Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 5143
Hei..

Lurte på om noen der ute vet om noen bra stand up komikere. Så Pablo Francisco, Bits and Pieces her om dagen å ble helt hekta. Lurer på om noen vet om noen andre gode stand up komikere av nyere dato??
Kommer ann på nasjonaliteten til komikerne.
Av norske har vi jo Dagfinn Lyngbø, Zahid Ali(?) og mange mange flere.
Robert Schimmel
Uhm... er redd for at dette er en gammel kjenning av deg, siden du spør etter komikere av "nyere dato". Men må allikevel nevne Bill Hicks. han døde av kreft på midten/tidlig 90-tall, men han har blitt litt av en legende. Jeg vil anbefale deg å laste ned showet "Sane man" som finnes ute på nettet. Vet ikke om dette showet er lett å få tak i på VHS/DVD, men det er derimot noen av hans andre show.

Hvis han ikke er "ny" nok for deg får jeg beklage.
Eddie Murphy er jo alltid en klassikker, ikke så nytt men, og Jim Carrey så klart.... artig
Chris Rock er vel også standup-komiker?
Han er iallfall genial, sammen med en del av de norske komikerne. (: Kommer ikke på noen navn på dem for øyeblikket, uheldigvis.. :/
Mitch Hedberg, hans "comedy central presents"-show er helt genialt. Dessverre døde han tidligere i vår.

Kan vel egentlig anbefale det meste av "comedy central presents", flust av flinke komikere som presenterer det beste stoffet sitt.
Sist endret av H-ball; 18. mai 2005 kl. 17:30.
Jerry Seinfeld er morsom, og Billy Connolly. Av norske stand-up-komikere synes jeg Dagfinn Lyngbø og Lisa Tønnes figur Ali er bra.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Eddie Izzard forteller om alt fra verdenshistorien til dyrs sære egenskaper.
Seinfeld
Chris Rock
Eddie Murphy
George Charlin
hvis du liker pablo francisco så er også Mitch Hedberg genial.
Stephen Lynch er genial! Du kan jo alltids sjekke ut hva Comedy Central presents.. har å tilby Mye bra der. Blant anna Stephen Lynch, Pablo Francisco og Dane Cook.
Du har jo Thomas Gjertsen fra landet vårt da. Så har du jo han fra kongen av queens, han er jo drit morsom. Noen som vet hva han heter?
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
De største i mine øyne er Stephen Lynch, George Carlin, Bill Hicks og Pablo Francisco Geniale karer. Har sett Stephen Lynch - Live at the El Rey sikker 120 ganger til nå og jeg går ALDRI lei. Fordelen med han er at du kan laste ned cdene hans ettersom all hans standup er i vise/sang form. Konge Kjøpte meg Hicks - Revelations, også noe av det bedre, samfunnskritiske du får. Han angriper USA og folk generelt så til de grader. Det samme gjør Carlin. Men som nevnt over, alt av Comedy Central Presents vil gi deg en god latter
-totto
David (Dave) Chapelle "Killin' 'EM Softly", Chris Rock - HBO (ellerno ) og Eddie Murphy - Raw er mine favoritter. Spesielt Chapelle og Eddie.
Sist endret av Noose; 18. mai 2005 kl. 21:55.
Espen Eckbo, Otto Jespersen og Thomas Giertsen <3
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Eddie Murphy - Raw:
Ingen over ingen ved siden. Man kjenner seg noe veldig igjen i mye av det han sier, kanskje en smule overdrevet , men fortsatt genialt! Har ikke fått sett Delirious enda, men har hørt den er byggesteinen til etterkommern Raw.

Pablo er selvfølgelig også en morsom fyr, får alltid latterkrampe av Arnold imitasjonen
Kevin James, han fra "The king of queens". Showet heter "Sweat the small stuff" og er sykt morsomt!
Finnes ikke en rip av showet hans i perfekt kvalitet, men den some er ute er vel verdt å se.

IMDB link
Denis Leary er rå da.
Trådstarter
36 0
Takk for alle svar Får se om jeg finner meg noe jeg liker..
Denis Leary, Richard Pryor, Pablo Franscisco og Eddie Murphy mine favoritter MEN ingen slår Richard Pryor.

