Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 24944
Lurer rett og slett på hvor farlig kokain er rent fysysk, har lest så mye om hjerteinfarkt slag og andre ting på diverse sider. er kokain egentlig et veldig risky dop i moderate mengder, for en frisk kar?
thanks freaks.
Det er alltid en risiko for at noe går galt, men såklart; jo bedre form du er i, jo mindre sjanser har du for at noe ille faktisk skjer.
Hva er moderate mengder?

Ellers står det vel mye om de fysiske effektene av kokain på div. sider på nettet; sikkert noen som har gode linker på lager.

Dessuten er "hvor farlig" litt vanskelig å svare på... På en skala fra 1 til 10, eller i forhold til f.eks. sukker eller LSD?
kokain demper sultfølelsen, og gir en oppkvikkende effekt. Om du sniffer eller gnir kokain på tannkjøttet blir mest sannsynlig nesa di eller tannkjøttet følelsesløst. Kokain ble brukt som lokalbedøvende medisin før, også ennå i tilfeller, faktisk.

Kokain gjør så blodårene dine spennes så mindre blod kommer igjennom noe som øker faren for hjerteinfarkt eller blodpropp. men det som gjør så folk dævver er at folk rett og slett tar for mye, eller at det bøffet ut med rottegift f.eks.
Sist endret av timmeyh; 4. januar 2010 kl. 02:00.
Start med veldig små doser. 0.1 gram og ta i flere doser ved behov. Hvis du dør eller tar alvorlig skade av dette har du en eller annen kjip hjertesykdom. Dog kan det jo hende du ikke vet dette fra før av. Så alt har en risiko. Og det eneste du kan gjøre med dette er og ta meget små doser for og minimalisere sjansen for at noe skjer.
Evt bare holde seg unna, og heller satse på noe mer "safe" om man nå uansett skal ruse seg på noe?
Kommer jo helt annpå det.

Vanlige fysiske plager er jo neseblod, men ikke alle får det heller. Jeg får det med en gang, mens venner av meg får det veldig sjelden.
Kommer jo også ann på hva det er buffa ut med, dagsform osv osv.
Sitat av murloc Vis innlegg
Start med veldig små doser. 0.1 gram og ta i flere doser ved behov.
Vis hele sitatet...
Er litt dumt å anbefale så alt for mycket, cola skal tages i noenlunde 50-streker til man har oppnådd resistans ellers får man bare dårlig form. Det er for dumt å ta for mye av noe som koster flesk, og som fungerer minst like bra om ikke bedre i mindre doser, såfremt du ikke kjøper den av den kjekke mannen uten oppholdstillatelse på gatehjørnet. Å ta for mye gir deg enten et heavy rush så du knapt klarer å reise deg, ellers får du en kortvarig rus som 10 min etterpå føles som å lande på bakken etter å ha hoppet fra månen - og fører til at du tar mer, mens doseringene og doseringshyppigheten vokser eksponensialt... På sopp har jeg faktisk vedlikeholdt colaformen med 20-streker en gang i halvtimen etter over et halvt gram tidligere på kvelden, men da regner jeg med synergien spiller en ganske stor rolle (forøvrig sinnssykt euforisk).

Kokain, spesielt hvis man kommer ned på f.eks valium (merkelig nok), kan gi deg de sykeste humørsvingningene du noensinne har opplevd, heavy depresjoner, sterkt sug etter mer og klikkeanfall.

Fire ganger en måned gjorde at jeg fikk noen sprø bieffekter, ingenting den første gangen, men de påfølgende gangene var det værst etter 2-3 dager, da 10mg valiumen som jeg lander på og alle metabolittene var cleanet ut av kroppen (regner jeg med). Både døren og sofaen min har fått bank, jeg har skjært meg med kniv fordi jeg har lekt for heftig med den i manisk aggressive tankekjør, hatt et kraftigere kresj enn man skulle tro var mulig etter å ha tatt en grammer på fylla og blitt dårlig samtidig som jeg kresjet, osv. Anspent kjeve i flere dager etterpå har jeg også smakt på, og den ene gangen måtte jeg få tilkjørt noe 5-HTP mens jeg var på jobb fordi jeg rett og slett var for deprimert til å kunne fungere på noe særlig bra nivå.

Colafakter som dette er noe av det du betaler for å bruke dette stoffet. Det er egentlig ikke verdt det (or is it? ), men hvis du er hjernedau så går det fint an å bruke en gang i ny og ne, mener jeg. I ny og ne er max en gang i måneden, og helst til runde bursdager, nyttår og andre store dager.

