Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 733
Hallo ja nå har adapteren min (ZyXel nwd2705 n450) planlagt å voldta meg når Legion har kommet ut. Jeg boota opp stasjonære PCn og hadde ikke internett. Sjekka wifi adapteren. Den dukka ikke opp som en enhet i enhetsbehandler. Den sto oppført som Minnebrikke i CD/dvdrom møkk. Jeg har avinstallert driveren, Reboota og satt den inn. Installerer som vanlig og er fortsatt satt opp som en 6 mb minnebrikke... Jeg har testet på alle USB porter. Jeg koblet den til laptop'n og den funka som vanlig. Noen som har tips til faenskapet?
Høres ut som om windows installerer feil driver. Last ned og installer riktig driver selv.
Illidank's Avatar
Trådstarter
4 0
Sitat av yoloswag Vis innlegg
Høres ut som om windows installerer feil driver. Last ned og installer riktig driver selv.
Vis hele sitatet...
Jaggu har du rett. Jeg sjekket info om driveren som er installert. Det er jo CDrom driver som ligger in windows mappen...... Har lastet ned nye drivere men windows stopper meg og sier at den beste driveren er allerede installert.....

Har nå sjekket mer. På laptop'n har usb adapteren fått driverene: Netr28ux.sys og vwifibus.sys
På den stasjonære har adapteren fått: cdrom.sys og iaStorf.sys

Hvordan fikser jeg dette?
Sist endret av Illidank; 31. august 2016 kl. 17:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Illidank Vis innlegg
Har nå sjekket mer. På laptop'n har usb adapteren fått driverene: Netr28ux.sys og vwifibus.sys
På den stasjonære har adapteren fått: cdrom.sys og iaStorf.sys
Vis hele sitatet...
Den opptrer antakeleg som CD-ROM med drivarar på, også må du bruke tricks som usb mode switch (som driveren burde gjere automagisk forsåvidt), for å få tilgang til den andre usb-dingsen. At du ser dei driverane er ikkje spesielt oppsiktsvekkande.

Beste tipset er å installere nyaste driver frå nettsidene til zyxel, plugge den ut, og reboote, og sjå om det funker.

Du kan og prøve ein eject av cd-stasjonen, det kan tenkast det er måten den bytter modus på.
Sist endret av vidarlo; 31. august 2016 kl. 17:54.
Illidank's Avatar
Trådstarter
4 0
Har installert nye drivere fra zyxel. Står fortsatt oppført som CDrom...

Wooooaahh what. Prøvde siste tipset du ga. Eject cd rom. Fikk "Feil" kan ikke utløse og plutselig installerte den driveren automatisk. Den fungerer nå :O
Sist endret av vidarlo; 31. august 2016 kl. 18:58. Grunn: Bilde fjerna.