Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 2231
Hei,

Beklager om dette spørsmålet blir ofte stilt, men here goes.

Jeg bor i utlandet, og jeg har flere utenlandske kontoer, jeg har Norsk konto og jeg har også en konto på Binance.

Av grunner relatert til teite eiendomslover i landet jeg bor i er jeg nødt til å sende penger fra en utenlandsk konto for å kjøpe bolig.

Om folk overfører penger til meg via P2P i Binance (til min Norske konto), vil banken min etterhvert fange opp dette, og kreve at jeg betaler skatt av dette (Jeg vet at crypto er skattebelagt, spørsmålet mitt er egentlig om dette vil bli fanget opp om beløpene er 5k-10k av gangen)?

Mitt neste spørsmål er da;

Ettersom landet jeg bor i krever at jeg betaler for bolig fra en utenlandsk konto er jeg da nødt til å sende penger fra min Norske konto. Beløpet vil da være betraktelig stort. Vil banken min kunne fange opp dette og evt. stanse betalingen ettersom jeg ikke har skattet av pengene som regelmessig har blitt overført til meg?

Teknisk sett så finnes det i grunn ingen måte å vite om P2P betalinger er relatert til Binance eller Crypto, så i banken sine øyne vil dette se ut som mange tilfeldige overføringer uten videre kontekst.