Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1893
Du! Deg! Jeg er redd for deg!

Sosial angst er så tortur!

Angående profesjonell hjelp så får jeg alt av det.

Men jeg ønsker mer å høre fra folk som faktisk ikke har sosial angst.

Hvorfor har jeg fått den hjernen som gjør at jeg er så jævla redd for DEG! DU som leser dette, jeg er livredd deg! Det er hva hjernen min sier.

Du vil meg vondt, du vil skade meg, du ønsker det verste for meg.

Det er hva hjernen min forteller meg tusen ganger i sekundet.


Jeg ønsker diskusjon angående dette. Jeg ønsker at det ikke er et "tabu" tema. Jeg ønsker å hjelpe andre!

Er narkotika en måte å behandle det på?

Hvordan dømmer du folk med ekstrem sosial angst? Oss som ikke klarer å se deg i øynene.

Jeg er desperat etter hjelp. Er så lei av å være redd for mennesker!
Hei ! Så bra at du prøver å få hjelp, det er ikke meninga at livet skal være sånn.

Jeg prøver å være en person som ikke dømmer. Jeg har evne til å vise forståelse for at folk har vansker som jeg selv ikke har.
Kjenner folk som har sosial angst, dog kanskje ikke så sterkt som deg. Der er det eksponeringsterapi det går i.

De aller fleste vil ikke andre vondt
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Hei ! Så bra at du prøver å få hjelp, det er ikke meninga at livet skal være sånn.

Jeg prøver å være en person som ikke dømmer. Jeg har evne til å vise forståelse for at folk har vansker som jeg selv ikke har.
Kjenner folk som har sosial angst, dog kanskje ikke så sterkt som deg. Der er det eksponeringsterapi det går i.

De aller fleste vil ikke andre vondt
Vis hele sitatet...
Ønsker ikke å være sutrete men det tar så ekstremt mye krefter, både i våken og sovende tilstand. Konstant utmattet av absurde angst-bekymringer.

Er derfor jeg laget denne tråden. Jeg ønsker innblikk fra den andre siden Behandlere er ekstremt flinke, men det kan bli mye "uff å uff" etc


Hva tenker du om folk som oss når vi sliter f.eks på butikken og ikke klarer å se deg i øynene engang?
Tidligere når jeg var yngre kunne jeg nok være mer dømmende mot slik adferd, nå som voksen tenker jeg ikke særlig over det. Har kjent mange med forskjellige ting de sliter med som gjør at de opptrer slik du beskriver. Autisme/asberger F.eks

Jeg tenker at det er slitsomt å være i helspenn hele tida uten å slappe av. Hvem blir ikke sliten av det ?

Mange nordmenn er slik som du beskriver.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av solstolen Vis innlegg
Du! Deg! Jeg er redd for deg!

Sosial angst er så tortur!

Angående profesjonell hjelp så får jeg alt av det.

Men jeg ønsker mer å høre fra folk som faktisk ikke har sosial angst.

Hvorfor har jeg fått den hjernen som gjør at jeg er så jævla redd for DEG! DU som leser dette, jeg er livredd deg! Det er hva hjernen min sier.

Du vil meg vondt, du vil skade meg, du ønsker det verste for meg.

Det er hva hjernen min forteller meg tusen ganger i sekundet.


Jeg ønsker diskusjon angående dette. Jeg ønsker at det ikke er et "tabu" tema. Jeg ønsker å hjelpe andre!

Er narkotika en måte å behandle det på?

Hvordan dømmer du folk med ekstrem sosial angst? Oss som ikke klarer å se deg i øynene.

Jeg er desperat etter hjelp. Er så lei av å være redd for mennesker!
Vis hele sitatet...


Hørt om benzodiazepiner? Blir gitt av leger mot angst men florerer av disse pillene i rusmiljøene.

Sitat av hasjkake Vis innlegg
Hørt om benzodiazepiner? Blir gitt av leger mot angst men florerer av disse pillene i rusmiljøene.
Vis hele sitatet...
NB! Oppfordrer ikke til det, bare svarer på spørsmål ditt.
Sist endret av hasjkake; 17. juli 2021 kl. 01:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Hørt om benzodiazepiner? Blir gitt av leger mot angst men florerer av disse pillene i rusmiljøene.



NB! Oppfordrer ikke til det, bare svarer på spørsmål ditt.
Vis hele sitatet...
Fikk noe sterke benzo av legen. Funket utmerket det. EKSTREMT deilig å føle seg normal. Jeg fikk sjokk, er det sånn normale mennesker føler seg uten konstant angst?

Men så er pakken tom, og de samme problemer er fortsatt der, om ikke sterkere.

Så på mitt nåværende tidspunkt ønsker jeg å klare det uten slik forskyvning.

Ikke meningen å være frekk, men det var bare min opplevelse
Jeg FIKK sosial angst av narkotika så tror ikke det er løsningen vertfall!

