Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2016
Anonym bruker
"Troende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei en navngitt person på nettet har tracassert meg en stund. Skrevet nedlatene ting og sendt pikbildr og videoer av seg uten oppfordring og det er l0vbrud.. Jeg lurer på om det er l0vbrud å si at jeg har meldt han til cops selvom jeg ikke har det? Det er i håp om å få han til å slutte og skremme han fra å gjøre det igjen med meg eller andre. Sry rar skrivemåte for å unngå treff fra søkemotor om han skulle lete. Håper noen vet svaret på spørsmålet mitt ikke annen diskusjon rundt
Nei, du kan fint si til han at det er anmeldt uten å komme i trøbbel selv. Men jeg ville anbefalt å faktisk anmelde han om han er såpass innpåsliten som du sier.
Last ned det du kan av chatlogger, samt ta bilde av profilen til vedkommende for sikring av bevis.
Blokker vedkommende.
Lever en anmeldelse til ditt lokale politi sammen med bevisene. https://www.politiet.no/finn-ditt-politi/
Anonym bruker
"Troende Kjempefisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jorg Vis innlegg
Nei, du kan fint si til han at det er anmeldt uten å komme i trøbbel selv. Men jeg ville anbefalt å faktisk anmelde han om han er såpass innpåsliten som du sier.
Vis hele sitatet...
Sikker?

Ja har lyst til å gjøre det men da får han vite identiteten min og det vil jeg ikke
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sikker?

Ja har lyst til å gjøre det men da får han vite identiteten min og det vil jeg ikke
Vis hele sitatet...
Ja, du bryter ikke norsk lov ved å si du har anmeldt han i den setningen . Men det kan fort endre seg om du benytter frykten til å skaffe egen vinning . Men her må du jo bare kutte ut kontakten og blokkere vedkommende ? Dersom du svarer han så får han jo bare mer å gå på? Da tenker han jo hun må jo like dette litt også siden hun bruker tid på svare meg .

Mitt råd er kutt all kontakt og ikke skriv et eneste ord , blokker der det er mulig og send inn et anonymt tips til politiet om dette skjer på en bestemt plattform , det kan være det dreier seg om flere en deg . Dersom du selv tipser politiet og ikke anmelder selv kan politiet i visse tilfeller anmelde saken selv om dem har nok å gå på. Jeg har hørt at den nye nettpatruljen til politiet som jobber 24/7 tar slike ting alvorlig