Er du disponert for noen som helst mentale lidelser uten å kunne håndtere dem ordentlig, fysiske lidelser som hjerteproblemer osv. så er det bare å holde seg unna. Til og med jeg som har mye problemer på CVen og har blitt tvunget til å takle mye negative følelser blir helt ukontrollert GAL i etterkant av for mye cola. Du går ikke glipp av så veldig mye med tanke på prisen, og du blir heller ikke så jævla cool som folk tror de skal bli av det...
Say whaaat man! Hehe, du har blanda kola med det meste, Rottegift. Hva fikk deg til og ta kola på sopptur? Hadde du inntatt store mengder sopp? Var det lenge etter inntak? Og det mest spennende spørsmålet; Hvordan var det? Fortell!

Personlig er ikke kola min type rus, men har dog prøvd det enkelte anledninger på div partys. Greit nok, fett der og da i en liten stund.... men ikke helt min greie å blir så ovenpå og eplekjekk . Men det er alltids spennende og høre fortellinger...
Sist endret av Quetzalcoatl; 4. januar 2010 kl. 06:46.
Jeg har ikke sett noe fysisk farlig på noen i min omgangskrets. Men jeg ser at bruken begynner å ta overhånd. Tror avhengihet og økonomiske problemer kommer før de fysiske problemene. (Med mindre man har hjertefeil fra før eller er loaded av cash).

Mye cola kan også være blandet ut, i segselv ikke så farlig, men er det snakk om metaamf.. kan man nok få litt av en nedtur..
I små mengder? Nesten harmløst.

Men drar du en Scarface, øker nok sjansen for at du får hjertestopp.
Det handler om langvarig bruk og overdose. Du blir jo såklart et vrak etter hvert om du hiver innpå en shot om dagen.
Quetzalcoatl: Hehe, jeg har vel egentlig blandet de fleste rusmidler, fordi jeg er en spinn hakka galen rusmisbruker som ikke kjenner begrensninger og må ta det alvorlig med ro... Å blande cola med sopp var veldig euforisk, jeg bablet mye nonsense men ble veldig glad i kompisene mine og omtenksom. Det var noe ketamin inne i bildet også, som helt sikkert spiller en rolle (men ket og sopp gir ikke på langt nær den samme effekten).

Men det hadde en kjedelig bieffekt. Jeg opplevde å få en real boost i selvtillitten, på en negativ cola-måte, og den henger ennå igjen, men jeg fikk den midt i trynet nå for et par dager siden så det går seg vel til... Lærdom det også.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har tatt litt kokain og begynte å lese litt om det og fikk intrykk av at jeg nå kan dø når som helst. Enten av hjerneslag eller at hjertet mitt mister rytmen , uansett hvor stor dosen er og faren starter allerede innen de 24 første timene i følge den hjemmesiden jeg leste. Jeg har nå kanskje tatt 2g utover en uke.
Jeg er litt forvirret fordi kokain er noe jeg ser overalt så jeg har aldri sett på det som superfarlig ettersom folka forsatt lever.

Er det virkelig sånn at jeg kan dø når som helst nå som på russisk rulett?
Problemet er ikke hvordan du liker det første gang men hvorfor du ikke liker det 47 gang. Avhengighet har ingen fasit bare håp om at du ungår det. Derfor alle sier at du bør styre unna. Alt avhenger av faktorer ingen har kontroll over.
Hvis det var et svar til mitt innlegg så forstod jeg det ikke.
Men takk...
Nå må en ta i betraktning at kokain i Norge stort sett ikke er kokain - men noe annet med kokain som en tilsetning. Farligheten av stoffene som blandes inn er like relevante i denne diskusjonen, og jeg kan love at visse substanser skader mer en ren kokain.
Mengden det kreves for å oppnå en rus en kveld, brukt en gang? Tilnærmet ufarlig for en frisk person.
Det er noen småting du bør vurdere, før du i det hele tatt rører kokain (hels synes jeg det er best du lar være). For det stemmer at blodtrykk og puls øker markant, selv etter mindre doser. Normalt er ikke dette så stor fare. Men det er individer som har svake blodårer i hjernen og eventuelt andre steder. Det som kan skje, er at blodåre(r) i hjernen sprekker av den økte pulsen og blodtrykket, med slag som resultat. Får du slag, så kan du se på deg som skitheldig, hvis dette ikke påvirker deg i nevneverdig grad. Mens du kan også bli en pleiepasient, eller miste viktige funksjoner (syn, hørsel, snakkevne, evne til å gå, bli lam i deler av en side osv. osv.), eller slaget kan være så ille, at du dør der og da, eller etter et kort sykeleie (delvis sjeldent). Men mest sannsynlig så vil et slag påvirke deg sterkt på en eller annen måte, og det negativt!
Hvis du kombinerer kokain med alkohol, så forsterker du blodtrykk og pulsen enda mer, og dermed øker faren for slag enda mer.

