Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2935
sliter med at jeg mister internettet hvert minutt og det er borte i bare et par sekunder før det kommer tilbake. problemet oppstår når jeg kobler en laptop jeg har til internettet. kobler jeg fra laptopen funker internettet helt fint. har prøvd me internett kabel og wifi på laptopen men alt alle andre mister nettet da den blir koblet på... noen som har opplevd lignende problem?
Jeg vet jeg skyter fra hofta er, men du kjører ikke et MITM på PCen da? Er ikke kortet kraftig nok kuttes kontakten for alle de andre..
Trådstarter
4 0
hva er MITM? eventuelt hvordan sjekker jeg det? og hvordan får jeg fjernet det?
Sist endret av franzred; 13. mars 2017 kl. 15:01.
Tror nok det var godt nok svart Kort forklart: Det ruter all trafikk via ditt eget nettverkskort. Er nettverkskortet for svakt kræsjer det eller bottlenecker linja.

Da kan du nok se bort i fra svaret mitt. Eneste jeg klarte å komme på som potensiell løsning.
Limited edition
Moff's Avatar
Kan hive ut et par forslag:

WiFi har et par svakheter; en av dem er at protokollen som brukes (språket) må være det samme for alle enheter på samme nettverk. Det vil si at den protokollen som brukes må støttes av alle enheter på nettverket, og derfor vil den trådløse routeren din bruke en eldre protokoll hvis det dukker opp en enhet som er litt gammeldags (en som ikke klarer å kommunisere med de nyeste protokollene). Effekten av dette kan i verste fall være slik du beskriver, at én gammel laptop "ødelegger" nettverket for alle, fordi den krever at routeren begynner å bruke en gammel protokoll. Dette kan påvirke båndbredde og rekkevidde på nettverket.

Et annet vanlig problem er at en enhet sluker all opplastingshastighet du har. Dette skjer typisk for Mac-brukere (Alle i-produkter, iPhone, iPad, iMac etc). Hvis enheten din ikke har vært koblet til internett på en stund, og du har data lagret på den som skal synkroniseres med en skytjeneste (iCloud, for eksempel), så vil enheten begynne å laste opp enorme mengder data med en gang den kommer seg på nett. Hvis opplastingshastigheten din er dårlig, slik den ofte er på ADSL og kabel-TV-nett, så vil denne opplastingen føre til trafikk-kork på linja ut av huset. Alle enheter vil da "miste" nettet, slik du beskriver. Dette problemet løser seg selv så snart synkroniseringen er ferdig. Alternativt kan man prøve å slå av alle sky-tjenester, som iCloud, DropBox og lignende.
Trådstarter
4 0
testet, ingenting av det funket
Oppdater firmware på ruteren, driverne til det trådløse nettverkskortet. Kan hende det gjør forskjell.
Trådstarter
4 0
Er ikke bare det trådløset nettet