Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 4752
Får slått på pcn og logget inn, men så fort jeg nærmer meg «settings» i Windows går skjermen i svart. Noen som har vært borti lignende? Alt annet enn innstillinger ser ut til å fungere.
Blir skjermen svart, eller er det PC-en som slukker?
Skjermen blir svart mens maskinen går.
Hvis du lar maskinen stå uten å røre noe, så holder skjermen seg på, inntil du rører settings? Uansett om du venter typ 10 minutter?
Jeg hadde et problem med en skjerm som slukket og ble svart etter windows startet opp. Prøvde å koble den ut og bytte port på skjermkortet osv, med lite hell...
Det viste seg at skjermen sitt backlight hadde gått i stykker, og slukket etter ca den tiden windows brukte på å boote opp. Det var altså ikke noe med selve softwaren å gjøre.
Jeg oppdaget at jeg kunne lyse på skjermen med lommelykt og såvidt skimte skjermbildet. Du kan jo sjekke om det er tilfelle hos deg også.
I mitt tilfelle kunne jeg bytte innmaten i skjermen med reservedeler jeg hadde fra en identisk skjerm som hadde gått istykker tidligere, men vanligvis er det nok best å bare skaffe ny skjerm.

Nå er det ikke sikkert dette er problemet i ditt tilfelle, men jeg nevner det i tilfelle...
Godt poeng. Men her er det litt omvendt, alt fungerer helt til musepekeren nærmer seg settings, da går skjermen i sort. Settings bildet ser litt uklart og merkelig ut også.
Prøvd å navigere til setting uten å bruke mus?

Er ikonet rart på skrivebordet? Kan det være at det ikke er settings, men noe shady, evt virus?