Men husk at det er ikke vanlig å få slag etter en lett dose med ren kokain for unge mennesker, men det skjer nå og da. Ellers så vil langvarig bruk kødde opp dopamin, noradrenalin og serotonin balansen i hjernen kraftig. Og du blir nesten ute av stand til å føle glede uten kokain etter lengre tids kontinuerlig bruk. Hvis du overdoserer kan du også få symptomer som ligner på schizofreni, da det blir utløst for mye dopamin i hjernen.
Cola har ikke noen farlige bivirkninger i moderate doser, så lenge man ikke har en hjerte sykdom eller noe. Når jeg var på cokka kjøret mistet jeg en tann, og all energi. Først så klarte jeg ikke og stå opp om morgenen eller gjøre noe uten cokka, og en stund etter det igjen klarte jeg ikke og gjøre noe på cokka eller. Endte ikke så bra, men da brukte jeg mange gram om dagen i over 3 år. Den ene sinusen ble noe røffet opp og, men ble i orden i igjen. Har aldri blødd i nesa. Husk på at kokain er SYYKT vanedannende, jeg vil nesten tørre og påstå at det er verre en heroin. Man kan bli crazy psykisk avhengig. Jeg endte opp med og bli bare lei det, og det er det siste man vil bli, et kokka hue. Mer dustete folk finnes ikke. Men du skriver jo at du er en frisk kar, og det er snakk om en gang i blandt, det tror jeg skulle gå meget bra. Hold det til nyttårs aften og andre spesielle anledninger.
Min mening er at er kokain er et generelt kjedelig rusmiddel(kommer helt ann på anledning). Passer fint i visse situasjoner, som for eksempel når man skal kvikke seg opp på byen, eller vaske leiligheten

Vil ikke si det er direkte farlig dersom man er sikker på at man har ikke hjerte og/eller karsykdommer.
Sier meg enig med timmeyh i at det for det meste er farlig når det er blandet med dritt eller om du er idiot og propper i deg for mye.
Hostinger.no
72 3
Inntak av kokain kan resultere i kvalme, krampe, forstyrrelse i hjerterytmen og høyere blodtrykk.
Jeg har tatt kokain mer eller mindre daglig i ca 3 år. Vil si jeg er svært overrasket over fraværet av bivirkninger. Selv nesen klarer seg helt fint. Eneste jeg merker det på er motivasjon og humør, men det later til å reverseres etter bare noen dager uten.

Sitat av random25880 Vis innlegg
Er litt dumt å anbefale så alt for mycket, cola skal tages i noenlunde 50-streker til man har oppnådd resistans ellers får man bare dårlig form. Det er for dumt å ta for mye av noe som koster flesk, og som fungerer minst like bra om ikke bedre i mindre doser, såfremt du ikke kjøper den av den kjekke mannen uten oppholdstillatelse på gatehjørnet. Å ta for mye gir deg enten et heavy rush så du knapt klarer å reise deg, ellers får du en kortvarig rus som 10 min etterpå føles som å lande på bakken etter å ha hoppet fra månen - og fører til at du tar mer, mens doseringene og doseringshyppigheten vokser eksponensialt... På sopp har jeg faktisk vedlikeholdt colaformen med 20-streker en gang i halvtimen etter over et halvt gram tidligere på kvelden, men da regner jeg med synergien spiller en ganske stor rolle (forøvrig sinnssykt euforisk).

Kokain, spesielt hvis man kommer ned på f.eks valium (merkelig nok), kan gi deg de sykeste humørsvingningene du noensinne har opplevd, heavy depresjoner, sterkt sug etter mer og klikkeanfall.

Fire ganger en måned gjorde at jeg fikk noen sprø bieffekter, ingenting den første gangen, men de påfølgende gangene var det værst etter 2-3 dager, da 10mg valiumen som jeg lander på og alle metabolittene var cleanet ut av kroppen (regner jeg med). Både døren og sofaen min har fått bank, jeg har skjært meg med kniv fordi jeg har lekt for heftig med den i manisk aggressive tankekjør, hatt et kraftigere kresj enn man skulle tro var mulig etter å ha tatt en grammer på fylla og blitt dårlig samtidig som jeg kresjet, osv. Anspent kjeve i flere dager etterpå har jeg også smakt på, og den ene gangen måtte jeg få tilkjørt noe 5-HTP mens jeg var på jobb fordi jeg rett og slett var for deprimert til å kunne fungere på noe særlig bra nivå.

