Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3687
Hei.

Jeg satt og tenkte litt her, hvor lett det egentlig er å gjøre ett brekk. Men jeg har ikke nerver til å gjøre det. Så begynte jeg å lure. hva med å selge et brekk. Altså, du har litt sensetiv info som du kan selge til en person så han/hun kan gjøre brekket der.
Er det mulig? Eller er det ingen som vil kjøpe noe slikt?

Mvh
Fribbern
Er informasjonen din, og ikke minst målet verdt noe, skal du ikke se bort i fra det.
Pass på at du ikke gir info som kan spores tilbake til deg om de blir tatt da.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Brekk og ferdiglagde planer for kupp blir vel ofte solgt i kriminelle miljøer. Hva du kan forvente å få for det kommer jo an på hva det dreier seg om og hvem du kjenner.
har gjort 11 brekk siden Mai. tar gjerne jobben jeg hvis det er rundt Grimstad/Arendal området. men det er ikke mye du får for ett hus for finner som regel alltid hus selv innen en liten time
hoho, dette høres ut som vg-materiale
Haha du burde starte et kurs i hvordan innrømme straffbare handlinger!
Gkør det noe om han innrømmer hva han har gjort da? NFF gir vel ikke ut IP adresser e.l. til politiet?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Om de har rettsorde, har NFF ikke noe valg enn å gi det ut.
Får nok neppe noen rettsordre basert på en tilfeldig kommentar på et forum. Tror ikke det trenges heller.. Jeg lukter at denne krabaten kommer til å senke sitt eget skip i nær fremtid.
jeg kommer til og bli tatt for det brekket jeg gjorde for en uke sia, så jeg legger opp for høsten og plukker flein isteden. roer litt ned, skal i retten for brekk og andre ting og så venter nok til våren før jeg starter opp sesongen igjen
Sitat av Rakkern
Jeg lukter at denne krabaten kommer til å senke sitt eget skip i nær fremtid.
Vis hele sitatet...

Sitat av Marokk
jeg kommer til og bli tatt for det brekket jeg gjorde for en uke sia, så jeg legger opp for høsten og plukker flein isteden. roer litt ned, skal i retten for brekk og andre ting og så venter nok til våren før jeg starter opp sesongen igjen.
Vis hele sitatet...
Tror nok du får skammelig rett Rakkern...

Når det gjelder å selge planer for brekk tror jeg nok ikke du vil få mange prosentene av utbyttet og derfor må et eventuelt salgbart brekk være rimelig heftig...
Hvis du har reelle planer og de er utenkt så tror jeg ikke du skal ha noe problem
kommer vell ann på hvor mye en person som gjør dette brekket kommer til å tjene på tjuvgodset.
Sitat av LoRd
kommer vell ann på hvor mye en person som gjør dette brekket kommer til å tjene på tjuvgodset.
Vis hele sitatet...
Tjuvgods? Det er vel strengt tatt bare "handelsvare som er fritatt for enhver avgift, og omsettes uten noen form for kvittering eller garanti"
M&G, har du vurdert en fremtid som advokat eller politiker?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av Marokk
jeg kommer til og bli tatt for det brekket jeg gjorde for en uke sia, så jeg legger opp for høsten og plukker flein isteden. roer litt ned, skal i retten for brekk og andre ting og så venter nok til våren før jeg starter opp sesongen igjen
Vis hele sitatet...
Tror ikke jeg ville solgt brekk til en som skal i retten for og ha gjort brekk!
Sitat av Stormen
M&G, har du vurdert en fremtid som advokat eller politiker?
Vis hele sitatet...
Har du noen gang vurdert å hente inn relevant informasjon før du uttaler deg om en sak? Hva vet du om hvilket yrke eller utdanning jeg har da?
Sier de "ett brekk" enda? Høres litt Olsen banden ut.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Synes hele tråden virka litt Olsen Banden jeg :P
"Gutter, jeg har en plan!" :P hehe..

Men uansett..
Tror neppe det er noen stor profitt på å selge innbruddsplaner, med mindre det
er noe skikkelig verdifullt det er snakk om.
F.eks. at koden til Røkke sin safe og tegninger over alarmsystemet samt koder til det følger med i planen
Jeg har forresten en hel bråte med sensitiv industriinformasjon dersom noen skulle
være interessert i å kjøpe! hehe
Sitat av Acidous
Tror neppe det er noen stor profitt på å selge innbruddsplaner, med mindre det er noe skikkelig verdifullt det er snakk om.
Vis hele sitatet...
Om vi tenker oss at David Toska kjøpte hele ransplanen av noen, tror du ikke da "hjernen" bak det hele hadde fått en god andel?

Men som du sier, desto større verdi det er å hente i kuppet, desto mer ville du nok ha fått for det.

Edit: typo
Sist endret av Grimdoc; 5. oktober 2006 kl. 17:01.
duuuh.. e vett om en bank i stavanger som dere kan rane.. den heter nokas.. skal vi si 100 spenn?
(toska er med)
Sitat av Hi-Tek
duuuh.. e vett om en bank i stavanger som dere kan rane.. den heter nokas.. skal vi si 100 spenn?
(toska er med)
Vis hele sitatet...
Idiot.
Har Nokas startet bank også nå? Dette vil jeg gjerne vite litt mer om. Tidligere så drev Nokas bare en tellesentral for bankene, men de har vel insett at det er penger å tjene på å drive bank også da.

Makan til mye dritt folk trøkker ut av seg når de tror de har greie på noe.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Du vil vel gjerne ha pengene for planen på forskudd. Om du får f.eks prosenter av et ransutbytte er du vel direkte innvolvert i ranet. Det kan føre mye ulykke med seg..
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Det spoers vel ikke bare paa utbyttet, men paa hvor detaljert infoen er ogsaa.