Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3610
Har blitt kastet ut av tinder i fjor sommer. Ganske sikker på at det er eksen og venninnene som har rapportert meg. Jeg har laget flere nye kontoer med nytt tlf nummer, ny ip, nytt navn, annen alder, nye bilder, ny e-post, ny mobil, ny lokasjon etc. Gjort alt de "reset" guidene på nettet sier.

De første gangene jeg restartet, så funket det i en liten periode før jeg ble shadowbannet. Har klaget hver gang det skjer til tinder, noe som har resultert i at kontoen har blitt bannet. Tiden fra hver gang jeg har laget ny konto frem til jeg har blitt shadowbannet har bare blitt kortere og kortere. Laget 3 nye kontoer denne uken og alle har blitt instant bannet.

Laget en ny konto idag med 2 bilder. 1 bilde med solbriller og et annet i speilet. Den ble instant shadowbannet.

Har lest at Tinder bruker perceptual hash (https://tech.okcupid.com/evaluating-...d-e98a3e74aa3a), samtidig som at de har tatt i bruk Amazon Web Service facial recognition.

Snakket med en kompis av meg som er dataingeniør og han sa han trodde det var maskinlæring på tidligere bilder som gjorde at de klarte å linke meg opp mot tidligere kontoer. Men slik jeg forstår det, er det ikke lovlig å overvåke mennesker på den måten. Tinder sier selv at de sletter all biometrisk data hvis man verifiserer seg som bruker gjennom en 3d scan av hodet.

Hvordan kan tinder gjenkjenne ansikter? Noen som har noen innsikt til hva man eventuelt kan gjøre?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Hvordan kan tinder gjenkjenne ansikter? Noen som har noen innsikt til hva man eventuelt kan gjøre?
Vis hele sitatet...
Å Gjenkjenne ansikter og tagge de har vært en ganske standard funksjon i software for organisering og visning av bilder
de siste 10-15 årene.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Å Gjenkjenne ansikter og tagge de har vært en ganske standard funksjon i software for organisering og visning av bilder
de siste 10-15 årene.
Vis hele sitatet...
Men må de ikke scanne gjennom en database med bilder? På Hvilken måte kan de organisere og lagre / se sammenhenger mellom bilder uten at det blir ulovlig overvåking?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Men må de ikke scanne gjennom en database med bilder? På Hvilken måte kan de organisere og lagre / se sammenhenger mellom bilder uten at det blir ulovlig overvåking?
Vis hele sitatet...
Vet ikke, men man gir jo sånne selskaper veldig mange tiltalelser når man lager en konto ofte flere en man er klar over.
At allerede utestengte brukere sjekkes opp mot nye registreringer høres jo ikke helt usannsynlig ut.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Vet ikke, men man gir jo sånne selskaper veldig mange tiltalelser når man lager en konto ofte flere en man er klar over.
At allerede utestengte brukere sjekkes opp mot nye registreringer høres jo ikke helt usannsynlig ut.
Vis hele sitatet...
Det er jeg enig i, men slik jeg forstår det har Tinder begrensninger ift lover om feks datalagring. I USA må de slette all personlig data etter 1 år, mens jeg tror det muligens i EU er etter 3 måneder eller noe. Så det ser ikke ut til at de har totalt frie tøyler.
Tror ikke du har hjulpet din egen sak med å febrilsk lage så mye kontoer og bli bannet igjen og igjen. Det er ingen rett å bruke Tinders tjenester. Som selskap har de lov å bestemme å holde deg utestengt om det er det de ønsker. Trist om det er sant som du sier at du ble utestengt som følge av urettmessig rapportering. Skal sies at jeg har hørt mye historier om folk som blir bannet av uforståelige eller ymse grunner.
Jeg har en venninne som ble utestengt i en del år da kontoen ble brukt til å skaffe rusmidler en kveld på ferie (noe som er brudd på reglene og selvfølgelig ble rapportert av en eller annen). Synes å huske at hun klarte å komme seg innpå igjen nå for ikke så lenge siden en god del år i ettertid på tross av samme identitet. Med tanke på hvor mange ganger du har forsøkt og mislykkes ville jeg holdt meg til andre dating-apper en god stund slik som venninnen min gjorde. Tviler på at du får noe suksess - i hvertfall ikke med det første.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Tror ikke du har hjulpet din egen sak med å febrilsk lage så mye kontoer og bli bannet igjen og igjen. Det er ingen rett å bruke Tinders tjenester. Som selskap har de lov å bestemme å holde deg utestengt om det er det de ønsker. Trist om det er sant som du sier at du ble utestengt som følge av urettmessig rapportering. Skal sies at jeg har hørt mye historier om folk som blir bannet av uforståelige eller ymse grunner.
Jeg har en venninne som ble utestengt i en del år da kontoen ble brukt til å skaffe rusmidler en kveld på ferie (noe som er brudd på reglene og selvfølgelig ble rapportert av en eller annen). Synes å huske at hun klarte å komme seg innpå igjen nå for ikke så lenge siden en god del år i ettertid på tross av samme identitet. Med tanke på hvor mange ganger du har forsøkt og mislykkes ville jeg holdt meg til andre dating-apper en god stund slik som venninnen min gjorde. Tviler på at du får noe suksess - i hvertfall ikke med det første.
Vis hele sitatet...
Ja, de kan utestenge hvem de vil (som med big tech). Det som er kjipt er at Match Inc eier så og si alle dating apper utenom happn og bumble, og banner deg fra alle deres tjenester. I tillegg så er 90% av brukerne på tinder..
Hvis du hadde brukt like mye krefter i virkeligheten så hadde du sikkert fått deg kjæreste allerede





