Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 6329
Har vært deprimert i endel år men har blitt mye bedre nå i de siste tre-fire årene, føler meg mye bedre på mange vis. Er jo ikke helt der enda, men mye bedre. Er 26 nå.

Problemet er at nesten alle vennene mine bor andre steder nå (spredt omkring), og jeg har faktisk bare en gammel venn i samme by. Har derfor (og grunnet depresjon ol.) endt opp med ingen venner jeg liksom bare kan henge med uten en masse stress, og stikke innom slik som man jo ville gjort i "gamledager". Savner dette endel, det er jo strengt tatt bare meg og familien min, noe som jo er fint men jeg vil jo naturligvis ha venner.. men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem med å finne nye venner. Har jo ikke vært noe sosial frem til nå så er vanskelig å gjøre dette på en naturlig måte føler jeg.

Er noe sjenert, men ikke sånn at det merkes av andre sånn egentlig. Ser meg selv som en snill person som er lett å være rundt, så det skulle jo ikke være noe problem.

Høres kanskje litt rart ut det her, men tenkte kanskje noen hadde noen råd. Det er kanskje enklere enn jeg tror, men føler at jeg sitter veldig fast akkurat nå. Er omgjengelig og finner mye forskjellig interessant. Og nei, dette er ikke en kontaktannonse.... :P
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Tja, hva med å starte på et sted med mennesker som viser interesser? Et bibliotek, en pub? Ser du en som leser om noe som virker interessant kan du jo gå bort og slå av en prat. Viljestyrke og det å tørre er vel hoveddelen her Finn et sted du liker, snakk med mennesker, det verste du kan gjøre er å ikke gjøre det....?

Eller be personen som bor i samme by som deg komme over til deg en dag, spille noen spill? Spørre om ikke han også kjenner noen som kunne være interessert i å spille/finne på noe artig med dere? Dra på en kino, spise mat etter det? Finne venner gjennom venner er jo bare genialt
Sist endret av tekace; 29. juli 2011 kl. 00:12. Grunn: Lulz
Du kan for eksempel finne ut om du har noen interesser som det finnes klubber evt. lag for der du bor og begynne der. Så får du i allefall sosialisert deg og får litt trening selv om du kanskje ikke finner bestevenner der så har du i allefall fått inspirasjon til å prøve.

Gode venner finner man på de rareste steder. Har jeg funnet ut.
hvis du jobber spør om noen kolleger er med å ta en øl etter jobb en dag
Finn deg et miljø du er trygg i, dette er som ofte en hobby eller lignende. Supporterlag, (sosialt)spill eller lignende, søk opp dette miljøet, prøv å ikke være sjenert, vær nyskjerrig og søk kontakt. Det er ingenting skummelt eller skamfullt med å ønske seg nye venner!
pocolocos's Avatar
Trådstarter
Jobber med å bli litt tøffere, det tror jeg nok vil hjelpe betraktelig.... Er nok noe der. Jeg får ta utfordringen og spørre noen litt random en dag...
prøv å finn deg en hobby der dere samles som en gruppe en gang i uken. Nå vet ikke jeg hvor du bor men i trondheim har ntnu f.eks en kajakkklubb, fallskjermklubb og div andre klubber.
Hmm, vanskelig situasjon der. Hadde vært en del lettere om du hadde hatt noen få venner i utgangspunktet som du kunne møtt andre igjennom. Hvis du skjønner hva jeg mener. Eksempelvis så har jeg truffet mine beste kompiser ved felles venner og interesser. Hva interesserer deg? Engasjer deg i det og du vil treffe folk
få deg en jobb, lett å få seg venner via den.
ellers kan du jo sammen med vennen din dra på byen , dra på sjekkern mann, så får du deg kansje noe i samme slengen
pocolocos's Avatar
Trådstarter
Sitat av xavi0n Vis innlegg
få deg en jobb, lett å få seg venner via den.
ellers kan du jo sammen med vennen din dra på byen , dra på sjekkern mann, så får du deg kansje noe i samme slengen
Vis hele sitatet...
Jeg er jente og er i utgangspunktet ikke ute etter en mann men venner :P hehe. Jeg har jobb nå men jobber hjemmefra, så det er verre.. Men tusen takk for alle rådene, har fått mange ideer allerede!
ah, litt uvanlig å se jenter på freak
Sleit med det samme problemet selv, og den løsningen som er mest effektiv, tror jeg er å flytte og få en ny jobb.

