Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1704
Når jeg åpner opp en ny nettside for første gang i en ny tab bruker den 5-10 sekunder før den begynner å laste siden. Dette gjelder hver gang jeg besøker en helt ny side for første gang i denne taben.

F.eks:
- åpne ny tab
- Besøke freak.no (treg lasting)
- Åpne en tråd på siden (går fort)
- Besøker VG (treg lasting)
- Besøker freak.no (går fort)
- Åpner ny tab, besøker Freak.no i denne, går tregt.

Det rare her er at det også er tregt om jeg åpner sider som chrome://settings og chrome://urls (første gangen i taben).

Jeg har prøvd å deaktivere og avinstalere alle plugins uten at det gjorde noe forskjell - etter googling prøvde jeg også å koble fra google-kontoen min, dette gjorde heller ingen forskjell.

Noen som har opplevd dette før og fant en løsning?
Sitat av etse Vis innlegg
Når jeg åpner opp en ny nettside for første gang i en ny tab bruker den 5-10 sekunder før den begynner å laste siden. Dette gjelder hver gang jeg besøker en helt ny side for første gang i denne taben.

F.eks:
- åpne ny tab
- Besøke freak.no (treg lasting)
- Åpne en tråd på siden (går fort)
- Besøker VG (treg lasting)
- Besøker freak.no (går fort)
- Åpner ny tab, besøker Freak.no i denne, går tregt.

Det rare her er at det også er tregt om jeg åpner sider som chrome://settings og chrome://urls (første gangen i taben).

Jeg har prøvd å deaktivere og avinstalere alle plugins uten at det gjorde noe forskjell - etter googling prøvde jeg også å koble fra google-kontoen min, dette gjorde heller ingen forskjell.

Noen som har opplevd dette før og fant en løsning?
Vis hele sitatet...

Bytt til google DNS. 8.8.8.8
Ukjent
Trådstarter Donor
Bruker google-dns, og problemet er kun i chrome. Andre nettlesere funker helt fint. (Testet explorer og firefox)
:(){ :|:& };:
tripflag's Avatar
Har du prøvd å slette cache, og eventuelt historikk om det ikke skulle hjelpe?
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av tripflag Vis innlegg
Har du prøvd å slette cache, og eventuelt historikk om det ikke skulle hjelpe?
Vis hele sitatet...
Gjør ingen forskjell. Det merkelige er jo at interne sider som chrome://settings og chrome://history er akkurat like trege ved første lasting. Altså er det ikke nettverket som er tregt (noe at ting er raskt i andre browsere bekrefter). Problemet må være noe som får selve browserren treg.
Chrome har alltid vært en treg opplevelse for min del.

Installer tillegget Ghostery( gjelder alle nettlesere, ) det får ihvertfall aviser, forum og blogger til å bli en helt annen opplevelse for min del.
Sist endret av nudo; 17. juni 2014 kl. 10:45.