Btw Anbefaler "The Kings of comedy" med Bernie mac og co holdt på å le meg ihjel =p
Sist endret av StaiN; 18. mai 2005 kl. 22:50.
Du er min venn
niigu's Avatar
George Charlin er etter min mening verdens beste komiker. Kanskje fordi han er like kritisk til USA (hans eget fedreland faktisk)
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Jeg var selv på Dagfinn Lyngbø - Ka e' vitsen. Han er desidert Norges morsomste stand-up artist. Du sitter å ler deg skakk gjennom hele showet hans.
Mine favoritter er Dagfinn Lyngbø, Otto Jespersen og Dennis Leary. Ingen slår Otto når det gjelder å hetse folk, og gjøre det morsomt.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
Digger bill hicks så utrolig mye! det værste er at mye av det han tok opp i sin tid er dagsaktuelt nå igjen. tenker på bush + golfkrigen
Brian Regan, David Cross, Dane Cook, Bill Engvall og Rodney Carrington. De er helt klart mine favoritter.
Som noen påpekte tidligere: Eddie Izzard, han er bare overgenial. Se, Definete Circle San Francisco showet.
-papa
Andrew Dice Clay ... mannen er å blir genial!
Jeg la merke til at "Robin Williams - Live On Broadway" ikke ble nevnt, men noe som man absolut burde få med seg, og som sagt Eddie murphy Raw og Delerious og ikke minst Denis Leary - No Cure For Cancer og Lock and Load
Trådstarter
36 0
Lå å så på tv igår å kom over et standup show på svensk TV2. Robert Schimmel unrated eller noe sånt var navnet...Var jævli morsomt da.. Men nå som jeg tenker over det mener jeg at forrige fredag så jeg et Dave Chappelle show på samme kanal. Noen som vet om dette er tilfeldighet eller om Svensk TV2 driver å sender Stand-up show hver fredag??
vet ikke om dette er sagt men Gustav nilsen er helt rå! han vant årets nykommerpri i fjord og det er oxo han som har laga sangen : toten gangster motherfucker..
selvom sangen ikke er super bra så har han et bra show!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
http://shop.comedycentral.com/sm-no-...i-1785723.html

Denis Leary, No cure for cancer.. klarer ikke å holde deg alvorlig et eneste sekund omtrent
Jeg synes også Pablo Francisco er utrolig morsom. Ellers vil jeg nevne Dennis Leary (som nevnt..), Bill Hicks og sist men ikke minst Lewis Black, som jeg nettopp så et show av. Genial mann med mye samme trekk som George Charlin

*edit*
Konamixx:
neste fredag vises :

00:00 Ensam på scen: Bill Maher (R) på SVT2 (standupshow)

så jeg tror de har standup-aften hver fredag ja =)
Sist endret av chill; 21. mai 2005 kl. 16:30.
Noen norske: Rune Andersen, Are Kalvø, Kirkevaag, Atle Antonsen og Golden, Dagfinn Lyngbø, Jon Scau, Espen Thoresen, Torkelsen^^, Jonas Rønning og Sturla.
Kanskje noen kan hjelpe meg med og finne navnet på en fyr.
Han var gråhåret litt sånn Richard Gere type, hadde et show som gikk på søndager på nrk2 for noen månder siden.

Vil si madtv folkene, best vil jeg si Michael James McDonald.
På grunn av Stuart for det meste, sikkert ikke han som har funnet opp Stuart men han er bare genial som Stuart.
Jeg kunne bedt til gud om at Bill Hicks og Denis Leary skulle gjennoppstå fra de døde.
Sitat av Pantoliano
Kanskje noen kan hjelpe meg med og finne navnet på en fyr.
Han var gråhåret litt sånn Richard Gere type, hadde et show som gikk på søndager på nrk2 for noen månder siden.

Vil si madtv folkene, best vil jeg si Michael James McDonald.
På grunn av Stuart for det meste, sikkert ikke han som har funnet opp Stuart men han er bare genial som Stuart.
Vis hele sitatet...

Likte bedre mad-tv med Pat Kilbane og Will Sasso. Det var toppen av mad-tv sin historie vil jeg si. Det verste var at Pat Kilbane passet perfekt(issimo) inn i rollen som salgsmann, og da gjerne for de sykeste tingene fra Spishak.
Åsleik Engmark er jo og ein ganske bra stand-up komikar i tilleg til alle dei andre geniale tinga han er med på.
Dagfinn Lyngbø er sikkert norges dårligste stand-up fyr. Faen for noe skit. Bare masse superopplagte dritdårlige vitser som du har "avslørt" ti minutter før de kommer. Anbefaler ingen å kaste bort penger på å se hans show.
Samme med Atle Antonsen, faktisk. Nå har jeg ikke sett det showet han har sammen med Golden, men jeg har sett et han hadde alene for noen år siden, og det saug bigtime.
Thomas Giertsen hadde vel to morsomme ting som han sa i sitt siste show. Resten var så jævlig "saw it coming" aktig. Vanskelig å forklare, men rævjævlig var det ihvertfall.

Jon Rønningen har noe bra. Ingen er verre enn Lisa Tønne.

Bottom line: Norsk såkalt standup stinker ass. Det er trist å si det, men det er ingen som kan det. Eckbo, Espen Thoresen osv. De kan alle prøve seg, men skikkelig digg standup blir det aldri.

