Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1581
Jeg er en mann på 25 som har begynt på medisiner for ADHD.
Jeg har igjennom tall-løse samtaler med legen min fortalt henne alt om mitt kjærlige forhold til rus. Jeg har bare røkt hasj på fast basis, men prøvd det meste annet, dog den psykedeliske familien er min favoritt.

Nå har jeg slutta med alt for å prøve å få litt stand på livet mitt. Jeg flytta også til en annen kommune for å slippe å være rundt folk som alltid røyker og tar andre ting hver helg.

Jeg er innkalt til ADHD klinikken, og skal dit om 15 dager. Da de ringte derifra og sporte om rus, var jeg ærlig og sa at jeg hadde gjort det en del, men roet ned nylig (dette var altså etter at jeg begynte å trappe ned, men før jeg sluttet helt).

Jeg har ikke veldig rask metabolisme, og jeg trener ikke mye heller.

Jeg har ikke røyka på over 2 mnd nå, men siden jeg røyka opp mot 5 gram om dagen i 5 år før det, er jeg redd det fortsatt skal sitte i fettet mitt.

Også, for å toppe det hele av, mottok jeg hva jeg trodde var smertestillende av en fyr på en fest her for noen dager siden, men sovna på stedet og var svimmel dagen etterpå. Jeg har kontaktet han og fikk vite at det var valium. (Hvis du lurer på hvorfor jeg tok piller jeg ikke kjente igjen visuelt, så er det fordi jeg selv har hatt med bokser med ibuprofen og paracetamol fra utlandet, og de ser ikke ut som norsk Ibux eller Paracet.)

Nå er jeg redd for at jeg skal måtte vente flere måneder før jeg får fortsette på medisinene mine; Siden jeg har vært helt ærlig med legen min om hva jeg har tatt når, og når jeg har sluttet å bruke, satte hun meg på ritalin før jeg snakket med ADHD-klinikken, selv om en person med rushistorikk egentlig skal urintestest først før de utskriver medisiner.
Jeg er også redd for at dette skal få følger for legen min (som jeg synes er en veldig god lege og som har vært til stor hjelp for meg igjennom årene).

Jeg har aldri brukt piller (som valium eller rivotril), så jeg er ganske sikker på at det ikke står noe i legejournalen min om at jeg har brukt det.

Jeg leser at diazepam, som er virkestoffet i Valium, har en halveringstid på 20 - 100 timer. Dersom det er 20 timer så vil det være ute av kroppen min før urinprøven, men dersom det er 100 vil det ikke være ute av kroppen min før om 3 ukers tid.

Så nå som bakhistorien er der kommer det et par spørsmål.

1. Vil ADHD-klinikken teste etter benzodiazepamer, når dette ikke står i legejournalen min, og de selv vet (etter telefonsamtalen) at hasj har vært min go-to rus?

2. Kan det tenkes at de kjøper den sanne forklaringen min, om at jeg fikk det på fest da jeg hadde vondt i hodet, eller blir det måneder med venting før ny innkalling?

3. Dersom de tester for benzodiasepamer, og sannsynligvis ikke aksepterer forklaringen min, bør jeg ringe og si at jeg er syk dagen før, og be om ny time? (Husk, jeg prøver å få livet mitt på rett kjøl så fort som mulig, og det er opp mot 2 måneder ventetid på ADHD-klinikken.)
Eller bør jeg dra, og i allefall prøve meg på forklaringen?

Jeg har sett på forskjellige detox-produkter som skal maskere toxins, men jeg har ikke råd til å kjøpe de akkurat nå, og flere av dem sender kun til USA og UK, eller så har de skyhøy fraktpris med risk for å bli stoppet i tollen, så dette er ikke et option.

Så langt har jeg begynt å ta fat-burner supplementer, kuttet ned på brus og mat med høyt fettinnhold, samt. økt dosen vann jeg drikker, i håp om at dette kan fremskynde prosessen.

Jeg hadde satt utrolig stor pris på all hjelp jeg kan få.

Mvh. Swim (hehe)
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
1. Ja, de tester for «alt»
2. Nja. Det er noe alle sier for å ikke bli tatt. Kommer veldig an på hvor mye tillit de har til deg fra før.
3. 15 dager skal være mer enn nok, drikk litt ekstra vann før prøven for sikkerhets skyld.

Finner ikke den aktuelle samlingen av studier nå, men absolutt maks deteksjonstid i urin for THC var 25 dager (selv ved kronisk bruk). Noen av studiene hadde riktig nok sprik på opptil 60 dager, men disse hadde ikke noe særlig kontroll på bruk under studien, så man kan gå ut ifra at objektene «jukset».

