Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2447
Ønsker å starte et forum for en nettside jeg driver, siden skal ligge under www.minnettside.no/forum/ og jeg vil integrere forumet med headeren.
Problemet er at jeg aldri har drevet på noe med forum, og jeg er usikker på hvilken løsning som er best.

Jeg har uten veldig mye research egentlig funnet fram tre store aktører som virker lovende:

-phpbb
-mybb
-simple machine forum

Kriterier jeg ser etter i forumet:

-Billig/gratis
-Responsivt design/mobilvennlig
-Lett å integrere adsense
-Ikke for mye instillinger og tweaking, ting funker uten at man må stille inn på tusen ting.
-Brukerne av forumet blir belønnet for å delta i diskusjoner, grad/rang, kvalitetspoeng etc.


Skjønner at det kanskje kan være vanskelig å finne et program som støtter alt, men har du noen mening om hva som passer best for meg?
kjedelig streiting
Hvilket CMS kjører du nå da? Går du inn på brygg.net kan du se noe jeg og en annen har snekra sammen i Drupal. Forumet kjører for tiden i en iframe, noe som jo er litt upraktisk, mens forumet og cmset deler brukerdatabase + noe statistikk.
Sist endret av legalize_it; 25. januar 2015 kl. 01:39.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Hvilket CMS kjører du nå da?
Vis hele sitatet...
Wordpress

Edit: Designløsningen på nettsiden din er lik den jeg ønsker, headeren holder seg likedan, mens forumet åpnes som en side/post.
Sist endret av ZELDUR; 25. januar 2015 kl. 01:41.
kjedelig streiting
Isåfall er det jo verdt et forsøk med phpbb3 samt å kjøre forumet i en iframe. Hvis brukerne ikke er avhengig av å logge seg inn for å få tilgang til noe på hovedsiden så slipper du jo synkronisering av brukerdatabaser eller lignende
Sist endret av legalize_it; 25. januar 2015 kl. 01:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Investor
ZELDUR's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Isåfall er det jo verdt et forsøk med phpbb3 samt å kjøre forumet i en iframe. Hvis brukerne ikke er avhengig av å logge seg inn for å få tilgang til noe på hovedsiden så slipper du jo synkronisering av brukerdatabaser eller lignende
Vis hele sitatet...
Hovedfokuset for siden er fri informasjon mot ikke avbrytrende reklame (adsense). Derfor ser jeg ingen hensikt til at brukere trenger noen inlogging utenfor forumet.

Tror jeg skal leke litt med phpbb3 og se hva jeg får ut av det, takk for hjelpa.
God kveld
Legger inn en sterk anbefaling om Xenforo. Det er ikke gratis, men jeg mener det er det beste forumsystemet som finnes til en rimelig penge. Når man først har en side som tiltrekker endel brukere er det veldig greit å vite at man har et sikkert forum å tilby, i motsetning til noen av de mest hullete gratisforumene som finnes der ute.
Sitat av Spenna Vis innlegg
Legger inn en sterk anbefaling om Xenforo. Det er ikke gratis, men jeg mener det er det beste forumsystemet som finnes til en rimelig penge. Når man først har en side som tiltrekker endel brukere er det veldig greit å vite at man har et sikkert forum å tilby, i motsetning til noen av de mest hullete gratisforumene som finnes der ute.
Vis hele sitatet...
støtter Xenforo, noe bedre en det skal man lete lenge etter. de fleste gratis forumcmsene? er bare og be om spam, selv om du skaffer deg en bra "spam bot/filter" du vil til slutt bruke mere tid en det ville koste deg og bruke ett bra forum..



norsken min var ikke helt i suget i dag, men kan hende det har litt med skrivevansker og 1l Jäger....
phpBB er i min mening litt gammeldags, føler ikke det skjer så mye på den fronten.

MyBB vokser raskt, har sett mange store som bruker det også. Mitt #1 valg om jeg skulle satt opp et forum. XenForo er ekstremt bra, har brukt det tidligere men det koster som sagt noen kroner.

Omtrent alt du har i kriterer er plugins du må finne selv.
Sist endret av Exonize; 25. januar 2015 kl. 06:32.
kjedelig streiting
Sitat av First-Price Vis innlegg
støtter Xenforo, noe bedre en det skal man lete lenge etter. de fleste gratis forumcmsene? er bare og be om spam, selv om du skaffer deg en bra "spam bot/filter" du vil til slutt bruke mere tid en det ville koste deg og bruke ett bra forum..
Vis hele sitatet...
Merkelig. Med to forskjellige gratis forum, captcha samt spørsmål og svar ved registrering har jeg aldri opplevd det problem du nevner.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Gammel tråd, men slår ikke feil at denne tråden dukker opp i Google. Kan sterkt anbefale ForumEngine, en plugin som kjører på Wordpress. Demo her: http://demo.enginethemes.com/forumengine/