Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1244
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva tenker dere? Vil det bli en positiv forandring i loven?

Link:

https://www.nrk.no/osloogviken/mener...rus-1.16500826
morkakespisende
Fy, dette er jo noe som har blitt snakket mye om blandt alle som tilhører en eller annen form for rusmiljø, og frie tenkere, jeg er glad for å lese sånt på nrk.no
Sist endret av supranaut; 9. august 2023 kl. 22:00.
Dagens grense fremstår som helt latterlig. Jeg vil ikke være for optimistisk, men jeg håper at de endelig ordner opp i dette rotet. Dette har ødelagt livet til alt for mange folk allerede.
Nydelig
Det er et godt tegn at anken til Høyesterett ikke ble avvist. Det betyr at de er enige i at dette er en problemstilling som må revurderes og vurderes etter mer oppdatert informasjon og grunnlag. Jeg har troa på at det kan føre til en endring i lovpraksis. I dag er det nok å innrømme å røyke mer enn tre ganger i måneden for å miste lappen. Selvom cannabis har ulovlig status er det en hinsides praksis. Ingen ville hevdet at en som tok seg et glass vin tre ganger i måneden var rusa når hen kjørte bil mange dager eller uker senere.

Det kan virke håpløst å sloss mot systemet når man først har blitt dømt, men folk som anker dommer som dette trengs. Se bare på de som anka brukerdoser til Høyesterett og fikk innført deler av rusreformen.
Det virker som endring er på vei og det er fantastisk. Som så mye annet er det nok sannsynlig at det tar tid før en reell endring faktisk er på plass. Gudene skal vite at det er mye som tar vel god tid å få på plass i dette landet. Bare mine to cents.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det som er stort her er at man når inn i Høyesterett, men om de vil faktisk reelt undersøke dette og komme til bunns, gjenstår å se.

Det ville ikke være overraskende eller uvanlig, at man kommer til en posisjon som tilgodeser den objektive faren med bilhold, som gir staten fri disposisjon og Brukerne minimalt med rettsvern, samt firkantet godtar forskrift som påvirkning

Full måloppnåelse er ikke bare en hr dom i seg selv, men en som på en vektig måte faktisk går inn i dette, drøfte og lager nok advokatmat av dette til at det kan brukes senere
Sist endret av meaculpaUIO; 10. august 2023 kl. 13:49.