Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2107
http://www.youtube.com/watch?v=1IAhDGYlpqY

Der har du linken til en mann som åpenbart er forvirret, eller så fikk han en 6'er på skole prosjektet sitt.

"I hate religion , but love jesus" Er hans på stand.

Han mener, ut ifra måten jeg tolket det han sa på, at teknologien mennesket har skapt er en sykdom og Jesus er kuren.

Han stiller og spørsmålet "If religion is that great, why have it started so many wars?" Dette besvarer han ikke så veldig godt.

Nå håper jeg ikke jeg starter en av de "religion finnes ikke/jesus lever" trådene hvor det ender opp i diskusjons krig.
Jeg vill bare høre hva freak har å si om denne på standen som denne mannen legger frem i denne videoen.
http://www.youtube.com/watch?v=yBo7Z_abiLE

Jeg personlig syntes han er helt på jordet, og ikke noe av det han sier henger på greip.
Sist endret av theBeist; 4. desember 2012 kl. 18:23.
Det er idioti. Han har ingen forståelse av hva kulten rundt Jesus var, eller kristendommens videre historie.
Syntes han er rett, med det med religion, men og Elske Jesus, men hate religion er jo feil. Da er du jo Religiøs ??
Det er vanskelig å komme med en definisjon på religion som ikke noen er uenig med. Den blir enten for snever eller for bred. Det han prøver å fortelle er at han ikke støtter styresmaktenes tolkning og utnytting av Jesus og Bibelen sitt budskap. Hyklerskapet i den religiøse praksisen skaper og har skapt død, krig og ikke-åndelig religion. Religion er ofte en streng praksis med mye rituelt styr, nesten som en død gammel oppskrift på hvordan man skal leve et åndelig liv.

Jesus kom allerede for å kvitte seg med dette. Han sa at han skulle komme til jorden for å "oppfylle" loven. Anbefaler folk å lese Bergprekenen hvor Jesus snakker mye om sine standpunkt. "Dere har hørt det er sagt: Øye for øye og tann for tann. Men jeg sier dere: Sett dere ikke til motverge mot den som gjør ondt mot dere. Om noen slår deg på høyre kinn, så vend også det andre til"

Jesus er en av mine største forbilder med et budskap om ydmykhet, kjærlighet og tilgivelse. Trist at da romerne ikke klarte å bekjempe kristendommen innså de at de måtte bruke det til sin fordel. Kristendommen ble siden en makt.
Jeg har lett etter gud, han var helt ut på jordet
Makan til selvmotsigelse har jeg ikke sett på en stund.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Sitat av Herbman Vis innlegg
Trist at da romerne ikke klarte å bekjempe kristendommen innså de at de måtte bruke det til sin fordel. Kristendommen ble siden en makt.
Vis hele sitatet...
Der sa du noe, tenkte aldri på det på den måten :/ shit
"I love church, I love the bible and yes I believe in sin" - men.....han hater religion? LOL
Sitat av GUDJO Vis innlegg
"I love church, I love the bible and yes I believe in sin" - men.....han hater religion? LOL
Vis hele sitatet...
Forklar oss din dype intellektuelle forståelse for begrepet religion og hvordan det er totalt motstridende med Kirke og Bibelen. Siden du ikke forstår hva han mener kan det jo være at dere ikke forbinder ordene med det samme. Jeg skjønner jo at folk etter første gang de hører det ikke nødvendigvis tar helt greien, men det er jo bare en grunn til å sette seg inn i hva han prøver å formidle. Du kan også se innlegget mitt skrevet over hvor jeg forklarer litt hva jeg tenker om saken.
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Jeg så ikke videoen så kanskje jeg er litt off topic nå, men jeg vet at om man selv vil finne sannhet, må man studere den selv, ikke høre hva alle andre synes og mener om ditt og datt. det er hva budskapet i bibelen sier som er viktig for sanne kristne.
Hohihohaho!
knivibaguet's Avatar
Trådstarter
Det tenker egentlig jeg og, og dette budskapet er ikke noe som er stemplet ut og likt for alle, det er noe man må komme frem til selv og finne ut av. Hva er livets mening? Det du vill, svarer jeg. Og min mening med livet er å gi det mening(punktum)
..
-

Noen påstander :

All læring baserer seg på prøving og feiling,
spesielt, men ikke lukket til, vår personlige
opplevelse av "det hele", og vår skjebne ...

Tilgivelse blir derved essensiaelt for å kunne
komme videre, fra våre feil, og ikke bli stående
i en evig sirkel av "mord og hevn" nedarvet ..

Spritualitet og organistert Religion er to
forskjellige ting, som er forbundet.
Begge må vel siles gjennom en selv.

Alle hus trenger en grunnmur. Et fundament.
Men hvis det ensidige fundamentalistiske syn
blir enerådende, blir det jævla vanskelig å
bygge nytt, nyttig, fritt, og mangfoldig,
oppå grunnmuren ( fundamentet )

Gråtoner og vidløftige personlige perspektiv .

De fleste overbevisninger kan enes om at det er
en god ide å ha en fest for lys og liv nå på
mørkeste vinteren , her nord .

..
-
Sist endret av radion; 4. desember 2012 kl. 22:40.
man er forsåvidt kristen når man elsker jesus, jeg elsker jesus også, men det har ikke alltidd vært sånn, jeg begynte å lese og se på kristene programmer for noen mnd siden og har blitt forelsket, det er som jesus kommer til deg når du søker deg mot han, vet ikke ossen forklare det helt.. mens andre religioner som feks også vet om jesus men de ikke elsker han men bare noen andre profeter, tror de aller fleste religioner er egentlig like og har samme gud, men følger andre slags profeter... "skyt meg hvis jeg tar feil?"
Sitat av knivibaguet Vis innlegg
Der sa du noe, tenkte aldri på det på den måten :/ shit
Vis hele sitatet...
Romerne ikke klarte? hva med at vikingene ikke klarte det, det er mer trist synes jeg.
Interessant dog, Yoshii, er det at det mange hevder er falske rykter om en snekker ifra Nasaret kalt Jesus, skulle påvirke folk sine hjerter så mye. Vi snakker om et budskap som spredde seg rundt de Jesus omgikk, og overbeviste mange personer til å risikere å bli henrettet, pisket og miste status i samfunnet, for hans navn. Ikke bare at dette skjedde i en liten grad, nei så mye at verdens største makter måtte gi opp å kjempe det.

For Jesus var en rebell, en punker. Han gikk imot systemet på mange måter og skapte en revolusjon som ikke kunne temmes.
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Romerne ikke klarte? hva med at vikingene ikke klarte det, det er mer trist synes jeg.
Vis hele sitatet...
Historien om Kvite Krist tok livet av Viking-perioden
og så ble Norge en del av den katolske verdensorden
senere protestantisert og innlemmet i en oppdatert fold ...

Nå er vi lykkelige sekulert, og våre egne lykkers smed ..
- Så samle ved, til fyr på peisen .
( og Vann, til å drikka og slukke branner med )

God Jul, fellow freaks .

..
-
Sist endret av radion; 4. desember 2012 kl. 23:19.