Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2576
Hei hå, ønsker gjerne tilbakemeldinger på dette :-)

Jeg har anskaffet meg en anseelig mengde med psilocybin sopper, og har tenkt å prøve dette for første gang. Jeg er en oppegående 34år gammel dame som har tenkt å gjøre dette gjennomført og kontrollert første(og kanskje siste) gang.

Planen er som følger:
Telt ved et svært avsidesliggende vann, fiskestang, god mat, fantastisk høststevning(skal være flott vær). Noe valium ifall ting begynner å bli veldig skummelt.

Soppen er tenkt inntatt i form av "krydder i et måltid". mengde har jeg ikke reflektert mye over enda, men siden dette kanskje er både første og siste gang, tenker jeg å dosere sånn midt på treet.


Her er mine bekymringer;
- Kan jeg få slike innfall at jeg er nødt til å svømme etter å hente f.eks fisk? trenger jeg i så måte konstant redningsvest?
- Jeg har ingen "sittere", fordi dette er noe bare jeg skal vite om og gjennomføre, ingen familie eller venner kommer til å ha noen forståelse for dette. Kan dette være grunn nok til å la være?
- Vil jeg forstå og respektere farene ved å ha primus til å lage mat i/ved teltet?
- Kan jeg risikere å rote meg fullstendig bort, bør jeg ha på meg en gps til all tid ifall jeg "våkner" fullstendig fremmede steder?


Gjerne få noen forståsegpåere til å kommentere dette :-)
Sitat av tantefungi Vis innlegg
Hei hå, ønsker gjerne tilbakemeldinger på dette :-)

Jeg har anskaffet meg en anseelig mengde med psilocybin sopper, og har tenkt å prøve dette for første gang. Jeg er en oppegående 34år gammel dame som har tenkt å gjøre dette gjennomført og kontrollert første(og kanskje siste) gang.

Planen er som følger:
Telt ved et svært avsidesliggende vann, fiskestang, god mat, fantastisk høststevning(skal være flott vær). Noe valium ifall ting begynner å bli veldig skummelt.

Soppen er tenkt inntatt i form av "krydder i et måltid". mengde har jeg ikke reflektert mye over enda, men siden dette kanskje er både første og siste gang, tenker jeg å dosere sånn midt på treet.


Her er mine bekymringer;
- Kan jeg få slike innfall at jeg er nødt til å svømme etter å hente f.eks fisk? trenger jeg i så måte konstant redningsvest?
- Jeg har ingen "sittere", fordi dette er noe bare jeg skal vite om og gjennomføre, ingen familie eller venner kommer til å ha noen forståelse for dette. Kan dette være grunn nok til å la være?
- Vil jeg forstå og respektere farene ved å ha primus til å lage mat i/ved teltet?
- Kan jeg risikere å rote meg fullstendig bort, bør jeg ha på meg en gps til all tid ifall jeg "våkner" fullstendig fremmede steder?


Gjerne få noen forståsegpåere til å kommentere dette :-)
Vis hele sitatet...
Det jeg føler er mye greia når du faktisk turer er at du kan bli veldig "hjelpesløs" jo mere potent/høyere mengde jo mere blir du hjelpesløs kan du si.
Og når du som person ikke har noen erfaring med psykadelika så kan det bli for mye for deg (mange nye inntrykk/følelser) og du skal takle dette + og fungere normalt, det kan bli for mye for hvem som helst. Derfor råder jeg deg til å ha noen som kan passe på deg, og I skogen så er ikke ting lagt opp for deg, da må du gjøre det selv.

Viss du faktisk går igjennom dette, så anbefaler jeg deg ihvertfall å forbedre alt ned til minste detalj.
Du blir jo ikke mongo selv om du er rusa liksom. Du klarer å holde deg relativt oppegående selv om du turer litt. Man får ikke automatisk lyst til å gjøre utrolig teite og idiotiske ting selv om man har inntatt litt sopp (her gjør jeg forskjell på lek og idioti....)