Fikk det av en del år med hasj som jeg begynte med når jeg var 15 eller 20 da egentlig. Ikke bynn med benzo daglig men i de verste sosiale sammenkomster tar jeg en halv eller hel valium sånn hvis det er bursdager eller foredrag ogsånt.
Må trene eksponere har du vært på angstsenter? Det er mer ordentlig enn dps har jeg hørt!
Har en god kompis jeg deler angstanker med når vi er i sosiale sammenhenger som får meg til å tenke mer rasjonelt mener sånn jeg husker fra når jeg ikke hadde angst at jeg ikke registrerte hvis andre hadde angst eller syntes ikke noe rart om de.. Alt er inni hue vårt og ingen tenker at du puster for høyt eller sier noe rart. Folk liker deg (og meg) akuratt som vi er mer enn vi tror!
Det å jobbe med å sortere og organisere tanker og følelser er ofte den beste veien å gå. Dvs å holde kontroll på hva en bør tenke og føle på når,
det å filtrere ut uviktig eller belastende informasjon (f.eks et sure grimaser når en ser i øynene eller at en jobber med å blokere omgivelsene ut når en går en tur). Øyekontakt er kun problematisk, hvis en hele tiden skal la seg påvirke - en kan også blokkere ut ting når ting blir ubehagelig (uten å bryte øyekontakt).
Sist endret av itori123; 17. juli 2021 kl. 03:35.
Sitat av solstolen Vis innlegg
Fikk noe sterke benzo av legen. Funket utmerket det. EKSTREMT deilig å føle seg normal. Jeg fikk sjokk, er det sånn normale mennesker føler seg uten konstant angst?

Men så er pakken tom, og de samme problemer er fortsatt der, om ikke sterkere.

Så på mitt nåværende tidspunkt ønsker jeg å klare det uten slik forskyvning.

Ikke meningen å være frekk, men det var bare min opplevelse
Vis hele sitatet...
Tror det er mer vanlig med litt angst enn ingen, det holder deg i skinnet og du oppfører deg ikke helt dust blant vanlige
Å holde kontroll på tankene er så og si umulig. De vil komme akkurat slik dem vil.
Men det som kan øves på er hvordan du responderer på tankene som kommer.
Hvis din rasjonelle hjerne forstår at disse tankene ikke er ekte, er det en god start.

Tankene har mest sannsynlig kommet fordi du har hatt vonde opplevelser med andre mennesker. Ditt ego eller din hjerne ønsker å beskytte deg for å bli skadet eller såret. Det er hovedjobben til egoet, å holde deg i live og trygg. Men den jobber på høygir og skjønner ikke at forsvarsmekanismen gjør deg mer vondt enn godt.

Så lenge du identifiserer denne tanken som nettopp det, ett voldsomt forsøkt på å holde deg trygg, kan du over tid øve på å bli bevisst og kanskje tilogmed takke disse tankene, og la dem passere. Se på dem som en overbeskyttende mor som vil sitt barn det beste.
Etterhvert som du blir bevisst dette vil du klare å stå i situasjoner med andre mennesker litt og litt lengre, og erfare at det som egoet ditt advarer deg mot, ikke stemmer i det fleste tilfeller.

Heier på deg, lykke til <3
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av solstolen Vis innlegg
Fikk noe sterke benzo av legen. Funket utmerket det. EKSTREMT deilig å føle seg normal. Jeg fikk sjokk, er det sånn normale mennesker føler seg uten konstant angst?

Men så er pakken tom, og de samme problemer er fortsatt der, om ikke sterkere.

Så på mitt nåværende tidspunkt ønsker jeg å klare det uten slik forskyvning.

Ikke meningen å være frekk, men det var bare min opplevelse
Vis hele sitatet...
Ikke bare din opplevelse i det hele tatt - benzoer er viden kjent for nettopp det. De er avhengighetsskapende både psykologisk og fysisk, og man bør ikke ta dem over tid hvis man kan la være. Alt i alt høres synspunktet ditt fornuftig ut.

Når det er sagt kan de være et fantastisk verktøy som en veldig midlertidig greie. Det som hjelper mange mest er eksponering, og medisinering med benzoer (forsiktig), antidepressiva osv. kan være en viktig del av å få det til.
Har noe sosial angst fortsatt men høres ikke ut som jeg er i nærheten av det du sliter med. Jeg gikk til legen med min sosiale angst og generell angst lidelse og fikk utskrevet antidepressiva (cipralex). Hadde problemer med å gå i butikken, mest for det å stå i kø. kom meg ikke til frisør og hatet generelt oppmerksomhet rettet mot meg. Dette dempet seg utrolig mye da jeg startet opp med lav dose antidepressiva. Sier ikke at dette er løsningen for deg men absolutt noe du burde drøfte med legen din
Valium funker konge. men ikke spis hver dag. men prøv å hold det til hver 3 dag.
Hei Solstolen. Anbefaler yoga. Gjør det 1 time og 5 min hver morgen. Det hjelper mot stress og angst. Bedre en narkotika