Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1102
Jeg har en web/proxy-server gående som kjører sygate, denna maskina jeg sitter på er bak den proxy'en, men cookies funker ikke, ikke på noen av maskinene som er bak proxy'en, og ikke med netscape, opera eller IE. Hva kommer dette av? Kan jeg bruke et annet proxy program for å kunne bruke cookies igjen?
for det første så er sygate IKKE en proxy server..

det er en gateway... dette er bedre enn en proxy server, fordi du
slipper å configurere alle programmene som er bak serveren...

ellers så skal du innstallere sygate på alle pc'ene...

server og klienter.

Trådstarter
Man trenger ikke installe sygate klienten, man bare setter opp maskinen som kjører sygate som gateway og litt slikt så funker det fett.
Jeppjepp.. det som er det herlige med SyGate.. du installerer bare programmet på en pc så har alle maskinene i nettet internett
*hrmf*
proxy er litt mer digg da eller socks da kan du jo kontrollere mer i tillegg er jo den caching funksjonen genial hvis det er litt mange som skal på internett (lan party eller no sånn) eller så vil jeg jo selvsagt anbefale å bruke linux som router iallefall hvis det er en fastlinje den står på ellers kan du snart si takk og farvel til den maskinen din.... jeg har noen kammerater de gjør ikke annet enn å scanne etter dårlig oppsatte win2k maskiner og/eller 98 maskiner som brukes som gateway på fastlinjer... men klart sitter du bak en hardware firewall så trenger du jo ikke være for nervøs.. .
hvis du har noen exploits rundt det med bruk av sygate så vil jeg også vite det.

*tja*

vel jeg vil ikke gi deg exploitene direkte men hvis du har tilgang på en linuxmaskin (de fleste sånne ting kommer aller først til linux så blir de porta til windows) så skal du bare søke litt rundt på de tradisjonelle sidene jeg personelig ser ikke etter exploitene men etter fixene en side jeg bruker MYE da er www.securityfocus.com du finner det du trenger der