- Kan jeg få slike innfall at jeg er nødt til å svømme etter å hente f.eks fisk? trenger jeg i så måte konstant redningsvest?
Du kan gjerne få lyst til å svømme, men du glemmer jo ikke hvordan man gjør dette selv med sopp i kroppen. Tror ikke du skal bekymre deg for å hente fisk heller, om du dupper kroppen under vann på sopp er det pluttselig totalt andre ting som sitter i hodet på deg enn lysten på fisk

- Jeg har ingen "sittere", fordi dette er noe bare jeg skal vite om og gjennomføre, ingen familie eller venner kommer til å ha noen forståelse for dette. Kan dette være grunn nok til å la være?Ja, det kan være flott å ha men det har aldri vært avgjørende for min egen del. Kjenn deg selv er det eneste jeg kan si her.

- Vil jeg forstå og respektere farene ved å ha primus til å lage mat i/ved teltet?
Man lager aldri mat med åpen flamme inni telt uansett...
Altså, som sagt; man blir rotete og tullete på sopp. Men man glemmer ikke 34år med lærdom og erfaringer allikevel.
Du vil også være sånn semi-tilstede logisk sett, så faren for at du skal fyre opp leirbål inni soveposen din er heller liten.
Om du lager bålplass og setter opp campen din før du begynner å kjøre i deg sopp så har du jo ikke noe problem her.

- Kan jeg risikere å rote meg fullstendig bort, bør jeg ha på meg en gps til all tid ifall jeg "våkner" fullstendig fremmede steder?
Om du klarer å forville deg mer enn 150meter unna campen din skal du få en premie XD
De gangene jeg har trippet på sopp har jeg som regel holdt meg innenfor en 100meters radius. Du har mer enn nok å finne på i umiddelbar nærhet enn at du skal ta beina fatt ut i skogen.
Sier som moret, du kommer til å være oppegående nok til å ikke være en fare for deg selv.

For min egen del setter jeg meg alltid på bakken/gulvet før jeg begynner å spise. Og reiser meg somregel ikke før noen timer senere (man blir veldig "stein" av sopp) og da er det somregel for å gå på toalettet.

I forhold til inntak, vil jeg anbefale å å knuse den tørre soppen til pulver (jeg bruker kaffekvern) og blande ut i et yoghurt beger.
Skal du ha en sitter(en som passer på deg), bør du isåfall ha en som har peiling på psykedelika...
Hørte om ei jente som badtrippet og ringte en venn, hvor hun fortalte "Hendene mine er blå" - og han kameraten på telefon fortalte henne at "da har du jo fått hjertestans eller blodpropp" - ikke særlig kult med tanke på at hun bare trippet og så fargen blå, uten å faktisk VÆRE blå. Man sier ikke slikt til noen som tripper, det er bare alt for noia

Poenget er at sittere kan ødelegge mer enn de beskytter, dersom de ikke har peiling og feiltolker situasjonen/følelsene til tripperen.

Første gang jeg tok sopp, tok jeg 1 gram for å "teste seilene". Altså sjekke hvilken effekt det hadde på meg - etter ca 30-45 minutter fikk jeg en varm og pulserende effekt i bringa, og følte meg utrolig glad og positivt ladet.
Samtidig begynte busker og trær å "puste" og pulsere i vinden. Det var utrolig fredfult og i evig harmoni

Var utrolig digg, men det er vel noen som syns det kan bli vel intenst.
Man må bare "jobbe med soppen" og "snakke" med den, om man evt føler ubehag - oftest fungerer det fint å "spørre pent" om å slippe, hvis man havner i en intens fase eller noe sånt.

Hvor mye har du tenkt å prøve i første dose trådstarter?

Edit: Når det gjelder å bruke det som krydder, vil jeg tro det da kan ta lenger tid før man merker effekten, ettersom man spiser det med mat. Slik jeg har gjort tidligere, er å faste en større periode før man spiser det (altså noen timer), og så spiser jeg soppen og drikker appelsinjuice. Juicen er syrlig og hjelper magen å bryte ned soppen raskere - altså får du i teorien raskere og kraftigere effekt.
Har hørt om folk som har spist pizza med sopp o.l, som ikke har fått effekt før 2 timer senere, noe jeg personlig syns ville blitt litt vel lenge å vente
Sitat av tantefungi Vis innlegg
Hei hå, ønsker gjerne tilbakemeldinger på dette :-)

Jeg har anskaffet meg en anseelig mengde med psilocybin sopper, og har tenkt å prøve dette for første gang. Jeg er en oppegående 34år gammel dame som har tenkt å gjøre dette gjennomført og kontrollert første(og kanskje siste) gang.

