Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1217
Jeg er på utkikk etter ny trådløs router, men er ikke helt sikker på hva som faktisk er god verdi for pengene på tiden - i tillegg er mange nettsider utrolig dårlige på å faktisk liste opp spesifikasjonene på en gode måte. Så henvender meg til dere for litt hjelp.

Årsaken til at jeg vil bytte er at den jeg har i dag tydeligvis ikke støtter IPv6 - og det er derfor viktig at routeren har god støtte for dette. Jeg ønsker også at den skal kunne dra 100Mbps trådløst, regner med dette er mulig på 5Ghz nett?

Jeg er og ute etter en ny trådløs dongle til den stasjonære PCen, så også fint om folk har forslag til dette. Fint om også denne støtter de protokollene som må til for å få 100Mbps på den.
Sist endret av etse; 17. desember 2015 kl. 22:46. Grunn: mer beskrivende tittel
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Er så lei forbrukerroutere nå at jeg gikk for en Nowsonic Stage Router, på IEEE 802.11n (5Ghz) kan man nå opp i 600mbps med rett klient.

Jeg har ikke testet forskjellige klienter opp mot denne, men hittil er jeg veldig fornøyd, skal se om jeg får testet noen hastigheter og vise resultatene i morgen.
Fleste Wireless AC routere (ASUS RT-AC66U AC1750 GIGABIT ROUTER) klarer fint 150 mbit på 5 ghz greit på trådløs kort avstander 1-2 meter.

Ipv6 pleier de fleste routere å støtte vertfall asus, men du må ha merlin build for å få brannmur over ipv6.

Her finner du liste ca hva routerene er testet å kunne gi
Sist endret av lmh1; 18. desember 2015 kl. 10:33.
Jeg er veldig fornøyd med AC66U. Får 11mpbs over 8m til en Intel NUC (Den har en forferdelig WIFI antenne)

Kan få de ganske rimelig på Finn om dagen også: http://m.finn.no/bap/forsale/search.html?q=ac66u
Sist endret av SkyMarshal; 18. desember 2015 kl. 11:39.
Asus RT-AC66U er grei trådløs router. klarer max 300/300Mbit på 5Ghz kanalen på en orginal Apple Imac.
Linja jeg sitter på er 1000/1000 så vil si at 300/300 trådløst ikke er noe og klage på så lenge jeg kjører kabel til servere
Sist endret av kalle2k; 20. desember 2015 kl. 03:50.
Frankrikes Solkonge
Kjøpte nylig en AC1750 på Black Friday. Hadde 12Mbit over trådløst, nå har jeg mellom 77 og 95Mbit på 75/75-abonnement. Angrer ikke ett sekund!
Ukjent
Trådstarter Donor
Gikk for en ASUS RT-AC68U da jeg så den hadde fått god kritikk til å være en consumer-device. Kjøpte også ASUS USB-AC56 som dongle, siden den hadde stor antenne - i håp om at det vil sørge for litt bedre og stabile signaler. Men har ikke så store forventninger til dongelen.