Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  174 27157
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Trasken
Min nettbyll fungerer strålende, så er vel Nettby som sperrer alle de offentlige.

Men det er vel ikke så rart, nå har vi jo en egen liste for dem på et eget nettsted..
Vis hele sitatet...
Newsflash: tor sørger for at det ikkje er så enkelt å sperre.

Dog, bidra med mirrors
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Ahh, i see. Tror jeg skjønte litt mer av tor nå.
Men er dette noe man må laste ned på sin egen pc?

Siden at jeg søkte på tor på Google, og det eneste jeg fant var ting jeg måtte laste ned til pcen min.

Haha, jeg tror nok at jeg holder nettbyll for meg selv
1. Jeg slipper å bruke Tor
2. Da går det kjappere for meg
3. Det er vel ulovlig å hoste det, og jeg vil nødig sette webhotellet mitt i fare
▼ ... over en uke senere ... ▼
En liten oppdatering for de som ikke følger med på det andre forumet:

-TOR bytter exit-node hvert minutt, og med Nettbys sikkerhetssystemer vil den nye utgangsip'en ikke være godkjent for den sessionen. Siden vi ikke kan vite når det byttes node kan vi heller ikke forutse det og logge inn på nytt. Vi ser etter en løsning på dette.

-Nettby oppdaterte akkurat sikkerheten sin for å unngå framtidige CSRF-angrep, og hisset samtidig på seg halve Nettbys befolkning når firefox-addonen Nettby2 sluttet å fungere. Systemet fungerer ved å ha en unik key for hver bruker og en unik key for hver funksjon (Poste i gjestebok, sende brev, altså alt som tar input) som sammen danner enda en unik key som sendes som GET til URL'en som tar input. Dette satte også en midlertidig stopper for Nettbyll, da vanlige søk også krever denne key'en, men skal fungere igjen nå.

Dette forhindret et par eventuelle ormer som kunne ha spredd seg, siden en må faktisk vite en key for å kunne utnytte CSRF-exploits i kombinasjon med de fleste kjente XSS-hullene på Nettby. Selv om aktiviteten ikke har vært særlig stor på forumene fikk jeg en hel flom med mails og PM's når det først gikk ned, så jeg bommet nok litt på antall brukere :P

Beklager for øvrig at det tok noe tid, men det er jo ferie - og vi er tross alt mennesker vi også.

Edit: Har fått en del ønsker/feedback fra brukere, så det vil nok lanseres noen oppdateringer etterhvert som forenkler bruk av crawler-'rammeverket', noen metoder for å forhindre besøk av samme profiler om og om igjen, og muligens også en funksjon for å delaye besøk med en tilfeldig faktor.
Sist endret av Dyret; 4. januar 2008 kl. 04:53.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av Dyret
muligens også en funksjon for å delaye besøk med en tilfeldig faktor.
Vis hele sitatet...

Dette er da ganske smart, da nettby ikke kan ta deg på sånt.

Du bestemmer når du skal legge deg hvem den skal besøke, når du står opp har den besøkt 100-1000 profiler.

Da kan ikke nettby ta deg på noe som helst
Og da går det vel ikke like mye ut på serverene dems som de sier heller.

Men nettbyll kan vel umulig kreve så mye av serverene dems ?
Snakka med JESUS på nettby, han sa at de kunne spore tor.
Sitat av freaker911
Snakka med JESUS på nettby, han sa at de kunne spore tor.
Vis hele sitatet...
Alt er vel mulig til en viss grad, men tipper han sa det bare for at folk ikke skal bruke det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av freaker911
Snakka med JESUS på nettby, han sa at de kunne spore tor.
Vis hele sitatet...
Det er rimelig trivielt, men det er hundre gongar meir arbeid for dei enn om det ikkje blir brukt tor, sidan tor har *rimelig* lang liste exit nodes som tar www-trafikk...

Og eg tviler på at dei finner tor så effektivt, så tipper det stortsett er FUD.
Er nettbyll, sikkert å bruke nå ATM?
Kjørte nettbyll, fikk logget meg inn og satt inn søke kriteriene, men later til at det ikke funket da jeg ikke kan se at jeg har besøkt noen profiler fra før (på sist besøkende), anntar det er fordi den ikke har vært på noen profiler, hva kan grunnen være? Bruker IE 7, men ville ikke tro det hadde noe å si annet enn for nettbyll serveren:P
Lol, whatthafak, ble låst med en gang min >_< Arrf, min kjære nettby, nå må jeg bønnfalle admins òg, fillern -_- Haha


neptuNe:
Whathafak? Hvorfor er profilen min låst? :S



17 minutter av byvakt jesus
Står her på profilen din du har vært logget inn via Nettbyll. Fyfy