Uten venner er det vanskelig å finne glede i livet. Man blir utrolig aleine og etterhvert blir det vanskelig å flire og vitse med andre i sosiale sammenhenger.

I ny jobb blir man nesten tvunget å være sammen med andre, og da er det en gylden mulighet for å danne kontakter og ha alene-tid med dem. Om du allerede bor i en BY, er det kanskje liten vits å flytte, men prøv å endre livet ditt på en måte. Start med kick-boxing, krav maga, skyteklubb?.. Prøv å gå til steder hvor andre mennesker er nødt å prate med deg eller ha intim kontakt, da danner man et bånd som man kan bruke til sin fordel.

Biblotek er vel ikke første plassen jeg ville ha dratt for å finne venner, spørs hvordan folk du ser etter. Og på puber henger kjentfolkene som oftest sammen og blir litt vanskelig å bare komme inn uten å kjenne noen og danne kontakter. Dessuten er karene på pub som oftest ute etter ett ligg, ikke få en ny guttevenn som vedkommede må stå å prate med hele kvelden.

Edit: så ikke før nå at du var dame, jaujau, kanskje noe av det jeg skrev er litt til hjelp hvertfall..
Sist endret av Oterhals; 29. juli 2011 kl. 00:23.
Sitat av pocolocos Vis innlegg
Jeg er jente og er i utgangspunktet ikke ute etter en mann men venner :P hehe. Jeg har jobb nå men jobber hjemmefra, så det er verre.. Men tusen takk for alle rådene, har fått mange ideer allerede!
Vis hele sitatet...
Ja tror jeg ville reagert litt annerledes hvis en jente hadde spurt meg " hei,jeg heter det og det , bor her og her hva skjer " på bussen

Det endte meg at stakkars fyren fikk helt panikk da han spurte meg da jeg svarte " Kjenner jeg deg? " Så sier han, begynte å skrike ogsånt " er sånn man blir kjent... forever alone og gikk av bussen huffa meg
Hadde samme problem som deg, men jeg er litt yngre da

Hoppa ut fra skola i ett år... Men fikk meg en kjærste, og møtte MANGE venner gjennom han
pocolocos's Avatar
Trådstarter
Takk, hehe. Ja, jeg bor i hovedstaden så det skulle jo være mange muligheter her. Har bare vært vanskelig å gjøre ting, kom meg ikke ut døra engang, og nå har jeg ingen problemer med sånt lenger, og med det kom jo lysten på å ha venner rundt meg, ser at det er helt nødvendig og noe jeg virkelig ønsker. Men ser mange muligheter med alle rådene jeg har fått bare på denne tråden, bla. å starte med noe nytt, må bare finne ut hva jeg har lyst til

Sitat av Oterhals Vis innlegg
Sleit med det samme problemet selv, og den løsningen som er mest effektiv, tror jeg er å flytte og få en ny jobb.

Uten venner er det vanskelig å finne glede i livet. Man blir utrolig aleine og etterhvert blir det vanskelig å flire og vitse med andre i sosiale sammenhenger.

I ny jobb blir man nesten tvunget å være sammen med andre, og da er det en gylden mulighet for å danne kontakter og ha alene-tid med dem. Om du allerede bor i en BY, er det kanskje liten vits å flytte, men prøv å endre livet ditt på en måte. Start med kick-boxing, krav maga, skyteklubb?.. Prøv å gå til steder hvor andre mennesker er nødt å prate med deg eller ha intim kontakt, da danner man et bånd som man kan bruke til sin fordel.

Biblotek er vel ikke første plassen jeg ville ha dratt for å finne venner, spørs hvordan folk du ser etter. Og på puber henger kjentfolkene som oftest sammen og blir litt vanskelig å bare komme inn uten å kjenne noen og danne kontakter. Dessuten er karene på pub som oftest ute etter ett ligg, ikke få en ny guttevenn som vedkommede må stå å prate med hele kvelden.

