Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2588
Top Stalker :3
82 3
Hei freaks!

jeg mottok idag en "KangerTech Subox Mini Starter Kit" Og jeg fikk juicen med skittles smak igår, jeg var så klar for å teste den ut, men så innså jeg at jeg trenge et batteri!
Skjønte raskt at verken AA eller AAA batteri ikke passa, etter litt resarch fant jeg ut at jeg trenger ett 18650 batteri?

Det jeg lurer på da et om dette i det hele tatt er rett, og hvor jeg kan finne dette?
Takk for alle tips! D
de har det på biltema hvertfall. jeg kjøpte mine på ebay til halve prisen...
Top Stalker :3
Trådstarter
82 3
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
de har det på biltema hvertfall. jeg kjøpte mine på ebay til halve prisen...
Vis hele sitatet...
Takk for svar! du skjønner, jeg og mamma skal til byn imårra så jeg tenkte jeg kunne prøve å få tak i det!
tror ikke jeg gidder å bestille å vente på det hahaha

Ser ut som om at den nermeste er med Flesland, som er litt lang unna siden vi skal rekke en ferje
Sist endret av TommyParty; 17. november 2016 kl. 20:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Biltema har ihvertfall tomt på hovedlageret av det batteriet, men mulig ditt lokale Biltema har det. Finnes på Clas Ohlson også.
Top Stalker :3
Trådstarter
82 3
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Biltema har ihvertfall tomt på hovedlageret av det batteriet, men mulig ditt lokale Biltema har det. Finnes på Clas Ohlson også.
Vis hele sitatet...
Vi skal vere med BUP Fana eller hva nå enn det heter, og kan svippe innom lagunen storsenter, ser ut som om at det ikke er på lager på clas ohlson der da :/
Hva du enn velger å kjøpe av billige kopier vil jeg fraråde på det sterkeste å njøpe billige batterier, de batteriene ma. Får kjøpt på biltema og lignende er ikke laget for påkjennelsen en damper vil gi dem, bestill heller skikkelige batgerier fra dampshop.no eller pgvg.no. Er dårlige batterier og idioti som står for alle nyhetsoppslagene om dampere spm eksploderer
Sitat av Ecchiyo Vis innlegg
Hva du enn velger å kjøpe av billige kopier vil jeg fraråde på det sterkeste å njøpe billige batterier, de batteriene ma. Får kjøpt på biltema og lignende er ikke laget for påkjennelsen en damper vil gi dem, bestill heller skikkelige batgerier fra dampshop.no eller pgvg.no. Er dårlige batterier og idioti som står for alle nyhetsoppslagene om dampere spm eksploderer
Vis hele sitatet...
Definitivt ikke lurt å bruke no-name batterier til e-sigg, men de som har eksplodert har hovedsaklig vært utenfor e-siggen og blitt oppbevart sammen med f.eks. nøkler så de har kortsluttet.
De fleste powerbanker bruker 18650-batterier, en mulighet kan være å kjøpe en billig en for å rive ut batteriet. Ikke forvent noe kvalitetsbatteri fra en billig powerbank, men det funker sikkert.
Anbefaler sony VTC 4, 5 eller 6, LG H2, Samsung Q30. Fortrinnsvis sony, fordi Sony har høyest discharge rate som er viktig når du vaper.

Sørg for at du handler hos seriøse, du ønsker virkelig ikke fake batteri på sub ohm tank. Med lav motstand så blir det stor belastning på batteriet og om du kjøper et typisk ebay batteri så vet du ikke om det er falskt eller ei. Husk at selv om det står Sony etc på plasten på batteriene så er det vendorer som lever av å kjøpe drittbatterier i store kvantum, så legger de på fake plast som de varmekrymper. Du risikerer at hele modden går i lufta, li ion blir som plasma

18650 batterier ville jeg ikke kjøpt på feks Biltema om det ikke var fra en av de store leverandørene. Er masse drittmerker i sirkulasjon som lover det utroligste men som i realiteten er batterier som er kassert etter kvalitetskontroll og som skulle vært destruert. Feks ***fire, ***power og hva de ikke heter. Bare møkk.
Sist endret av frtoretang; 18. november 2016 kl. 00:22.
Ikke kjøp batteri for kangermod på biltema! Not safe.
Hør på resten av folket her og kjøp skikkelige batteri. Du får tak i dem på de fleste Norske dampsidene, må ha high drain batterier til mods.
Vet at kjell&company selger slike batterier, dog aner ikke hvilken type det er
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Biltema har ihvertfall tomt på hovedlageret av det batteriet, men mulig ditt lokale Biltema har det. Finnes på Clas Ohlson også.
Vis hele sitatet...
Clas sin har innebygget beskyttelse som gjør batteriet for stort i lengden. I tillegg er det veldig begrenset med strøm man kan trekke (Clas oppgir ikke verdien, man må ta av plastikken)

Sitat av Gildarts Vis innlegg
Vet at kjell&company selger slike batterier, dog aner ikke hvilken type det er
Vis hele sitatet...
Kan maks trekke 2.6A.
Jeg kjører Subox mini på 30-36A med 1.8ohm coil, da blir det strømtrekk på 4.6A
Det viktige med batteriet er at man kan trekke nok strøm.

Diskusjon om batteriene som er på Clas. I tillegg til at batteriene som nevnt har beskyttelse og er derfor for store.
Sist endret av Latrakx; 18. november 2016 kl. 09:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lurker since -05/04
Nemizz's Avatar
Latrakx, du mener watt istedenfor ampere, ikke sant?

Mange store batteribyggere bruker https://eu.nkon.nl, en annerkjent nettside. Du kan også handle i norske vape butikker, men du må forvente blodpris.
Samsung 25R har helt klart best rykte, tåler svært mye. VTC5, VTC4 er også bra. Dersom du ikke kan nok til og velge batteri selv, så bør du kjøpe en av disse.