Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3529
Har en bekjent som har fått medhold i forliksrådet om at noen skal betale tilbake noen penger dem har lånt av ham. Er det å regne som et vanlig pengekrav som skal senes faktura på, så eventuell purring og innkasso? Eller skal det rett til namsmannen for tvangsinndrivelse, sånn siden vedkommende ikke har villet betale det tidligere.
Når jeg har vært i forliksrådet har det vært betalingsbetingelser i dommen. Dette kan være rimelig i forhold til hva skylder realistisk sett kan betale. Etter dette mener jeg det er namsmannen.
Sitat av Dough Vis innlegg
Når jeg har vært i forliksrådet har det vært betalingsbetingelser i dommen. Dette kan være rimelig i forhold til hva skylder realistisk sett kan betale. Etter dette mener jeg det er namsmannen.
Vis hele sitatet...
I dette tilfellet var det snakk om et konkret, personlig lån, så motpart ble dømt til å betale det, og saksomkostninger. Nå har jeg vært i kontakt med Contando som skal opprette sak på det. Så får vi se hvor det ender.
Sitat av Greenthumb Vis innlegg
I dette tilfellet var det snakk om et konkret, personlig lån, så motpart ble dømt til å betale det, og saksomkostninger. Nå har jeg vært i kontakt med Contando som skal opprette sak på det. Så får vi se hvor det ender.
Vis hele sitatet...
Sjekk ut Google-anmeldelsene av selskapet. Så ikke bra ut.
Sitat av sokkejohn123 Vis innlegg
Sjekk ut Google-anmeldelsene av selskapet. Så ikke bra ut.
Vis hele sitatet...
Haha noen som griner over at de skal ha betalt? Vel, shit de jobber ikke gratis.
Sitat av Dough Vis innlegg
Haha noen som griner over at de skal ha betalt? Vel, shit de jobber ikke gratis.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det er så svart/hvitt, men. For all del.
Sitat av sokkejohn123 Vis innlegg
Sjekk ut Google-anmeldelsene av selskapet. Så ikke bra ut.
Vis hele sitatet...
Finn ett inkassoselskap som har gode omtaler.
GLHF
Han har dom. Det kan sendes utleggsbegjæring i sak direkte. Husk å varsle 14 dager før.