Har selv røyket kronisk i flere år (2-5g om dagen mot slutten), for så å vente disse 25 dagene, og teste negativt (0ng/ml).

15 dager for diazepam burde også være mer enn lenge nok, men kan variere veldig fra person til person. Å drikke noen liter vann før prøven, og ikke levere morgenurin, burde i alle fall holde deg langt under grenseverdi.

Greit å vente på flere svar før du bestemmer deg for noe, men mitt inntrykk er at dette skal gå helt fint.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som resten her skriver, så burde 15 dager være nok. Men det er veldig individuelt, drikk vann før du pisser. Evt ha en skikkelig røverhistorie som er troverdig på lur, om prøven er positiv for benzo. Ha en unnskylding hvertfall! Tenk litt over på hva du bør si i forkant her nå, angående positivt utslag på benzo.
Fysisk aktivitet er ikke så dumt når det kommer til cannabis urinprøve.

Har selv tatt prøver som har blitt positive opptil 4 mnd etter sist inntak, innaktiv.. Sist gang med samme inntak ca 2 mnd før ren prøve med fysisk aktivitet daglig.
15 dager er ikke nok til å få ut valium av urinen. Det sitter i mye lenger. Opptil en måned.
Trådstarter
3 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
1. Ja, de tester for «alt»
2. Nja. Det er noe alle sier for å ikke bli tatt. Kommer veldig an på hvor mye tillit de har til deg fra før.
3. 15 dager skal være mer enn nok, drikk litt ekstra vann før prøven for sikkerhets skyld.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke de har noe tillit til meg, eller forhold. Men hvis de leser legejournalene mine, så vil de jo se at jeg har vært ærlig om alt av forbruk, deriblandt at jeg ikke er fan av benzoer eller andre sløvende piller. Så kanskje det kan være en medvirkende faktor, slik at de tror på historien min. Ikke vet jeg.

Når du sier at 15 dager skal være mer enn nok, er det basert på en tynn person? Jeg er ikke overvektig, men har noen kilo ekstra, så er redd det skal gjøre at det sitter lengre hos meg.

Sitat av Stingray Vis innlegg
15 dager er ikke nok til å få ut valium av urinen. Det sitter i mye lenger. Opptil en måned.
Vis hele sitatet...
Er dette basert på personlig erfaring?

Når wikipedia sier at det er 20 - 100 timer halveringstid, uten å spesifisere hva som kan påvirke dette, blir jeg litt forvirret. Har også snakket med en kamerat som har vært inn og ut av avrusning i mange år, og han sier selv at to ukers tid burde være nok - men så er han bare skinn og bein da, og det sitter i fettet, slik jeg har forstått. Jeg har noen kilo ekstra, så jeg er redd dette skal påvirke det.
Sist endret av Melodic; 10. april 2018 kl. 14:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
http://prescription-drug.addictionbl...n-your-system/
Her sier de faktisk 1-5 dager ved engangsbruk. 4-6 uker for daglig bruk. Men er vel ikke en nøyaktig fasit på det. Søk opp narkotikatest på Apotek1, er vel 350kr ish og du kan hente på ditt nærmeste apotek. Den slår ut på benzo, amf, opiater, tch. Så da kan du se om du er safe! Dette gjorde jeg når jeg pissa pga hasj, og tok litt andre ting av og til, og bare en gang ble den positiv. Da ringte jeg å sa at jeg punkterte så kunne ikke komme. Fikk ny time 5 dager etterpå og da var jeg clean!

Lykke til
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Ring et par dager før og si du blir sendt avgårde på jobb i så så mange uker å få timen utsatt problem solved.
Trådstarter
3 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
http://prescription-drug.addictionbl...n-your-system/
Her sier de faktisk 1-5 dager ved engangsbruk. 4-6 uker for daglig bruk. Men er vel ikke en nøyaktig fasit på det. Søk opp narkotikatest på Apotek1, er vel 350kr ish og du kan hente på ditt nærmeste apotek. Den slår ut på benzo, amf, opiater, tch. Så da kan du se om du er safe! Dette gjorde jeg når jeg pissa pga hasj, og tok litt andre ting av og til, og bare en gang ble den positiv. Da ringte jeg å sa at jeg punkterte så kunne ikke komme. Fikk ny time 5 dager etterpå og da var jeg clean!

Lykke til
Vis hele sitatet...
Dette var jaggu ikke et dumt forslag!
Jeg skal kjøpe det og teste meg selv dagen før, om jeg fortsatt har ddet i urinen ringer jeg og sier at jeg er dårlig
Takk for tipset!