Planen er som følger:
Telt ved et svært avsidesliggende vann, fiskestang, god mat, fantastisk høststevning(skal være flott vær). Noe valium ifall ting begynner å bli veldig skummelt.

Soppen er tenkt inntatt i form av "krydder i et måltid". mengde har jeg ikke reflektert mye over enda, men siden dette kanskje er både første og siste gang, tenker jeg å dosere sånn midt på treet.


Her er mine bekymringer;
- Kan jeg få slike innfall at jeg er nødt til å svømme etter å hente f.eks fisk? trenger jeg i så måte konstant redningsvest?
- Jeg har ingen "sittere", fordi dette er noe bare jeg skal vite om og gjennomføre, ingen familie eller venner kommer til å ha noen forståelse for dette. Kan dette være grunn nok til å la være?
- Vil jeg forstå og respektere farene ved å ha primus til å lage mat i/ved teltet?
- Kan jeg risikere å rote meg fullstendig bort, bør jeg ha på meg en gps til all tid ifall jeg "våkner" fullstendig fremmede steder?


Gjerne få noen forståsegpåere til å kommentere dette :-)
Vis hele sitatet...
Vi har en fin tråd her på forumet du kan kikke på

http://freak.no/forum/showthread.php...ght=r%E5d+trip
Sakawa is the way
27 2
Hvis man får rare ideer i hodet så er de fremdeles ganske klare og man kan jo velge hva man vil gjøre.
Man blir jo ikke lost. Men jeg anbefaler å bare ta en litt mindre dose enn anbefalt. Sopp er fremdeles kult selv om man tar lite
Det er ikke mulig å gi noen annet enn sannsynlighetsberegninger til svar på disse spørsmålene. Det er ingen her, med mindre de vet hvem du er og kjenner deg godt, som kan si noe som helst om hvor mye sunn fornuft du vil være i besittelse av under påvirkning av sopp.

- Kan jeg få slike innfall at jeg er nødt til å svømme etter å hente f.eks fisk? trenger jeg i så måte konstant redningsvest?
Vis hele sitatet...
Ja, det kan du få. Antageligvis ikke for å hente fisk, men kanskje fordi du er varm, eller fordi du bare må kjenne vannet mot huden. Hvis du kan svømme så trenger du i utgangspunktet ikke redningsvest, men du bør være obs på at du kan bli sterkt nedkjølt, og kanskje ikke være i stand til å oppfatte det i tide. Lite sannsynlig, men slike ting kan skje.

- Jeg har ingen "sittere", fordi dette er noe bare jeg skal vite om og gjennomføre, ingen familie eller venner kommer til å ha noen forståelse for dette. Kan dette være grunn nok til å la være?
Vis hele sitatet...
Det kan det, men om det er det for deg vet ikke vi.

- Vil jeg forstå og respektere farene ved å ha primus til å lage mat i/ved teltet?
Vis hele sitatet...
Det vil du sannsynligvis, men du kan oppleve å bli litt klønete og uvøren. Balansen og øye-hånd koordinasjon kan bli svekket, så det er greit å legge inn gode marginer når man håndterer ild, kniver osv.

- Kan jeg risikere å rote meg fullstendig bort, bør jeg ha på meg en gps til all tid ifall jeg "våkner" fullstendig fremmede steder?
Vis hele sitatet...
Du går deg sannsynligvis ikke vill, men det kan skje, og det skjer lettere under påvirkning av sopp enn i edru tilstand.

Ta med deg en god lykt og fest den i beltet, og ikke legg ut på oppdagelsesferd fra campen uten å være godt kledd.
Ut ifra de to erfaringene jeg har hatt personlig med sopp så ville jeg ikke ha prøvd første gang uten en "sitter", min første gang så var vi en gjeng på 4 som prøvde og en "sitter" som er ganske godt bevandret innen psykedelika og jeg ble mer rusa enn planlagt og forøvrig sammenlignet med de andre som prøvde selv om vi spiste like mye.