So...utenlandske...hvis du ikke allerede har gjort det, så må du sjekke ut: Bill Hicks (han som Denis Leary har blitt "inspirert" (les: stjålet) av), Dane Cook, Zack Galifianakis, Todd Barry, ja...det er så mange...Kevin James (Doug i Kongen av Queens) og Patton Oswalt (Spence i KoQ) er desverre rimelig lite morsomme...
Jeg har veldig sansen for Ali Zahid, eller hva faen han heter. han som mekker sketsjer i Rikets Røst. skikkelig innvandrer-kødding, og det syns jeg er veldig moro i dagens norge.

ellers er Robin Williams - Live on Broadway virkelig å anbefale.

chris rock suger.. forteller for det meste dårlige vitser om negre man har hørt om før, og skriker formye.. hater stemmen hans
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Lite tips, jeg fant en torrent på noe som heter World Comedy Tour Unplugged, SKAFF
Seriøst mye bra, australiere som etterligner svensker og greier, anbefales på det varmeste. Jeg har bare sett de to første som opptrer, men det er ca 2timer med humor. 9 komikere eller noe i den duren.
-totto
Sitat av mrvangen
Jeg kunne bedt til gud om at Bill Hicks og Denis Leary skulle gjennoppstå fra de døde.
Vis hele sitatet...
Denis Leary er da ikke død?
Jeg synes Eddie Murphy VAR bra. Det var liksom datidens humor, som ikke funker lengere nå. Både Raw og Delirious (som er de to jeg har hørt) er kjedelig nå.

Richard Pryer derimot.. Tidløs humor. Er vell regnet som en av de beste noen sinne, om ikke den beste.

Det forundrer meg at ikke noen har nevn den mestselgende komikern akkurat nå (han var foresten på TV4 i går, men da i skjult kamera greie der de prøvde å lure han). Jeff Foxworthy. Han banner ikke, og skjelder ikke noen ut, men er sinsykt morsom (Har dere hørt "you might be a redneck").

En annen, som ikke er nevn, som er med i samme TV program som Jeff, som kanskje er min favoritt atm, er Larry The Cable Guy... Redneck til tusen han også. Kan være litt vanskelig å skjønne hva han sier til tider etterom han har værdens breieste redneck dialekt.

Må vell nesten nevne den siste som også er med i Blue Collar TV, Bill Engvall. Veldig bra han også.

Ron White er heller ikke nevnt. Han kom med nytt album for ikke så lenge siden "They call me tater sallad". Han var med på The Blue Collar Comedy Tour sammen, med de 3 forige nevne.

George Carlin er litt morsom... av og til... men er drit lei av han.

Lewis Black er heller ikke nevnt. Han er sinsykt morsom, og stort sett sint.

En ting som skuffer meg er at ingen har nevnt min tidligere helt, Andrew Dice Clay. Han som spillte Ford Fairlane - The Rock and Roll Detective. Selv om det er litt gammelt og ikke like morsomt som før, så hører jeg fortsatt på han av og til. Selv om jeg ikke liker det D:

Scha
Delerious og Raw er da morro enda Visste ikke at Eddie Murphy kunne synge før jeg så delerious, men de er jo litt gamle. Eddie Murphy omtaler Micheal Jackson som "a good looking guy".
Kjøkkensjef
Hofsoe's Avatar
Sitat av LocHolmez
Denis Leary er da ikke død?
Vis hele sitatet...

ikke ifølge imdb.com
Dave Chapelle. Sesong 1 av showet hans er en av de mest selgende seriene på dvd noensinne. Fantastiske greier!

"I'm Rick James, Bitch!"
▼ ... over et år senere ... ▼
Bill Hicks kan kjøpes på www.sacredcowstore.com.

Jeg vil også anbefale Doug Stanhope på det varmeste. Og Bill Maher. Rett og slett geniale komikere begge to, men vær oppmerksom på at Stanhope er så vulgær som de kommer! Men han har jævlig bra poenger.
Siden tråden allerede er dratt opp tar jeg meg den frihet å etterlyse en stand-up fyr.

Han er veldig britisk, langt hår, skjegg, og har sett to klipp med han. Et hvor han tar opp "Cockney Music", og et hvor han legger til teit musikk til George Bush osv.

Kan også nevne at det var veeeldig sær humor.

Noen som muligens har et navn?
Sitat av Archj
Siden tråden allerede er dratt opp tar jeg meg den frihet å etterlyse en stand-up fyr.

Han er veldig britisk, langt hår, skjegg, og har sett to klipp med han. Et hvor han tar opp "Cockney Music", og et hvor han legger til teit musikk til George Bush osv.

Kan også nevne at det var veeeldig sær humor.

Noen som muligens har et navn?
Vis hele sitatet...
Det kan være Billy Connolly.

http://en.wikipedia.org/wiki/Billy_Connolly