Edit: så ikke før nå at du var dame, jaujau, kanskje det noe av det jeg skrev er litt til hjelp hvertfall..
Vis hele sitatet...
En venn skal ikke være vanskelig å finne eller være med. Problemet er alltid at folk krever så mye.

Og, som alltid: Kvalitet over kvantitet ^_^
Why so serious?
Jeg hadde også samme problem. På barneskolen og endel av 8. klasse hadde jeg sykt mange venner, så tok "gaming" over. Å de fleste folkene "vennen" jeg fikk etterhvert var fra andre steder i Norge, altså ingen venner å finne på noe ute med. Jeg hadde skikkelig problemer en stund, ingen venner + massefolk som slang dritt til meg. Det som skjedde da var at jeg fikk over 30 dager fravær fra skolen på et halvt år. Nå 2 år senere har jeg begynt å få "nye" venner. Altså gjennom en fyr jeg pleide å game med som bor på samme plass. Jeg ble med han ut osv. Når han skulle møte folk, så ble jeg venner med, så venner med noen av vennene dems igjen.
Du virker jo som en oppegående jente, så jeg er ikke i tvil om at du ikke vil ha problemer med å etablere deg et nytt sosialt liv. Du kan begynne med å oppsøke steder der mennesker møtes, gjerne et sted hvor du forventer å finne folk som deler dine interesser. Hvis du er sjenert, så kan du prøve å by på mer av deg selv, men samtidig sørge for at du ikke prøver for hardt da dette vil ha motsatt effekt. Desto flere folk du møter og utveklser ord med, desto større er sjansen for at du finner noen det klaffer med.

Hvis du er nervøs for det hele kan du bare si for deg selv: "Uansett hva som skjer så vil jeg kunne gå hjem med akkurat det samme jeg hadde da jeg gikk ut"
Det verste som kan skje er rett og slett at du ikke finner noen det klaffer med, og da må du bare komme deg ut igjen neste dag og prøve på nytt.

Dette fikser du!
Ønsker deg lykke til!
Sist endret av Walter White; 29. juli 2011 kl. 00:49.
pocolocos's Avatar
Trådstarter
Tusen takk! Føler selv at det skulle gå an, var bare det å finne måtene jeg har lurt endel på. Har fått mange ideer her i kveld, så skal rett og slett finne noe sosialt jeg liker, og oppsøke steder hvor folk vil, som du sier, kunne ha samme interesser som meg. Høres logisk nok ut, men ikke alltid lett å tenke seg til sånt på egenhånd..

Sitat av Walter White Vis innlegg
Du virker jo som en oppegående jente, så jeg er ikke i tvil om at du ikke vil ha problemer med å etablere deg et nytt sosialt liv. Du kan begynne med å oppsøke steder der mennesker møtes, gjerne et sted hvor du forventer å finne folk som deler dine interesser. Hvis du er sjenert, så kan du prøve å by på mer av deg selv, men samtidig sørge for at du ikke prøver for hardt da dette vil ha motsatt effekt. Desto flere folk du møter og utveklser ord med, desto større er sjansen for at du finner noen det klaffer med.

Hvis du er nervøs for det hele kan du bare si for deg selv: "Uansett hva som skjer så vil jeg kunne gå hjem med akkurat det samme jeg hadde da jeg gikk ut"
Det verste som kan skje er rett og slett at du ikke finner noen det klaffer med, og da må du bare komme deg ut igjen neste dag og prøve på nytt.

Dette fikser du!
Ønsker deg lykke til!
Vis hele sitatet...
jeg skjønner hvordan du har det, kan egentlig være enda vanskeligere for en jente å finne venner
for hvis det ikke er jenter du møter kan vennskapet bli ødelagt med en fyr pga misforståelser.
ihvert fall det jeg har erfart. av en eller annen grunn virker det ofte som om gutter tror jeg sjekker dem opp om jeg
prater med dem.
Sitat av M4ren Vis innlegg
Hadde samme problem som deg, men jeg er litt yngre da