Arr, brenn han a! >.<
Sist endret av neptuNe; 11. januar 2008 kl. 00:12. Grunn: Ny opplysning
Har jeg bare luck da?
Brukt det 100 ganger uten Tor og aldri blitt tutcha ;p
tror byvakene kikker jevnt og trutt gjennom denne tråden forå finne folk med samme brukernavn her som på nettby, sånn som neptune. Er en på nettby som heter det som er låst, og det var etter han skreiv i tråden. Men om du er han med den keege stilen som heter restyle på nettby, så tipper jeg du har hatt flaks
Jeg ble pwned ja >_<

Ikke braa.. Var ikke så lurt dette gitt.
Trodde ikke de skulle se det når 'Tor' var tagged men :/

Noen som vet hvor lenge disse sperrene varer, om de er permanent eller tidsbasert?
Sist endret av neptuNe; 11. januar 2008 kl. 00:29.
tipper det er sånn som med min forgie bruker, at den er sperra i 1 måned.. lag deg ny bruker som de ikke veit hva heter, og så nettbyller du så mye du vil med TOR på
Men TOR var på :/ Ble eid alikevell
Jepp, mest sansynelig for at du skreiv i denne tråden med samme brukernavn som du har på nettby. Tipper byvaktene ser nøye gjennom denne tråden med jevne mellomrom, for å finne folk som har samme nick her som på nettby, og har skrevet her. (som jeg sa tidligere)
Arrf.. Ulempe ved å ha likt nick altså xP
Jepp merka det første gang jeg brukte det jeg også, har fått 3 låste profiler.. og 2 av dem er permanert låst
funker som lim her!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Når jeg skal starte det opp får jeg Error Unable to start application, noen andre som har problemer med dette eller vet noen løsning på problemet?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har lenge holdt på me Dexter & dyret's nettbyll og syntest det er helt rått!
Men nå etter 2 månder uten nettbyll, hadde jeg tenkt å prøve igjen.
Men da funker det ikke lengre :S
Får opp error meldinger fra java. Har prøvd å reinstallert alt å sånt men funker forsatt ikke.
Har forresten Windows XP og nettbyll har funket fett før.

Her er error meldingen:

“java.lang.NullpointerExeption”
Trykker deretter på "ok", og på "Yes" når de spør om å stole på programmet, og da kommer det “Unable to lunch Nettbyll”
Under details står det:
“An error occurred while launching/running the application.
Title: Nettbyll 100
Vendor: dexter & Dyret
Category: Launch File Error"

"Could not find Main-class in htttp://www.nettbyll.net/nb.jar"

Noen som kan hjelpe?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan får jeg kjørt/brukt/innstalert versjon 3.1.3/101 skjønte ikke helt den og om du vil laste ned den nye versjonen av nettbyll er det bare og gå på http://nettbyll.net/download
Sist endret av danii; 18. desember 2008 kl. 20:33.
Sitat av danii Vis innlegg
Hvordan får jeg kjørt/brukt/innstalert versjon 3.1.3/101 skjønte ikke helt den og om du vil laste ned den nye versjonen av nettbyll er det bare og gå på http://nettbyll.net/download
Vis hele sitatet...
Tuller du, v3 er jo eldgammel

Versjon 4 kjøres herfra: http://nettbyll.net/?page_id=10
Skal nevnes at du blir lett tatt :P
HVordan bruker man det?
Sitat av Alex90 Vis innlegg
Hehe, vet ikke om eg tørr bruke det.. Har blitt banna 4 ganger pga nettbyll..^^
Men så kult ut(L)
Vis hele sitatet...
Samma sier jeg, tar ikke sjansen på og prøve det igjen
Er det vanskelig å bli tatt om man har på 9000 i interval? Brukte det HELE tida en periode med treg interval og ble ikke tatt :P
Ehm, har ikke "jesus" takket for seg som byvakt?
Eller har jeg ikke fått med meg noe som dere har?
Hvor logger jeg inn på nettbyll???
Bruker Firefox og Greasemonkey med denne koden:

Kode

// ==UserScript==
// @name           Crawlerlol
// @namespace      by
// @description    Crawler
// @include        http://www.nettby.no/last/last_visits.php
// ==/UserScript==
pimp = document.getElementById("bottom_about");
pimp.innerHTML = "";
// for (i=0; i < document.links.length; i++)
for (i=0; i < document.links.length; i+=2)
{
var link = document.links[i].href;
var value = link.search	(/user_id/);

	if (value == 36) {

	pimp.innerHTML += link + "<br>";
	xmlHttp = new XMLHttpRequest();
	xmlHttp.open("GET", link, false);
	xmlHttp.send(null);
	}
}
Fungerer fint, blitt topp 10 besøkende hver uke i en mnd uten advarsel. Bruker å kjøre torrents i bakgrunnen så det blir litt lagg, ettersom jeg ikke får til setTimeout.
jeg lasta ned nettbyll og prøvde det men det står bare:
Kunne ikke logge inn.

