Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3190
Jeg har hatt et særdeles heftig år med mye prestasjonsangst, og som en følge av det har jeg da brukt benzo hver dag siden august. Ikke voldsomme mengder, 10-20 mg per dag. Imidlertid har jeg spedd på med litt (...) xanor, opptil 2 mg om dagen. Begynte nedtrapping i april, og kuttet helt for 3 uker siden.
Har også røyket intenst mye de siste to år, siste året 2-3 gram om dagen.... Ble fryktelig dyrt, så avviklet det også for tre uker siden. Gikk veldig bra helt til forrige uke, opplever å ha mistet konsentrasjonen helt og totalt, samt tiltakslyst og kreativ tenkning.. Passer forferdelig dårlig med tanke på jobben min, og jeg har blitt fryktelig selvbevisst. Gruer meg til å gå på jobb, og opplever at andre har lagt merke til at jeg sliter. Det gjør ikke saken bedre, men å begynne igjen er ikke et alternativ.
Er det noen som har noen gode ord å komme med? Er jeg over det verste eller blir det faktisk verre? :O
Grand Masseuse
Avion's Avatar
Brukte det en god periode jeg pgså, men fikk nok til slutt. Det tok over hverdagen, og var utrolig slitsomt å måtte kaste noe i seg for å kunne fungere i jobb/sosialt. Startet på en to-måneders nedtrapping. De to første månedene fra helt stopp vil jeg si var verst for meg, for det var først etter dette jeg merket at ting begynte å bli bedre. Har nå gått cirka et halvannet år, og jeg kjenner fremdeles smålig med abstinenser den dag i dag. Noen uker er bedre enn andre, men du kommer helt sikkert til å ha noen jævlige uker også. Farlige saker, enkelt og greit. Nå skal det også sies at dette varierer veldig fra person, situasjon, osv.. Et lite tips som du helt sikkert har hørt en rekke ganger før; Trening er nøkkelen for å komme seg raskere til hektene, da det hjelper så enooormt på psyken!

Lykke til! Bare å sende PM om du har noen spørsmål.
Jeg sluttet med hasj for rundt 7-8 år siden etter daglig bruk i et par år, ca et gram om dagen. Det var hardt, og det tok litt tid, men etter en stund (jeg kan dessverre ikke si noen tid, det er så lenge siden, husker ikke) så ble alt av sug og abstinenser borte. Den dag i dag kan det gå ukevis mellom hver gang jeg i det hele tatt tenker på det, og føler ingen sug i det hele tatt.
Jeg sluttet på benzo nylig, nå er det et par måneder siden jeg sluttet. Tiden under nedtrappingen var hard, og en stund etterpå. Men nå tenker eg lite på det. Jeg tok noen valium for et par uker siden, men det var skuffende. Og jeg følte heller ikke noen trang eller sug til det etter det. Så hold ut, det blir bedre!
Nå tar jeg litt suboxone innimellom, så jeg kan vel ikke akkurat skryte på meg at eg har sluttet helt med ting, men hasj sluttet eg med for noen år siden, og da var eg heilt "rein" for alt i mange år. Og med benzoen så går det nå veldig mye bedre.

Og som Avion sier: fysisk aktivitet er gull Tung styrke hjalp- og hjelper meg godt for veldig mye
Ja, trening hjalp bra her og. Spesielt harde intervall-økter og mye sykling.

Hadde litt piracetam liggende, og det hjalp helt sinnsykt for meg. Vet ikke hvorfor, da jeg har lest at det liksom skal ta flere uker før du merker noe, men 1 time fra først "dose", så forsvant alt av "brainfog", og det føltes som det mer eller mindre kurerte alt av negative tanker og fysiske symptomer. Noe av det rareste jeg har opplevd.