Hoppa ut fra skola i ett år... Men fikk meg en kjærste, og møtte MANGE venner gjennom han
Vis hele sitatet...
Verste er og skaffe seg venner gjennom dama/typen...
Ender med, når det er slutt så vil dem støtte bestevenn, som ikke er deg

som meg "tok bestevenn min sin dame, og han ble sur, jeg fikk kontakt med venner gjennom ho, ble slutt og mistet alt av kontakten med dem, også satt jeg igjen med en sur bestevenn, men ga han en 6 pakning med øl, så dro vi ut på byen, også tok han exn min så var vi alle glad igjen.
Bli med på freaktreff. Her er folk minst like sjenerte som deg, og meget snodige, men koselige mennesker. Kanskje du skaper bånd med noen av dem?
Uansett, som jente har du et godt utgangspunkt for at menn skal fatte interesse for deg, og det er hvertfall ikke like rart om en jente spør random på bussen om hvordan det går osv, som om en mann gjør det, da det ville virket mer påtrengende, for min del hvert fall.

Liker du musikk? Rock? Har opplevd at mennesker som vanker på slike pubber er veldig åpne for nye mennesker og tar kontakt veldig ofte, selv med andre menn - enten det skulle være en forespørsel om nach eller om de bare vil så av en prat.
Sist endret av brsbent; 29. juli 2011 kl. 01:02.
Sitat av Kain Vis innlegg
Verste er og skaffe seg venner gjennom dama/typen...
Ender med, når det er slutt så vil dem støtte bestevenn, som ikke er deg

som meg "tok bestevenn min sin dame, og han ble sur, jeg fikk kontakt med venner gjennom ho, ble slutt og mistet alt av kontakten med dem, også satt jeg igjen med en sur bestevenn, men ga han en 6 pakning med øl, så dro vi ut på byen, også tok han exn min så var vi alle glad igjen.
Vis hele sitatet...

Det er slik det foregår oppi nord
Sitat av Kain Vis innlegg
Verste er og skaffe seg venner gjennom dama/typen...
Ender med, når det er slutt så vil dem støtte bestevenn, som ikke er deg

som meg "tok bestevenn min sin dame, og han ble sur, jeg fikk kontakt med venner gjennom ho, ble slutt og mistet alt av kontakten med dem, også satt jeg igjen med en sur bestevenn, men ga han en 6 pakning med øl, så dro vi ut på byen, også tok han exn min så var vi alle glad igjen.
Vis hele sitatet...
Faktisk så har noen av vennene mine blitt bedre venn med maren enn med meg Det synes jeg er helt greit egentlig, så lenge de ikke går fra meg da
Sist endret av Erlendman; 29. juli 2011 kl. 01:13.
pocolocos's Avatar
Trådstarter
Sitat av brsbent Vis innlegg
Bli med på freaktreff. Her er folk minst like sjenerte som deg, og meget snodige, men koselige mennesker. Kanskje du skaper bånd med noen av dem?
Uansett, som jente har du et godt utgangspunkt for at menn skal fatte interesse for deg, og det er hvertfall ikke like rart om en jente spør random på bussen om hvordan det går osv, som om en mann gjør det, da det ville virket mer påtrengende, for min del hvert fall.

Liker du musikk? Rock? Har opplevd at mennesker som vanker på slike pubber er veldig åpne for nye mennesker og tar kontakt veldig ofte, selv med andre menn - enten det skulle være en forespørsel om nach eller om de bare vil så av en prat.
Vis hele sitatet...
Ja, absolutt! Skulle gjerne hatt noen tips om steder som funker bra til sånt? ) Skal sjekke ut freaktreff, hadde vært morsomt.

Tenkte forøvrig også akkurat på at det kunne vært en lur ide (om bare for å være ute istedenfor inne) å jobbe på pcen fra en kafe el., men litt usikker på hvilke steder som passer til det? Er ikke noen stiv person..
Sitat av pocolocos Vis innlegg
Ja, absolutt! Skulle gjerne hatt noen tips om steder som funker bra til sånt? ) Skal sjekke ut freaktreff, hadde vært morsomt.

Tenkte forøvrig også akkurat på at det kunne vært en lur ide (om bare for å være ute istedenfor inne) å jobbe på pcen fra en kafe el., men litt usikker på hvilke steder som passer til det? Er ikke noen stiv person..
Vis hele sitatet...
Er ikke så veldig kjent i Oslo, så kan dessverre ikke henvise til noen plasser.

