Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5937
hei, lurte på om det er noen her inne på freak som har erfaring med bruk av modafinil/modiodal istede for ritalin, conserta eller noe av det andre søppelet, er interisert i og høre litt om hvordan man går frem for og få denne formen for medisin og erfaringer og bivirkninger rundt dette
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt det i stedet for Ritalin i lang tid nå, med utmerkede resultater. Basert på egen erfaring vil jeg si jeg får 70-80 prosent av effekten til Ritalin 30 mg av Modafinilen du får som substitutt hos legen. Er heller nesten ikke bivirkninger i forhold til Ritalin, men prøv deg frem med fks. 100 mg (halv pille). Ofte har dette like mye effekt. Hvordan du får det? Resept hos legen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har brukt det i stedet for Ritalin i lang tid nå, med utmerkede resultater. Basert på egen erfaring vil jeg si jeg får 70-80 prosent av effekten til Ritalin 30 mg av Modafinilen du får som substitutt hos legen. Er heller nesten ikke bivirkninger i forhold til Ritalin, men prøv deg frem med fks. 100 mg (halv pille). Ofte har dette like mye effekt. Hvordan du får det? Resept hos legen.
Vis hele sitatet...
okei, har adhd selv og er ikke så fan av de tradisjonelle medisinene (concerta og ritalin) pga bivirkningene (munntørrhet, vektnedgang, depresjoner ++) leste et sted at man får modafinil kun dersom ingen av de andre medisinene virker, betyr det at jeg må gjennom strattera og elvanse også før jeg kan begynne på modafinil tror du? har ikke nevnt dette for fastlegen enda da jeg går til psykolog pga depresjon og ikke får begynne med tradisjonelle medisiner før jeg er friskmeldt av psykologen, beklager mange spm men det står veldig lite på nettet
Anonym bruker
"Fri Knølhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er nok noe du burde spørre legen din om. Vil tro praksis varierer mellom legekontorene, men er ikke 100% på dette. Modafinil er i høyeste grad blitt en "tradisjonell medisin", og er ett A-preparat. Slik jeg tolker din situasjon vil du ha liten til ingen sjans for å få dette utskrevet nå, da dette er sidestilt med medisinene du brukte før. Bivirkninger som depresjon er mulig med Modafinil. Hvis du har en ADHD diagnose, samt tidligere har gått på medisiner for ADHD, ville jeg kontaktet legen og forhørt meg. Husk at det også er mulighet for alvorlige bivirkninger hvis du bruker dette sammen med medisiner for depresjon, hvis du i stedet velger å bestille modafinil på nett fks.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har brukt det i stedet for Ritalin i lang tid nå, med utmerkede resultater. Basert på egen erfaring vil jeg si jeg får 70-80 prosent av effekten til Ritalin 30 mg av Modafinilen du får som substitutt hos legen. Er heller nesten ikke bivirkninger i forhold til Ritalin, men prøv deg frem med fks. 100 mg (halv pille). Ofte har dette like mye effekt. Hvordan du får det? Resept hos legen.
Vis hele sitatet...
Hvordan gikk du frem for å få modafinil av legen? Brukes det ikke kun mot narkolepsi i Norge? Og må du betale 1000 kr pakken eller får du det på individuell refusjon? Siden man ikke kan få modafinil på blå resept.
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er nok noe du burde spørre legen din om. Vil tro praksis varierer mellom legekontorene, men er ikke 100% på dette. Modafinil er i høyeste grad blitt en "tradisjonell medisin", og er ett A-preparat. Slik jeg tolker din situasjon vil du ha liten til ingen sjans for å få dette utskrevet nå, da dette er sidestilt med medisinene du brukte før. Bivirkninger som depresjon er mulig med Modafinil. Hvis du har en ADHD diagnose, samt tidligere har gått på medisiner for ADHD, ville jeg kontaktet legen og forhørt meg. Husk at det også er mulighet for alvorlige bivirkninger hvis du bruker dette sammen med medisiner for depresjon, hvis du i stedet velger å bestille modafinil på nett fks.
Vis hele sitatet...
okei, jeg skal ringe og høre og kommer til og oppdatere underveis om hvordan det går
▼ ... over et år senere ... ▼
Fikk det uten ea en lang stund pga narkolepsi....^ adhd - men etter stund behøvde jeg ikke bruke de lengre da jeg føler hverdagen er bra. Måtte jo hente ut 1 års forbruk i tilfelle behovet skulle melde seg igjen. Fabelaktig medisin
Attentin (dextroamfetamin) er det beste av ADHD-medisiner nå for tiden. Methylphenidrat, som ritalin osv inneholder er rett og slett ut-datert. Gir mye mindre bivirkninger slik som folk ofte opplever ritalin gjør, og virker bedre.
Sist endret av Frityrgryta; 11. april 2018 kl. 03:47.
Så man kan faktisk få modafinil på resept i Norge ved å ha ADHD også? Ser for meg at du må prøve nesten alle mulige preparater før du får det
Har brukt det selv litt. Er lang halveringstid og hvis jeg tar 200mg 3 dager på rad kjennes det ut som man har litt mye i kroppen. Så starte med 100 også kjenne seg fram. Vanvittig fokus uten speed/hjertebank/eufori følelsen jeg får av ritalin. Har ritalin utskrevet så veksler litt mellom disse med ca 10 dager pr mnd uten noe inntak av midler. Det funke for meg. Pass på med tripple espresso på modafinil, har visst en synergi effekt på koffein og kan føre til ubehag/angst osv.