Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1067
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har mine dager med angst, men spesielt har jeg hatt noen ganske ubehagelige opplevelser med angst etter mye alkohol. Da tenker jeg ikke på bare å ta seg noen øl, men gjerne på turer/festivaler hvor man drikker flere dager på rad. Eller bare hvis man har startet å drikke veldig tidlig og holder det gående gjennom hele dagen.

Noen flere som har opplevd at fylla trigger angsten?
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja! Hadde 4 dager forrige uke med blackout-fyll, og det er ikke første gangen. Klarer nesten ikke å snakke med familien min engang etter sånn. Tårene presser på av å være ute i offentligheten.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja! Hadde 4 dager forrige uke med blackout-fyll, og det er ikke første gangen. Klarer nesten ikke å snakke med familien min engang etter sånn. Tårene presser på av å være ute i offentligheten.
Vis hele sitatet...
Uff ikke bra. Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, men det jeg mente var om det er andre som opplever angst under påvirkning av alkohol. Altså i mens man er påvirket av alkohol. Litt fylleangst etterpå er vel mer vanlig.
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uff ikke bra. Mulig jeg formulerte meg litt dårlig, men det jeg mente var om det er andre som opplever angst under påvirkning av alkohol. Altså i mens man er påvirket av alkohol. Litt fylleangst etterpå er vel mer vanlig.
Vis hele sitatet...
Tror det heller var jeg som ikke forsto hva du mente, er jo tross alt litt påseilet for øyeblikket. Nei, aldri under påvirkning, men alltid etter langvarige fyllekuler
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tror det heller var jeg som ikke forsto hva du mente, er jo tross alt litt påseilet for øyeblikket. Nei, aldri under påvirkning, men alltid etter langvarige fyllekuler
Vis hele sitatet...
Jeg merker at jeg kan bli nedstemt og redusert selv etter sånne fylleturer. Hvis det blir mye fylla en periode blir jeg også nedstemt, men det løser seg heldigvis relativt enkelt om man bare tar seg en lang pause.

Får håpe du kommer deg raskt!
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er helt vanlig. Det beste er å droppe alkoholen så ikke angsten utvikler seg mer i hverdagen. Jeg har fått det hundre ganger bedre etter jeg stoppa å drikke. Tar meg fortsatt et par kvelder i året men thats it
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg merker at jeg kan bli nedstemt og redusert selv etter sånne fylleturer. Hvis det blir mye fylla en periode blir jeg også nedstemt, men det løser seg heldigvis relativt enkelt om man bare tar seg en lang pause.

Får håpe du kommer deg raskt!
Vis hele sitatet...
Skulle ønske jeg klarte å stoppe. Dessverre kommet altfor dypt inn i det, du skal forøvrig ha takk for omtanken
Jeg sliter med generalisert angst og har merket selv i perioder med mye angst at alkohol kan forværre angsten. Med mindre jeg drikker nok til å gi totalt faen(grensen til overstadig). Jeg anbefaler deg psykedelika, meditasjon og yoga. Observer deg selv og ditt indre, finn ut hvorfor og hva du får angst av. Det har vært min redning ihvertfall. Å fortsette i samme løp gjør det høyst sannsylig værre..
Jeg har helt klart opplevd dette. Dersom jeg skal drikke dagen etter en skikkelig hardfyll så kan jeg kjenne på en angst som kommer etter den første ølen. Den blir verre etter den andre men etter den 4 eller på den femte så pleier den å forsvinne. Jeg spekulerer i at det er den initielle stimulerende effekten av alkohol kombinert med den nedsatte terskelen for angst på grunn av fyllesyke som er årsaken her.
Anonym bruker
"Enig Rådyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg har helt klart opplevd dette. Dersom jeg skal drikke dagen etter en skikkelig hardfyll så kan jeg kjenne på en angst som kommer etter den første ølen. Den blir verre etter den andre men etter den 4 eller på den femte så pleier den å forsvinne. Jeg spekulerer i at det er den initielle stimulerende effekten av alkohol kombinert med den nedsatte terskelen for angst på grunn av fyllesyke som er årsaken her.
Vis hele sitatet...
Interessant det du skriver her, men for min del er det mer at hvis angsten først kommer så forsvinner den ikke før kanskje neste dag. Det samme er det uten påvirkning av alkohol, helt plutselig uten noen grunn når jeg for eksempel bare er hjemme for meg selv så kan jeg få angst og da kommer den og går hele dagen. Noen ganger varer den hele dagen sammenhengende også. Er nok noe jeg må finne ut selv dette, har enda ikke søkt noen form for hjelp, men må nok gjøre det.

Har nok enda ikke helt kommet til bunns i hva som trigger angsten, men alkohol er helt klart en faktor. Ellers så tror jeg ofte at det er tankene mine som lager angsten, men har som sagt ikke helt klart å identifisere den enda. Det virker liksom så tilfeldig når den dukker opp.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja har det sånn selv ofte. Av alt jeg har prøvd så er det uten tvil alkohol som gir mest angst over lang tid. Ser det på venner som kunn drikker også.