Viktig å ikke se alt for opptatt ut, hvis du sitter på kafé og jobber, da. Hvis ikke vil ingen ta kontakt i redsel for at de forstyrrer.
Det å jobbe på kaffe o.l er fint en liten stund, men blir fort kjedelig/upraktisk også. Er i litt av samme situasjonen selv, og har funnet ut at jeg vil ha en deltidsjobb ved siden av for å komme meg ut oftere.

Det å reise til en annen by hjelper også. Man har så mye mer frihet og litt mer guts, siden man føler at ingen kjenner deg der uansett, så er ikke så farlig om man driter seg ut litt.
Hum, mine beste venner, bortsett fra de jeg vokste opp med, har jeg fått gjennom skole og jobb. Kanskje det kan gå an å ta noen enkeltemner på en av høgskolene/UiO hvis det er noe som interesserer deg. Koster jo mindre enn et par kvelder på byen.
Begynne på skole bare for å skaffe seg venner er hvertfall mye mer enn det jeg har gått igjennom :P

Spør om noen kan vise deg rundt i byen hvis du er ny. Fungerer som oftest.
Sitat av pocolocos Vis innlegg
Høres kanskje litt rart ut det her, men tenkte kanskje noen hadde noen råd. Det er kanskje enklere enn jeg tror, men føler at jeg sitter veldig fast akkurat nå. Er omgjengelig og finner mye forskjellig interessant. Og nei, dette er ikke en kontaktannonse.... :P
Vis hele sitatet...
Skaff deg en hobby der du omgås andre. Eller bli med i en eller annen organisasjon... Røde Kors, whatever.
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Begynne på skole bare for å skaffe seg venner er hvertfall mye mer enn det jeg har gått igjennom :P

Spør om noen kan vise deg rundt i byen hvis du er ny. Fungerer som oftest.
Vis hele sitatet...
Meh, hobby med dokumentasjon på kunnskap kan være både givende pg lønnsomt på flere plan menmen, ser poenget.
Sitat av Kain Vis innlegg
også tok han exn min så var vi alle glad igjen.
Vis hele sitatet...
Det hadde jeg aldri takla, eller godtatt. Det finnes tusenvis av fisk i havet, hvorfor skal bestekompisen akkurat ha x'en din?
Møt opp på freaktreff, spill f,eks tribalwars. Bli sosial på forumene der, lag skype og bli med på treff der og.

Gå på ett treningstudio, spør fyren ved siden av deg om å bli med å bade... Spør om han vil ta med noen venner.

Ta båten til danmark en tur, sett deg i puben eller dans på discoen og prat med folk.
En kjapp tur på byen i Oslo får man sjelden nye venner av, Oslo er en by med svært mange ensomme igrunn.

Vær aktiv og oppsøkende, noen ganger klaffer det. Andre ganger så gjør det ikke, men viktigst av alt er vel å opprettholde kontakten når du blir kjent med noen.

Antar også du har facebook, se om noen du ikke har sett på lenge er på. Spør dem om dem har det bra, prat litt om været, tragedien i oslo. Spør om dere skal møtes på en kaffe.

Mange muligheter om man bare tør å være litt kontaktsøkende
Rydenlicious
RydEN's Avatar
Du kan vel begynne med å få deg èn venn. Om den personen har andre venner så har du kanskje noe til felles med dem, eller mest sannsynlig kanskje de liker deg som person.

Mine bestevenner har jeg fått igjennom 1 person jeg gikk i klasse med.
Sitat av brsbent Vis innlegg
Bli med på freaktreff. Her er folk minst like sjenerte som deg, og meget snodige, men koselige mennesker. Kanskje du skaper bånd med noen av dem?
Uansett, som jente har du et godt utgangspunkt for at menn skal fatte interesse for deg, og det er hvertfall ikke like rart om en jente spør random på bussen om hvordan det går osv, som om en mann gjør det, da det ville virket mer påtrengende, for min del hvert fall.

Liker du musikk? Rock? Har opplevd at mennesker som vanker på slike pubber er veldig åpne for nye mennesker og tar kontakt veldig ofte, selv med andre menn - enten det skulle være en forespørsel om nach eller om de bare vil så av en prat.
Vis hele sitatet...
Er det bare meg, som tar avstand til fora-treff?