Høres veldig usannsynlig ut å banne noen kun ved bruk av facial recognition da mange lager fake profiler med andres ansikt. Dette ville jo gjort at man kunne få stengt ute andre. Er jo umulig å bevise at det ikke var deg selv som lagde «fake» brukeren.

Hva med å få noen andre til å prøve?
Jeg nekter å tro at jeg hadde blitt banned om jeg lagde en ny profil med to ferske bilder av deg.
Det må være noe annet som «lekker» identiteten din.
Hvordan kan du ha blitt svartelistet bare på grunn av at eksen rapporterte deg forresten?

Ville prøvd på ny, med en ny device, ny appleid(hvis du bruker iOS) og noen andres wifi.
Kanskje bruke svensk kontantkort/nummer som ikke er registrert på deg, eller kjøp av Tinder+ eller gold eller hva det nå heter?
Sitat av DrDeath Vis innlegg
Hvis du hadde brukt like mye krefter i virkeligheten så hadde du sikkert fått deg kjæreste allerede





Høres veldig usannsynlig ut å banne noen kun ved bruk av facial recognition da mange lager fake profiler med andres ansikt. Dette ville jo gjort at man kunne få stengt ute andre. Er jo umulig å bevise at det ikke var deg selv som lagde «fake» brukeren.

Hva med å få noen andre til å prøve?
Jeg nekter å tro at jeg hadde blitt banned om jeg lagde en ny profil med to ferske bilder av deg.
Det må være noe annet som «lekker» identiteten din.
Hvordan kan du ha blitt svartelistet bare på grunn av at eksen rapporterte deg forresten?

Ville prøvd på ny, med en ny device, ny appleid(hvis du bruker iOS) og noen andres wifi.
Kanskje bruke svensk kontantkort/nummer som ikke er registrert på deg, eller kjøp av Tinder+ eller gold eller hva det nå heter?
Vis hele sitatet...
Tror litt av greien deres er at det var så mange fake kontoer før som solgte eskortetjenester osv som de måtte få bukt med. Jeg er svært usikker på hva som kan være greien, men slik jeg ser det virker det til at det er facial recognition. Har laget ny bruker på ny telefon, ny appleid, ny wifi, ny geolokasjon. Alle ting som de skulle klart å ta meg på. Den ene kontoen jeg testet ble bannet innen 30 min hvor jeg også brukte et annet navn. Har også skrevet mitt eget navn på flere ulike måter.
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Tror litt av greien deres er at det var så mange fake kontoer før som solgte eskortetjenester osv som de måtte få bukt med. Jeg er svært usikker på hva som kan være greien, men slik jeg ser det virker det til at det er facial recognition. Har laget ny bruker på ny telefon, ny appleid, ny wifi, ny geolokasjon. Alle ting som de skulle klart å ta meg på. Den ene kontoen jeg testet ble bannet innen 30 min hvor jeg også brukte et annet navn. Har også skrevet mitt eget navn på flere ulike måter.
Vis hele sitatet...
Om du på død og liv skal finne ut av dette, få en eller annen AI-tjeneste til å generere et eller flere profilbilder til neste konto du lager.