Jeg sleit litt med å forstå hva som skjedde først da rusen kom ganske brått på og det ble mye på en gang, riktig nok så var alt jeg hadde i magen sopp og teen vi tilsatte soppen i, men jeg hadde da problemer med å henge med da det ble mange nye inntrykk rundt rusen. Men jeg hadde en kompis som sørget for at jeg tok det hele med ro.

Sånn ellers så kan det godt være at du vandrer ut på oppdagelsesferd men for å si det sånn så brukte jeg en god time på en oppdagelsesferd i en 100kvm stor hage så du kommer deg nok ikke langt

Selv så følte jeg at jeg hadde god kontroll på meg selv så snart det sank inn at jeg var rusa, joda jeg ble stående å beføle et sykkelsete i mange minutter men jeg var samtidig klar over at det var et sykkelsete og at dette egentlig var ganske teit, det var bare helt rett der og da.

Men som folk sier så skal du være forsiktig med å bade, den interne termostaten min var langt ifra på rett kjøl og kaldt vann blir fort farlig om du ikke legger merke til at du fryser men jeg har i alle fall ikke kommet meg lengre enn til brysthøyde uti vannet før jeg har funnet noe nytt å spennende.
Sist endret av elkjip; 18. september 2013 kl. 00:35.
elevatormusician
sorrY's Avatar
Du høres jo ut som en rimelig oppegående og gjennomtenkt fyr. Også når du snakker om at familien ikke skal vite, eller "ikke kommer til å forstå". Jeg vil likevel anbefale en sitter.. Har prøvd sopp et par ganger, og selv om det ikke er som på film veit man aldri.

Kos deg!
Jeg tror at å trippe alene for første gang kan gå helt fint, så lenge du ikke tar en alt for stor dose. Det viktigste du må gjøre før trippen er å planlegge og tilrette legge alt, sånn at når du tripper har du alt klart og lett tilgjengelig og at du har en plan for hva du skal gjøre. Det handler om å være beredt. Det er f.eks veldig vanskelig å få opp knuter mens man turer, eller bare å holde seg fokusert på en litt krevende oppgave lenge. Ha ferdig mat, vannflaske, soveposen er åpen og klar. Tenk Wallace and Gromit.
Anbefaler ikke den krydderideen, unntatt hvis du bare spiser lite. Å blande tørket sopp inn i honning gjør så det holder seg godt, å hjelper på smaken. Å ta honningmiksen på en brødskive er veldig lettvint. Du burde ikke spise en god stund før du tar soppen, man blir lett kvalm i starten, pluss at da funker det bedre.
Og en annen ting, ikke prøv å kontrollere trippen så veldig. Ikke stritt imot, accept it, and let it take you away.
Sist endret av knarken; 18. september 2013 kl. 09:26.
Ang. inntak av fleinsopp så er det jo tusen måter å gjøre det på. Fersk flein smaker ikke så verst, men om den er tørka pleier jeg bare å legge det bakerst på tunga og svelge med litt vann.... Null dårlig smak og inntak ferdig på null komma svisj. Om man putter det i yoghurt o.l. så smaker det jo fortsatt ikke så veldig godt...

Når det gjelder "hvordan oppføre seg på trip" så anb. jeg generelt hvordan man alltid egentlig bør oppføre seg: "tør å se på tankene dine". Du kan ikke vite om en tanke er skummel eller farlig eller whatever før du har gått den ettertrykkelig i sømme. Dette høres kanskje veldig enkelt ut, men om flere hadde gjort dette, både i edru tilstand og trippende ville vi hatt en bedre verden )
jeg tror det hadde vert bedre om du trippet innendørs i et mørkt rom (det er jo ganske kaldt blitt ute nå) og det er veldig greit å ha tilgang på toalett, dusj og noe god musikk.
og heller tatt deg en gåtur ut når du følte for det litt senere i trippen . kjønner godt hvorfor du vil ut i skogen hvor i landet befinner du deg ?

ta det på tom mage! da virker det mye bedre

hvilken dose er det snakk om ? fleinsopp eller cubensis ?
Sist endret av spismersopp23; 18. september 2013 kl. 21:57. Grunn: mangler
Hei og takk for mange o informative tilbakemeldinger.. Dosering er jeg veldig usikker på, da jeg ikkehar noe vekt.. Jeg har kun antall små tørre sopper å forholde meg Til..