Det er riktig passord og brukernavn, men det går bare ikke
Sitat av typisk Vis innlegg
Bruker Firefox og Greasemonkey med denne koden:

Kode

// ==UserScript==
// @name           Crawlerlol
// @namespace      by
// @description    Crawler
// @include        http://www.nettby.no/last/last_visits.php
// ==/UserScript==
pimp = document.getElementById("bottom_about");
pimp.innerHTML = "";
// for (i=0; i < document.links.length; i++)
for (i=0; i < document.links.length; i+=2)
{
var link = document.links[i].href;
var value = link.search	(/user_id/);

	if (value == 36) {

	pimp.innerHTML += link + "<br>";
	xmlHttp = new XMLHttpRequest();
	xmlHttp.open("GET", link, false);
	xmlHttp.send(null);
	}
}
Fungerer fint, blitt topp 10 besøkende hver uke i en mnd uten advarsel. Bruker å kjøre torrents i bakgrunnen så det blir litt lagg, ettersom jeg ikke får til setTimeout.
Vis hele sitatet...
sån litt mere nøyakti hvordan funker det?
Haha, typisk. Hvis du heter Typisk på Nettby, så må jeg bare si at jeg er dritt lei av at du er på profilen min hele tia.
Er det du som var "julebruskongen"?
Blir jeg banna om jeg bruker besøk alle 13-14år med profilbilde, pålogget, i hele landet, med ventetid 9000 millisek.
hvordan bruker jeg nettbyll ? har prøvd å lese på nettbyll.net, men fant ikke ut så mye.. forumet der virker heller ikke..
Vent heller på nettbyll 101
Haha, metoden til typisk er jo helt syk. Ukens 5 mest besøkte profil. 14 000 besøk hittil i dag.
Åssn bruker jeg greasemonkey scripte til Typisk?
Har Firefox og Greasemonkey, og lagt til scripte men ingenting skjer :S
Må jeg vere innpå en spesiell side eller noe?
Metoden funker ikke.. man skjønner ikke en dritt.. har lagt scriptet i Greasemonkey, og ingenting skjer? man må ikke klikke på "sist besøkende" ? det der include ligger i selve scriptet?.. hmm uansett, det skjer ikke noe! nothing happens!
Nettby har i dag satt opp et system som gjør at det ikke er mulig å besøke mer enn 200 profiler i døgnet. Du kan selvfølgelig besøke profiler, men du vil ikke havne i sist innom på de som er over 200. Dette går utover vanlige brukere også. Ingen, uansett besøksscript eller ikke. 200 profiler hver dag.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvor er det jeg skal legge scriptet i Greasemonkey? Er det bare og kopiere og lime inn?
Det er ikke så mye nytte i å bruke Greasemonkey eller Nettbyll (101) nå, det er ikke mulig å besøke mer enn 200 profiler i døgnet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ja. Men det gjør ikke noe, det var forøvrig ikke spørsmålet heller.
Sist endret av Quakecry; 30. desember 2008 kl. 22:34.
Du må lage et nytt script i lista over script, så fyller ut informasjon, velger editor, limer inn koden, lagrer, besøker nettby.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Forklare det på en litt enklere måte?;.) Altså jeg kan da ikke lage et nytt script, for det har ikke jeg peiling på hvordan man gjør. Kan ikke jeg bare bruke det som allerede er postet her. Og hvor skal informasjon fylles ut, og hvilken editor?. Takk for svar!
Sist endret av Quakecry; 30. desember 2008 kl. 22:42.
Sitat av Freak Vis innlegg
Nettby har i dag satt opp et system som gjør at det ikke er mulig å besøke mer enn 200 profiler i døgnet. Du kan selvfølgelig besøke profiler, men du vil ikke havne i sist innom på de som er over 200. Dette går utover vanlige brukere også. Ingen, uansett besøksscript eller ikke. 200 profiler hver dag.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at nettby har satt grensen til 200? hmm.. ser at mange har blitt utestengt å..
Sitat av DonSelf Vis innlegg
Hvordan vet du at nettby har satt grensen til 200? hmm.. ser at mange har blitt utestengt å..
Vis hele sitatet...
Det er en sperre. Vet ikke om grensen er 200, men det er en grense iallefall.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hvordan "text" editor skal jeg bruke? For når jeg skulle legge til et nytt script måtte jeg bruke et tekst editor program. Det finner jeg ikke.
Sitat av viking665 Vis innlegg
Hvordan "text" editor skal jeg bruke? For når jeg skulle legge til et nytt script måtte jeg bruke et tekst editor program. Det finner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
du finner bare frem notepad ;D
eller laster ned notepad ++