Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 13469
Hey!

Jeg har bestilt et headset fra komplett. (Steelseries Siberia V2 Black/Gold Edition) Noe som var merkelig var da jeg fikk kvitteringen på mail sto det at det var sendt fra PostNord. Googlet litt og fant at det var et dansk-svensk post firma. Noe jeg ikke skjønte en shit av. Jeg ble usikker og skjønte absolutt ingenting? Komplett sender alltid fra tollpost så vidt jeg vet, men ikke denne gangen. Er det er bra selskap? Er det lang leveringstid?

Takker for svar!
Sist endret av TheBlosth; 10. juli 2012 kl. 20:55.
Unlicensed Surgeon
PostNord er bare et annent navn for Tollpost Globe
TheBlosth's Avatar
Trådstarter
47 7
Oia, daså. thanks
http://lmgtfy.com/?q=Post+Nord

Tok ikke mindre enn 3 sekunder.
Happy Buddha
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
http://lmgtfy.com/?q=Post+Nord

Tok ikke mindre enn 3 sekunder.
Vis hele sitatet...
Trådstarter skriver jo selv at han har googlet uten å bli noe klokere. Tok ikke mindre enn 3 sek å lese tråden.
Sist endret av AmundK; 10. juli 2012 kl. 21:18.
Vel, bare siktet til at på Post Nord sin hjemmeside finner man ut av det..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hva er greia?
Hvorfor kan jeg ikke velge Posten Norge?
Hvorfor må dette jallaforetaket frakte min bestilling og:
-Glemme å sende SMS-varsel?
-Ha en pakkesporing som er så jalla at den viser fullstendig feil by?
-Ha pakken leveringsklar i en butikk som er unødvendig langt unna?
-WRYYY!!!

Da jeg skulle hente pakken, måtte jeg vente på tilsynelatende eneste arbeider i butikken til køa var tom.
Og da jeg endelig fikk kontakt, så det ut som at de betjente denne "MyPack" for første gang.
Jeg skal da for svarte ikke ha brun saus og viking.

Skulle bestille ting i dag, men ikke faen om jeg lar dette sirkuset styre pakken min.
Får ikke Komplett sendt varene med Posten Norge, så avslutter jeg mitt årelange kundeforhold.

Hva er det som skjer?
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Hva er greia?
Hvorfor kan jeg ikke velge Posten Norge?
Hvorfor må dette jallaforetaket frakte min bestilling og:
-Glemme å sende SMS-varsel?
-Ha en pakkesporing som er så jalla at den viser fullstendig feil by?
-Ha pakken leveringsklar i en butikk som er unødvendig langt unna?
-WRYYY!!!

Da jeg skulle hente pakken, måtte jeg vente på tilsynelatende eneste arbeider i butikken til køa var tom.
Og da jeg endelig fikk kontakt, så det ut som at de betjente denne "MyPack" for første gang.
Jeg skal da for svarte ikke ha brun saus og viking.

Skulle bestille ting i dag, men ikke faen om jeg lar dette sirkuset styre pakken min.
Får ikke Komplett sendt varene med Posten Norge, så avslutter jeg mitt årelange kundeforhold.

Hva er det som skjer?
Vis hele sitatet...
De har gått over til Tollpost.

Har selv sluttet å bruke Komplett etter en dum greie. Bestile noen deler for 2 mnd siden og Tollpost skulle ha 500 (!) kr for å levere på døra mi. Greit nok tenkte jeg og betalte. Et par uker senere senket dem prisen på hjemlevering til 180 kr... Idioti å bytte fra Posten Norge til Tollpost
Jepp hurra for Tollpost, som sender varene til nabo fylkets butikk for meg.
Skiftet mellomnavnet til "Posten Norge", nyhetsbrev unsubscribed... Logout.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Gode nyheter. Nå kan du velge Posten som fraktalternativ hos Komplett og MPX igjen. Har ikke handlet hos de etter at de begynte å bruke kun Tollpost. Har nesten bare dårlige erfaringer med Tollpost. :-(
Tollpost brukte ~1 mnd på å frakte en pakke fra Komplett, Sandefjord til Rimi, Sandefjord. Pakken ble stående i Oslo i rundt 15 dager. Ingen hjelp å få over telefon da de som satt i andre enden ikke kunne se mere info en det jeg kunne fra sporingsnettsiden.
Jeg velger alltid Tollpost når det er mulig. Har kun gode erfaringer med de. Leverer stort sett 24 timer raskere enn Posten, om ikke mer. At jeg må kjøre 5min ekstra for å hente pakka tåler jeg. Stort sett billigere frakt uansett.
Elendige erfaringer med PostNord (Tollpost) også. Så jeg holder meg konsekvent unna butikker som ikke har Posten som fraktalternativ. Dette gir jeg også butikkene beskjed om
Sitat av Vittigper Vis innlegg
Tollpost brukte ~1 mnd på å frakte en pakke fra Komplett, Sandefjord til Rimi, Sandefjord. Pakken ble stående i Oslo i rundt 15 dager. Ingen hjelp å få over telefon da de som satt i andre enden ikke kunne se mere info en det jeg kunne fra sporingsnettsiden.
Vis hele sitatet...
De brukte 6 arbeidsdager rett før jul da jeg bestilte..
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Jeg trodde jeg bestilte en del fra komplett, men har ikke merket noe til dette. Ser at alle mine ordre siden august i fjor har vært til pick up point, antakelig derfor.
Abbonerer også på nyhetsbrevet deres, men har ikke lagt merke til noe der.

Har heller ikke særlig positive erfaringer med tollpost, jeg foretrekker å bare ha med sporingsnummeret på mobilen, det fungerer helt fint med posten, men med MyPack er det verre. Med posten er det kun et nummer på hentelappen, mens med tollpost er det flere nummer, så ved et tilfelle hadde jeg feil nummer og endte opp med å peke ut riktig pakke selv.