Ærlig talt, det er ikke vanskelig å skaffe seg venner, bare gå ut mer. Til slutt må du slå av telefonen. (hvis du er sær, slik som meg)
Har slete en del med angst og kjenner meg litt igjen i det du skriver.

Har vært ganske redd for at akkurat dette skal skje med meg, uten venner hadde jeg ikke klart meg her i livet.
Er vel egentlig bare til å kaste seg ut idet, som jeg pleier å si til meg selv, når jeg står ovenfor noe som er vanskelig. Som de andre skriver så kan du jo kanskje starte på en pub, og begynne å diskutere osv. Pleier som alltid å få noen å snakke med gjennom sånne ting, om det blir til vennskap er jo ganske vanskellig å si. Men tror du klarer det fint. Er jo ofte den ene pilsen blir om til en fest, så har du det gående, gjennom nummer forveksling osv :=)

Har troen på deg, lykke til!
Sist endret av A Goat; 29. juli 2011 kl. 04:33.
Sitat av Bundy Vis innlegg
Er det bare meg, som tar avstand til fora-treff?
Vis hele sitatet...
Det er delte meninger, men jeg er av inntrykk av at de fleste freaker er ganske åpne og interessert i å møte folkene bak nicket IRL. Det er jo også en mulighet for at man faktisk får en bedre kompis på et nFF-treff. Jeg kan ikke se noe negativt med det.

Sitat av Ex-con Vis innlegg
En kjapp tur på byen i Oslo får man sjelden nye venner av, Oslo er en by med svært mange ensomme igrunn.
)
Vis hele sitatet...
Enig i at å gå ut i Oslo en lørdag kveld ikke gir så veldig mange venner. Folk er rett og slett opptatt med å hygge seg med sine egne venner og er genrelt lite interesert i å få nye(kanskje en for natten). Men, du kan fint treffe mange kule, åpne og hyggelige folk om du går på de riktige stedene på de riktige dagene. Det er enklere å finne en kompis på deVille's Torsdag kveld enn Lørdag, for å ta et eksempel jeg kjenner godt.
Har selv truffet masse fete personer som jeg i dag ser på som noen av mine bedre venner på byen. Men, det krever at både du og de er i et humør som tilater det.

Så å finne venner på byen er ikke noe jeg anbefaler med det første.
Har du dyr eller interesse for dyr er det jo masse klubber rundt omkring. Hundeklubber, akvarieklubber osv..
Start med en hobby eller interesse, fra der kan du jobbe deg ut mot sosiale begivenheter innenfor ulike grener for å møte folk. Det beste er å møte en person tilfeldig, det er mye bedre enn nettsider.

For å kurere sjenerte trekk kan du sette av en dag, f.eks lørdag. Dra til ditt lokale sentrum (Oslo er naturligvis best). Ta deg en gåtur og lat som om du kjenner alle. Om du ser noe uvanlig så dra til deg motet og møt din frykt; Snakk med dem. Noen eksempler kan være at du tilfeldigvis overhører en samtale når du står i kø. Press deg gjerne inn, vær hyggelig, du merker fort om du får en positiv tilbakemelding eller om dem tenker at du er snål. Dette er problemet med sjenerte folk, de har som oftest en frykt for at noen skal tenke negativt om dem. Da hjelper det å trøste seg med at dette er fremmede som man neppe kommer til å møte igjen, det har ennå mindre å si hva disse fremmede faktisk tenker om deg. På denne måten så bygger du en karakter for hvordan ditt personlige jeg skal snakke til fremmede, tro meg, dette fungerer.
Sist endret av Patrick; 29. juli 2011 kl. 10:06.
lefsespiser
lefze's Avatar
Sitat av xavi0n Vis innlegg
hvis du jobber spør om noen kolleger er med å ta en øl etter jobb en dag
Vis hele sitatet...
This.....