Om de bruker bildegjennkjenning tar de nok bare å sjekker bildene opp mot personer som allerede er på tinder og om de eventuelt er blokkerte.
Så ved bruk av genererte profilbilder, så skal en AI klare å gjenkjenne dette som mitt ansikt? Selvom det ser ut som tegneseriefigur
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Så ved bruk av genererte profilbilder, så skal en AI klare å gjenkjenne dette som mitt ansikt? Selvom det ser ut som tegneseriefigur
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det så viktig for deg å være på Tinder?
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Så ved bruk av genererte profilbilder, så skal en AI klare å gjenkjenne dette som mitt ansikt? Selvom det ser ut som tegneseriefigur
Vis hele sitatet...
Nei det tviler jeg sterkt på, om det skjer er det nok noe annet du ikke har tenkt på som er det som avslører deg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Ikke at Tinder har rett i utestengelsen, nødvendigvis, men du får ikke til å omgå den hvis du faktisk blir identifisert på bakgrunn av bilder. Ikke uten å radikalt forandre/feilrepresentere utseendet ditt (som er litt upraktisk for en dating-app), eller bryte andre regler utover å prøve å unngå utestengelser, som gir dem mer ammunisjon.

Ta det som hell i uhell, Tinder er tross alt en temmelig søplete plattform og fortjener ikke denne typen lojalitet. Særlig når de allerede har sparket deg ut - rettmessig eller ikke.
Sist endret av robhol; 27. juni 2023 kl. 16:30.
For å få pult

Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Så ved bruk av genererte profilbilder, så skal en AI klare å gjenkjenne dette som mitt ansikt? Selvom det ser ut som tegneseriefigur
Vis hele sitatet...
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Hvorfor er det så viktig for deg å være på Tinder?
Vis hele sitatet...
For å pule damer

Sitat av robhol Vis innlegg
Ikke at Tinder har rett i utestengelsen, nødvendigvis, men du får ikke til å omgå den hvis du faktisk blir identifisert på bakgrunn av bilder. Ikke uten å radikalt forandre/feilrepresentere utseendet ditt (som er litt upraktisk for en dating-app), eller bryte andre regler utover å prøve å unngå utestengelser, som gir dem mer ammunisjon.

Ta det som hell i uhell, Tinder er tross alt en temmelig søplete plattform og fortjener ikke denne typen lojalitet. Særlig når de allerede har sparket deg ut - rettmessig eller ikke.
Vis hele sitatet...
Hater Tinder og slt det plattformen står for. Synd at de kan kaste folk vilkårlig ut uten «rettsak» som alle andre big tech selskaper. Det burde kommet på banen et slags klageorgan. Eneste som er kjipt er at jeg er jævlig flink på online dating og Tinder er der 90% av folka er
Sist endret av CallMeMaybe.Dog; 29. juni 2023 kl. 08:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
For å få pult





For å pule damer

Vis hele sitatet...
Hva med å gå på barer og nattklubber, som de fleste gjør? Det er nok av damer der.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hva med å gå på barer og nattklubber, som de fleste gjør? Det er nok av damer der.
Vis hele sitatet...
Fordi at jeg ikke liker å drikke og gå på byen. Samtidig lettere å få ølbriller. Får også mye diggere jenter til å møte meg på Tinder.
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
Fordi at jeg ikke liker å drikke og gå på byen. Samtidig lettere å få ølbriller. Får også mye diggere jenter til å møte meg på Tinder.
Vis hele sitatet...
trenger jo ikke å drikke da, kjøp noen mocktails og lat som du passer inn, ikke så mye annet du kan gjøre hvis du ikke kommer inn på tinder enda
Tviler på at det er pga ansiktsgjenkjenning men fordi du oppretter nye profiler igjen og igjen. Du blir ikke shadowbanna på Tinder men om du har betalt for plussbruker før så vil de vise profilen din mindre i bunken når abonnementet utløper for å få deg til å føle at du må abonnere en måned til og en måned til. Tinder er en pengemaskin først og fremst og de taper på at folk finner kjærligheten, algoritmene er shady sånn sett men det er ikke umulig med suksess heller så lenge du følger retningslinjene for bruk av appen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av CallMeMaybe.Dog Vis innlegg
For å få pult





For å pule damer



Hater Tinder og slt det plattformen står for. Synd at de kan kaste folk vilkårlig ut uten «rettsak» som alle andre big tech selskaper. Det burde kommet på banen et slags klageorgan. Eneste som er kjipt er at jeg er jævlig flink på online dating og Tinder er der 90% av folka er
Vis hele sitatet...
Sitter i samme situasjon selv, sjekk min tråd. De har ikke bare stengt meg ute, men alt av mobiler til venner jeg har forsøkt å logge inn på, kort, tlf, Apple id osv. spør av nysgjerrighet, har du fått fikset det nå?