Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1441
Jeg har dyp depresjon, kroniske plager og smerter. Jeg er lei av å ta piller fra lege, som gjør meg dårlig. Når jeg prøvde cannabis i Australia, hjalp det for alt! Hvor i ndet hele tatt starter man med dette i Norge? Jeg vet det er ulovlig, men jeg er desperat om å lære om dette....
Anonym bruker
"Digital Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ikke gjør det. Cannabis blir ofte glorifisert, og sannheten rundt cannabis og depresjon er at det kan fungere i starten. Etterhvert som du bruker vil det slutte å fungere på samme måte, og kunn/og uansett bare maskere problemet ditt. Du er på totalt feil forum for å få konstruktiv hjelp, kontra her hvor cannabis er som pepsi, da folka her ofte tyr til mye være problemløsninger.

Dra til legen. Snakk med legen. Du vil takke meg om 3 år.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke gjør det. Cannabis blir ofte glorifisert, og sannheten rundt cannabis og depresjon er at det kan fungere i starten. Etterhvert som du bruker vil det slutte å fungere på samme måte, og kunn/og uansett bare maskere problemet ditt. Du er på totalt feil forum for å få konstruktiv hjelp, kontra her hvor cannabis er som pepsi, da folka her ofte tyr til mye være problemløsninger.

Dra til legen. Snakk med legen. Du vil takke meg om 3 år.
Vis hele sitatet...
Dra til legen og få hva? Antidepressive medisiner som kan fungere i starten, men etterhvert gjør at du slutter å fungere på samme måte, og at det ender opp å maskere problemet ditt fordi legen ikke har tid til å henvise deg til behandling og heller løser problemet med piller?
Kanskje cbd hjelper deg litt? Har lest om flere som har fått god effekt av det
Hva er det egentlig du spør etter? Det finnes over hele landet, men skal det brukes til selvmedisinering ville jeg ha dyrket min egen weed.
Jeg lurer på om det er smertene som gjør at du blir depressiv ?
Dyrk din egen, legg sjela i prosjektet. Å planlegge og gjennomføre et prosjekt er god terapi i seg selv. Finnes haugevis av gode guider på nett, plenty av tråder med kjøp av frø her inne.
Tja, ville kombinert cannabis med terapi i så fall, røyking i seg selv mot depresjon kan vel de fleste her inne si at ikke funker. Jeg har selv røyka meg gjennom depressive perioder, det funker jo til en viss grad, så må jeg ta meg en lang pause, ettersom jeg ikke føler det hjelper lenger. Er jo litt uheldige doseringer og slikt med selvmedisinering og hyppighet av bruk som man bør være obs på. Har du mulighet til å dyrke hjemme ville jeg gjort det. Ta deg ei uke i Amsterdam, prøv forskjellig strains og finn noen du liker/funker for deg og få tak i frø til disse, anbefaler å dyrke å en CBD-plante, enten om det er det som funker for deg, eller bare til å tynne ut THCen i «vanlige» strains(ja jeg vet at man kan dyrke lavt thc-strains). Det er ingen mirakelmedisin, det funker for noen, slik som antidepressiva funker for noen, mens det gjør det verre for andre.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Dra til legen og få hva? Antidepressive medisiner som kan fungere i starten, men etterhvert gjør at du slutter å fungere på samme måte, og at det ender opp å maskere problemet ditt fordi legen ikke har tid til å henvise deg til behandling og heller løser problemet med piller?
Vis hele sitatet...
Har aldri opplevd at en lege "ikke har tid" til å henvise noen til behandling.

Cannabis gjorde bare alt vondt verre for meg i det lange løp, ts.
Sist endret av Revklo; 16. juli 2023 kl. 09:33.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er en veldig dårlige idé å bruke cannabis når man sliter med depresjon. Rus gir en liten dopaminboost der og da, men fører på sikt ganske fort til at hjernen produserer mindre gledeshormoner av seg selv. Det er som å pisse i buksa for å holde deg varm og du vil oppleve forverret depresjon og psyke med tiden.

For leddsmertene dine anbefaler jeg å heller prøve CBD som er et stoff i cannabis men finne noe uten THC som er det som gjør deg rusa. Dette finner du ikke på rusmarkedet men kan få tak i blandt annet i svensk helsekost butikker og i norske og utenlandske facebook grupper for CBD (bruk søkefunksjonen og søk på CBD Norge etc).
Du får cannabis på apoteket i mange varianter.
Til dagtid,kveldstid, for å jobbe og sove.

Snakk med legen din.

Bedrocan er pot, med et thc innehold på opp til 14-16% blandet med oppgitt cbd mengde.
Ta det opp med legen, å vær dønn ærlig. I stede for å kjøpe illegalt.
En boks på 5 gram i uka koster forskjellig, men mindre enn på gata, i tillegg er det ett legemiddel som tilpasses deg.
Bedrolite er en mildere dag variant.


https://imma.gr/121138xfd8ac
Anonym bruker
"Fattig Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg hadde ikke vært i live idag om jeg ikke hadde begynt å dyrke medisinsk cannabis selv. Det var siste utvei for meg.
Hadde aldri prøvd cannabis før jeg begynte å dyrke selv i en alder av 42 år.
Med kroniske smerter og div fysiske plager så man bare holder ikke ut lenger.
Når man går årevis med dette så blir man veldig nedstemt. Uansett hva du gjør så blir ingenting bedre for plagene er der og du må enten gå på legemedisiner med de bivirkninger det er, eller prøve noe helt ukjent fordi DU HOLDER BARE IKKE UT LENGER. Man blir desperat.
Folk må slutte å ha så mange fordommer mot folk som sliter med somatiske og andre uutholdelige plager. Psykiske plager har jeg ingen erfaring med så kan ikke uttale meg.
Et råd: begynn å dyrk selv. Let og lær på nett om alt som har med dyrking å gjøre. Det er ikke vanskelig bare du følger de råd som blir gitt. Du må kjøpe inn endel ting og økonomien bestemmer hvor stort du vil ha det. Frø kjøper jeg i DK.
Jeg har pr dags dato ikke prøvd noe medisin som har gitt samme lindring som medisinsk cannabis. Har prøvd mange forskjellige legemedisiner uten at de har hjulpet.