Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2934
Hamburgertallerken
40 0
Driver ikke på så stor skala enda da, men lurer på hva beste måte vil være for å få bruk for midlene jeg tjener fra mining? Foreløpig miner jeg til Coinbase og selger for Euro som jeg legger i paypal og overfører deretter til konto. Om jeg får større beløp på denne måten vil jeg nok få spørsmål om skatt... Eller? Mine til en wallet er vel bedre mtp kyc på exchanges, men hva gjør man videre for at pengene skal gå "under radaren"?
Hva om du miner til en wallet og bare kjøper mer utstyr direkte for den kryptoen? Så kan du skatte når du har nok og vil ta payouts.
Ikke bruk Paypal eller overfør til konto, alt blir rapportert til skattevesenet automatisk om du overskrider 20 000 kroner (tror jeg det var)
Jeg har visa kort hos binance og crypto.com. fortsatt en risiko, men mindre enn å overføre til bank konto

Pro tip: ikke bruk opp cryptoen, den blir mye mer verdt om noen år
Sist endret av Blåhimmel; 29. desember 2021 kl. 08:32.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hamburgertallerken
Trådstarter
40 0
Gått i større innkjøp av hardware nå og miner kun til en Metamask wallet. Tenker å bruke inntekten til å stake Eth på RocketPool og satse på oppgang i Eth over de neste årene. Dog hadde miningen vært en fin månedsintekt da jeg skal gå skole igjen senere og ikke trenge å ta en jobb ved siden av.
Selg Krypto for cash
Alt du gjør fra eller til norske kroner digitalt blir logget i valutaregisteret.. Som selv private lett kan få innsyn i..
Hamburgertallerken
Trådstarter
40 0
Men Eth til Eur i coinbase exchange? Det blir også loggført, eller?