Har løst så mange lignende problem på denne måten
Hva med å melde seg på et 1.hjelp kurs hos Norsk Folkehjelp Sanitet eller Røde Kors. Da kan du bli aktivt medlem innen 1.hjelp på arrangementer og redningsaksjoner/søk - om det er av interesse. Der får du ihvertfall lett mange og gode venner.
Har bare skumlest tråden, men hva med en kontaktannonse? Flere personer som søker sosialt samvær via dem
Fikk med meg at du jobber hjemmefra så kolleger blir vel vanskelig å få med ut på en pils, men hva med å prøve å få deg jobb som vikar eller noe som ikke krever alt for mye av tiden din der du omgås mennesker?
Om jeg kjeder meg ute på byen så bruker jeg å bare presentere meg for mennesker hvis jeg ser dem sitter alene eller hvis tre eller flere sitter rundt et bord (tenker som regel never break a couple), i ditt tilfelle hvis det er to gutter og en jente som du ser sitter sammen regner jeg med at det er en done deal om du prøver å presentere deg for jenta, da hun kan føle seg litt utenfor med to karer som snakker om fotball, biler etc. så vil dem fleste sette pris på ditt selskap.

Ønsker deg lykke til med vennejakt!
Sist endret av FarmerJoe; 29. juli 2011 kl. 18:27.
Why so serious?
Kanskje ikke helt samme tema, og kanskje litt dumt å spørre om på et IT-Forum. Men hvordan kan jeg se om en jente liker meg, noen tegn jeg burde se etter?
KP til deg for at du har klart å løfte deg selv etter håret ut av hullet du satt i og går på med fornyet mot i forsøk på å utbedre situasjonen din! Jeg er helt sikker på at dette er noe som kommer til å ordne seg relativt fort om du benytter deg av tips og triks som blir presentert her og gir det litt tid. Jeg ønsker deg virkelig lykke til, depresjon er en missforstått og uglesett sak.
Du bor jo i hovedstaden, jeg har til og med klart å bli venn med helt random folk her i bygda på bensinstasjonen, så det skal være lett for deg .
Tenk dette her, du drar på en litt sosial plass på en fredag, en pub eller noe, så sier du at du nettopp har flyttet hit og kjenner ingen folk og lurer på om han/hun vet om noen gøye plasser å være på kvelden. Så ender det opp med at du blir med den personen og dere holder litt sammen og introduserer deg for nye folk.

Jeg har opplevd at venner møter mann på de merkeligste plassene, en jeg er mye sammen med nå møtte jeg på bussen da jeg ikke hadde nok penger og fikk 10 kr av han
▼ ... over et år senere ... ▼
Hvordan har det gått TS?
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Alkohol og et snev av liv hjelper fort på omgivelsene, i tillegg til at det hjelper på sosiale evner!
Ta turen ut en gang iblandt. Om du har hobby/interesser hadde jeg i så fall kanskje oppsøkt personer med samme interesser som du selv har Nå skal det sies at sosiale nettverk også er snarveien til vennedatabasen, så sign deg opp litt rundt omkring! Bare etter disse stegene har du nok allerede funnet deg noen potensielle venner, som også kanskje er tilnærmet lik deg selv.
Sist endret av Avion; 6. februar 2013 kl. 18:46.
Sitat av Avion Vis innlegg
Alkohol og et snev av liv hjelper fort på omgivelsene, i tillegg til at det hjelper på sosiale evner!
Ta turen ut en gang iblandt. Om du har hobby/interesser hadde jeg i så fall kanskje oppsøkt personer med samme interesser som du selv har Nå skal det sies at sosiale nettverk også er snarveien til vennedatabasen, så sign deg opp litt rundt omkring! Bare etter disse stegene har du nok allerede funnet deg noen potensielle venner, som også kanskje er tilnærmet lik deg selv.
Vis hele sitatet...
det er 2 år siden TS startet denne tråden, så jeg tror hu har funnet ut av det nå!
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Sitat av koalafant Vis innlegg
det er 2 år siden TS startet denne tråden, så jeg tror hu har funnet ut av det nå!
Vis hele sitatet...
Alder på tråden er da bare en liten bagatell, så lenge dette dukker opp i en søkemotor
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skyter litt liv i denne tråden igjen.
Slik som situasjonen er for meg, får jeg kun kamerater når jeg drikker, men da er det så sinnsykt lett også.
Er man ute, er det jo bare å være ivrig på en to dagers så er man jo kamerater med nye folk allerede, er det slikt for dere også?