Ambisjonen er ikke å ture helt på vidda, så her tar jeg mot anbefalinger på startdose.. For jeg antar å justere underveis ikke er helt lett som med f.eks hasj.

Appelsinjuice og kaste i seg soppen høres greiest ut egentlig.. Men var ikke klar over at man bør ra på tom mage.. Heller kanskje ha mat lett tilgjengelig?

Har en våtdrakt jeg kunne ta med hvis vann blir fristende.. Men mistenker at denne kanskje ikke blir så lett å få på se under "turen"

Ps. Dette er forresten snakk om fleinsopp ja.
Litt av årsaken til at jeg ønsker å prøve dett, er att jeg har hatt perioder med depresjon uten at jeg er helt klar over hvorfor.. Så fokuset mitt vil være å bli litt bedre kjent med meg selv, og kanskje kjenne på eller lære meg hva som evt trigger dette.. Samtidig som jeg vil føle livet iskogen :-)

dette kan gå begge veier, men med godt mot og trygge omgivelser føler jeg at jeg er mer klar for dette enn noen gang før.
Sist endret av tantefungi; 18. september 2013 kl. 23:00.
Jeg har gode erfaringer med å justere underveis, om jeg ikke er førnøyd med intensiteten i løpet av 2-3 timer

siden det er første gangen din kan du jo starte lavt. 30-40 stykk kanskje. 100 for en sterk opplevelse

men det beste hadde vert om du veide det opp da soppene varierer i størrelse

best å spise dem på tom mage for å så ha noe å småspise på.
Hva med å koke opp vann ute, legge f.eks femti stk i det varme vannet og la det trekke med en pose mint-te i rundt en halv time? Da skal du få fin effekt.
Bare husk att opplevelsen ikke trenger å være god for at du skal lære av den. Dog vet jeg ikke hvordan psykadelika kan påvirke deg.
hvis du liker og være alene så null problem, men og fiske det greier du nok men og ta livet av noe når du er faaaar out gjør du nok ikke.

alt må være perfekt den dagen

god tur
Hvis du er seriøs om å gjennomføre dette alene så vil jeg på det aller sterkeste anbefale deg å bruke en vekt for å veie deg opp. Du kan drøye turen din til du har anskaffet deg dette. Det er umulig å synse i hvordan turen din vil bli om du bruker øyemål, da alle soppene inneholder helt forskjellig innhold av virkestoffet.
Det er vanskelig å vite eksakt hvordan turen blir i heftighetsgrad ved hjelp av en vekt også, men det er en mye bedre indikator enn at du skal sitte å tenke ut hvor stor en neve av sopp du skal ha i deg.

Angående det å trippe alene så synes jeg personlig det er den beste måten, da jeg kan uttrykke meg akkurat som jeg vil uten å tenke på hvordan andre oppfatter meg(noe jeg kan tenke veldig mye på hvis jeg er i en sosial setting). Men om du har tenkt å gjennomføre dette alene, begynn på en _veldig_ lav dose. Selv om du føler du ikke tok nok, kjør løpet helt ut uten å ta mer, da dette stoffet virkelig kan ta deg på senga.
Har selv vært borti tripper som har begynt relativt rolig, men som har eskalert skikkelig etter en god stund.

Med det sagt, synes jeg det å trippe er helt vidunderlig. Etter første gangen har jeg sett verden på en annen måte. Ikke noe drastisk som har ført til at jeg lever et helt forandret liv, men jeg klarer bedre å sile ut bullshitet vi møter på daglig basis og fokuserer mer på hva jeg liker og hvordan jeg kan gjøre min tid på jorda så behagelig og givende som mulig.
Jeg har ca 50 små tørkede flein.. Hva om jeg går for 20 første dagen, og prøver meg på 30 neste gang? Dette må vel være innafor det som er forsvarlig..