Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 22104
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Mitt inntrykk , etter å ha kjørt forbi den stasjonen noe hundre ganger er at den virker ganske døv.
Noe med det at det henger nye reklamer der og at den pga. tilgjengelighet har blitt brukt til veldig mye.
Ser ikke veldig sjarmerende og gammel/autentisk ut sånn jeg ser det. Men jeg har aldri vært der.

Tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Er ikke noe mer enn det du ser fra banen. Dører var låst. Mer spennende å gå i tunnelen på bortover.
Sitat av slependen Vis innlegg
Den gule strømførende skinna har jeg spasert oppå mange, mange ganger, har aldri fått støt, eller hørt om noen andre som har fått det. Har derimot hørt om folk som har fått støt når de har stått mellom t-banevognen og den gule skinna.
Vis hele sitatet...
Jeg har et spørsmål, men først en moralpreken: Du går for faen ikke på eller i nærheten av strømskinner, noensinne!! Jeg gir faen i at det går bra, du skal ikke gjøre det uansett!

Og til spørsmålet, du har hørt om folk som har fått støt når de stod mellom skinna og vognen: Kan det være at strømskinnene kun gir strøm ved mekanisk trykk, slik strømavtakeren kanskje lager mot strømskinna? Ellers handler det kanskje om jording?

Okei, jeg gikk offtopic nå. Ok, fantasispørsmål for å komme ontopic igjen: Hvor enkelt er det å komme deg inn, må du ha verktøy?
Sist endret av Stingray; 14. januar 2021 kl. 00:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Det jeg lurer på er hvordan du kan stå mellom skinna og vogna? Skinna ligger jo nesten under vogna!

Strømskinna har kontinuerlig strøm, men alle strømskoene (på begge sider) er koblet sammen, så du kan få støt om du står på andre siden av vogna også.

Den gula kappa over strømskinna er der for å beskytte, så du skal ikke få strøm om du tar på den. Om den tåler vekta om du står på den, vet jeg ikke. Og jeg hadde uansett ikke tatt på den, da jeg aldri har jobbet med høy spenning. Når jeg ser folk krysse skinna, gjør dem det ved å skritte over den, uten berøring.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Det jeg lurer på er hvordan du kan stå mellom skinna og vogna? Skinna ligger jo nesten under vogna!
Vis hele sitatet...
Kan ha vært bak siste vogn, da kan man stå mellom skinna og vogna.

Jeg har et spørsmål, men først en moralpreken: Du går for faen ikke på eller i nærheten av strømskinner, noensinne!! Jeg gir faen i at det går bra, du skal ikke gjøre det uansett!
Vis hele sitatet...
Neivel.

du har hørt om folk som har fått støt når de stod mellom skinna og vognen: Kan det være at strømskinnene kun gir strøm ved mekanisk trykk, slik strømavtakeren kanskje lager mot strømskinna? Ellers handler det kanskje om jording?
Vis hele sitatet...
Vet ikke.

Ok, fantasispørsmål for å komme ontopic igjen: Hvor enkelt er det å komme deg inn, må du ha verktøy?
Vis hele sitatet...
Komme inn hvor da? På Valkyrien stasjon? Gå ned på skinnegangen på Majorstua og så inn i tunnelen. Ingen verktøy.
Her kan dere lese litt om strømskinne (bruk gjerne engelsk for mer detaljert artikkel): https://no.wikipedia.org/wiki/Str%C3%B8mskinne

Og her kan dere lese om Valkyrien stasjon: https://no.wikipedia.org/wiki/Valkyrie_plass_stasjon
Sist endret av ivar_oslo; 14. januar 2021 kl. 23:55. Grunn: Mere innhold
Hvis du av en eller annen grunn ikke kan gå til verken venstre eller høyre når hører suset og ser lyset fra toget i det fjerne, så er en siste utvei å legge deg ned på skinnene slik som han kompisen her:
https://youtu.be/wew3f5KNg7U?t=14

Det virker ikke alltid
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av En Skabbete Hund Vis innlegg
Hvis du av en eller annen grunn ikke kan gå til verken venstre eller høyre når hører suset og ser lyset fra toget i det fjerne, så er en siste utvei å legge deg ned på skinnene slik som han kompisen her:
https://youtu.be/wew3f5KNg7U?t=14

Det virker ikke alltid
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke ord for hvor blotta for vett du må være for å i det hele tatt foreslå det. Gjør du det der med banen i Oslo, som ikke har i nærheten av like god klaring under, risikerer du å bli vrengt, vridd, skrella og smurt utover skinner og ballast på få sekunder. Hvis du er heldig og banen holder god fart.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husker jeg gikk fra Slependen til Hvalstad 02 på natta og var fremme kanskje 03-04. Var i heavy rivotril rus. Rørte aldri skinnene der, men ville jeg dødd om det var tilfelle? Noe jeg kom på når jeg leste tråden
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husker jeg gikk fra Slependen til Hvalstad 02 på natta og var fremme kanskje 03-04. Var i heavy rivotril rus. Rørte aldri skinnene der, men ville jeg dødd om det var tilfelle? Noe jeg kom på når jeg leste tråden
Vis hele sitatet...
Ja. Jeg vet ikke fakta, men svarer ja likevel. Du skal ikke ta den sjansen!
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slependen og Engstelig Elg, dere begge ser ut til å ha vært på banen en god stund. Kan man forvente det kommer et tog, eller er sjansen svært liten? Det er vel bare snakk om 300 meter å løpe. Og slependen du som tagger der nede, du bruker vel litt tid da? Har du noen gang vært på Valkyrie Plass og den strekningen mellom national theatheret? Var det noe security, noen tog? Eller tenkte du ikke på snuten i det hele tatt. Lett sagt hvordan gikk turen, og tror du jeg ville klart å ta turen til Valkyrie Plass og tilbake uten problemerom jeg bruker huet.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Fikk du vært på Valkyrien, Farlig Nebbhval?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Lett sagt hvordan gikk turen, og tror du jeg ville klart å ta turen til Valkyrie Plass og tilbake uten problemerom jeg bruker huet.
Vis hele sitatet...
Valkyrien st. er realistisk. Ikke spesielt vanskelig å ta seg til.
Men hvis du kjører forbi med t-banen så ser du at det ikke er noe særlig å se der heller.
Dette er en kjedelig lagerplass uten sjarm, ikke en forlatt spennende stasjon.