Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1346
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, det har seg sånn at min MacBook Pro fra 2016 samt. en del andre ting og tang ble beslaglagt av politiet under ransaking.
Ga selvfølgelig ikke passordet mitt selv om de var veldig interessert i dette samt passord til iPhone.

Vet folk om politiet får opp MacBook pcen uten passord?Eller får ut filene på en eller annen måte? Er dette vanlig? Gjelder en økonomisk straffesak.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du kryptert diskane? Nei? I så fall er det trivielt. Om diskane er kryptert får dei ikkje tilgang.
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ikke kryptert nei. Takk for svar, ikke bra
Anonym bruker
"Løs Hare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og btw, tar det langt tid å komme inn på filene? Ikke verdens største sak, men om de kommer inn kan det eskalere seg til noe mer.
Det er bare å ta ut harddisken å plugge inn en SATA-USB, så har de tilgang.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Ipad og kryptert android klarte de ikke i 2015 iallefall, politiet besøkte meg 7(!) ganger i fengselet for å få åpnet. Nektet så klart.

Etter endt soning fikk jeg utlevert ipad og tlf av Kripos som også kommenterte de ikke hadde fått tilgang.

Kanskje bløffet de meg, kanskje var det ikke nok ressurser?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Carmex Vis innlegg

Kanskje bløffet de meg, kanskje var det ikke nok ressurser?
Vis hele sitatet...
Neppe, men her er det snakk om ukryptert disk. Det greier en å kopiere med et budsjett på en hundrelapp eller to.
På Mac er det så enkelt som å gå inn på recovery-menyen og resette passordet, så kan man logge inn på brukeren. Dette forutsetter da at du ikke har laget EFI-passord og kryptert disken.

Man vil heldigvis ikke få tilgang på eventuelle passord lagret i nøkkelringen ved denne metoden, men har du på auto-login på diverse nettsider vil man komme inn der.
Når det gjelder Iphonen din kan du ikke fjernslette den via findmyiphone?