Colafakter som dette er noe av det du betaler for å bruke dette stoffet. Det er egentlig ikke verdt det (or is it? ), men hvis du er hjernedau så går det fint an å bruke en gang i ny og ne, mener jeg. I ny og ne er max en gang i måneden, og helst til runde bursdager, nyttår og andre store dager.

Er du disponert for noen som helst mentale lidelser uten å kunne håndtere dem ordentlig, fysiske lidelser som hjerteproblemer osv. så er det bare å holde seg unna. Til og med jeg som har mye problemer på CVen og har blitt tvunget til å takle mye negative følelser blir helt ukontrollert GAL i etterkant av for mye cola. Du går ikke glipp av så veldig mye med tanke på prisen, og du blir heller ikke så jævla cool som folk tror de skal bli av det...
Vis hele sitatet...
Høres ut som om forventningene dine blir en selvoppfyllende profeti. Enda det er svært individuelt er bivirkningene du opplever etter bare 4 ganger på en mnd - som i praksis er "ingenting" - helt absurde og definitivt ikke en konsekvens av kokain i seg selv.
Sist endret av Tøffetom; 14. februar 2015 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Lang tids bruk av kokain har mye side effekter. Men bare litt har ikke så mye. Det er vel at det kanskje betraktest som det mest avhengig skapende stoffet. Orker ikke å fonne kilder nå pga jeg sitter på mobil. Men om det ønskes kan jeg finne det fram senere. Men kort fortalt endrer det lott av hjerne kjemien ved bruk.
▼ ... over et år senere ... ▼
Kjäre 1x2x
Det stemmer veldig bra det du sier om russisk rulett! Man kan faktisk dö når som helst Og man har ikke kontroll på kroppen. Jeg tok linere en gang med noen kompiser osv, plutslig sa kompisen min til meg at han kjente hjertet sitt banke veldig fort, han ble svett i ansiktet Og kastet opp, 5 minuter senere stoppet hjertet hans Og ambulansen rakk ikke dit i tide..
Du vet ikke hva som er blandet i dét du får. Husker ikke nøyaktig %-renhet politiet har uttalt at kokain kjøpt på gata inneholder, men har hørt fra flere forskjellige kilder at det stort sett ligger på 10-30% renhet, om så mye en gang. Du skal ikke google så mye før du finner mye tvilsomt angående renhet og utblanding.

Etter min erfaring av kokain, joda, du kan ta det en sjelden gang, men hvis du ikke har kontroll på rusbruken, så blir det fort for mye (jeg er/var en person som skulle ha mest mulig, har dog lært å kontrollere dette). Og det er et sterkt stoff (min mening). Jeg følte at jeg begynte å "miste" personligheten etter litt for mye, for ofte (7-8 helger over 6 måneder, kombinert med mye alkohol innimellom). Dog jeg jobbet også mye, så det ble mye stress, pluss en dårlig hjemmesituasjon OG en sjef fra helvete, så dette henger nok sammen med totalopplevelsen. Men etter den opplevelsen, kutta jeg det ut på heltid, kun alkohol i små mengder nå.

Googlet og fant en litt morsom tråd fra freakforum angående renhet og testing

https://freak.no/forum/showthread.php?t=143653
Sist endret av Taurean; 28. desember 2016 kl. 15:04.
Hadde en periode jeg brukte så mye cola at jeg havnet en måned i varetekt og fikk livet mitt viklet inn i et helvetes rot, jeg kunne bruke opp til 10 gram om dagen.
Drittstoff, man blir grasalt avhengig og det er mer en en gang jeg har ligget i fosterstilling med hjertebank utav en annen verden.
Ble også temmelig alkoholisert av å bruke kokain da kokain funker best med sprit.
Om det ikke er nevnt enda; Stort forbruk av kokain vil føre til "sår" på selve hjertemuskelen. Som igjen selvfølgelig kan være farlig da du fortsetter å bruke et stoff som ikke er bra for hjerterytmen. Om du skal bruke kokain, bruk det sjeldent og ikke alt for mye omgangen.
Fare for hjerte blir mye nevnt her ser jeg, og har merka at det ikke blir like mye nevnt i diskusjoner om speed. Hvor farlig er kokain i forhold til speed?
Mitt tidligere inntrykk har vært at speed egentlig ikke er så veldig farlig, og at kokain vanligvis er veldig lite rus.