Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 421
Hei alle freaks!

I det siste har jeg sett mange Melanotan 2 tråder / spørsmål, og jeg har kommentert på en del av de, og derav fått utrolig mange PM's om dosering, hvor ofte skal man bruke Melanotan 2 for best resultat, hvor kan man få tak i Melanotan 2 osv osv.
Sistnevnte spørsmål blir ikke besvart i denne tråden, ei heller på PM, dette får dere finne ut av selv hvis dere ønsker å bruke MT2.

Grunnen til at jeg ønsker å opprette denne tråden er fordi jeg ser det er utrolig mye feil informasjon ute å går. Mye av dette går på unødvendige store doser som igjen fører til unødvendige bivirkninger ved bruk av stoffet.
Jeg har selv brukt MT2 sporadisk hver vår, sommer & vinter i mange år, og vil tørre å kalle meg en nogenlunde rutinert bruker av stoffet.



Først litt enkel men viktig info om MT1 & MT2.

Melanotan er et syntetisk hormon (melanocortin), og må ikke forveksles med Melatonin.

Hormonet ble utviklet i Arizona i midten av 1980-årene av kreftforskere for å oppnå pigmentering uten soleksponering. Således kunne Melanotan gi beskyttende hudfarge uten at vinterblek hud måtte bli utsatt for vårsolens stråling. Ved å etterlikne det naturlige hormonet a-MSH, som blir fremstilt i kroppen, stimulerer Melanotan hudens pigmentproduksjon.

Hormonet eksisterer i to varianter: Melanotan I og Melanotan II. Melanotan II kan gi sterkere bivirkninger enn Melanotan I.

Stoffene er verken ferdigtestet eller godkjent i Norge.
Anvendelse av stoffet kan øke risikoen for kreft i pigmentceller som blir overstimulert. Bivirkninger kan være kvalme, hodepine, prikking i hender og føtter, blå lepper og endring i pigment og føflekker samt nedsatt appetitt. Melanotan II kan dessuten forårsake økt sexlyst hos begge kjønn, samt ereksjon hos menn.


Dosering:
Som oftest er dosering av melanotan 2 et ofte stilt spørsmål, og her er det egentlig mange svar, spørsmålet er hvor fort man vil få resultater (som vil gi større sjangse for bivirkninger).
Det jeg ser er en gjenganger er alt for hyppige og store doser en det som er nødvendig for et godt resultat.
Jeg har selv vært der, og jeg fikk en del bivirkninger som pigment og føflekker. De minste føflekkene man får av MT2 forsvinner som regel ved stans av bruk etter en liten stund.

For solbrun hud: Den typiske dosen jeg ville anbefalt som helt ny bruker av melanotan-II er 0,025 mg/kg.
Øk heller dosen hvis man ikke er fornøyd med resultatet, men vær OBS på at ved bruk av MT2 blir man ofte brunere en man selv ser.
MT2 er også fint å bruke til å beholde brunfargen lengre uten at man trenger å eksponeres for sol.

Hvor ofte bør man ta MT2? Som helt ny kan man ta MT2 hver 3 dag i ca 2 uker. Som en fin booster anbefales å ta MT2 ca 1time før man skal ta solarium/ut å sole seg.
Etter ca 2 uker burde man se an brunfargen om man ønsker mer farge eller ikke, og hvis man ønsker dypere farge ville jeg anbefalt EN injeksjon i uken og 2 runder solarium til ønsket farge er oppnådd, noe mer en det er bare unødvendig og øker risikoen for uønskede bivirkninger.


Husk at MT2 tas på eget ansvar, dette er kun en liten pekepinn på hvordan du kan gjøre det tryggest mulig. Det ligger også veldig mye info ute på nett, men vær litt skeptisk på enkelte sider da de også anbefaler doser og hyppighet som er totalt unødvendig for å få resultater på dette stoffet.

Håper dette kan være til bruk for de av dere som vurderer eller bruker MT2.
Sist endret av jaffarbigbag; 21. februar 2024 kl. 16:36.