Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3807
Dette refererer til artikkelen på vg.no idag.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10055004

Sjekk størrelsen på hånden som holder kylling kloa, og da i forhold til selve kloa.
http://static.vg.no/uploaded/image/2012/10/22/sviskade-tr-pute-jpg-36.jpg
Eller er det rett og slett bare jeg som kun har sett kyllinger i frossen disken? Så dette er normalt?
De veier langt i fra 200 kilo den kloa er feit, men ikke sååå svær.
Ingenting
jpano's Avatar
Trådstarter
Hmm ja, det kan vel være at selve kloa vanligvis ikke vises i butikken der jeg plukker opp kyllingene. Så bare uvitenhet fra meg, kan jo også være en knøttliten hånd?
OT, men glad jeg ble født som menneske
Typisk lobbysvar. På tide å få senterpartiet ut av regjering, så vi kan rydde opp i kjøttindustrien og pelsnæringen.


"Landbruksminister Trygve Slagsvold Vedum (Sp) er kyllingansvarlig i regjeringen. Han vil ikke kritisere de kyllingbøndene som har slurvet med dyreholdet."
Navbruker fra Moss
kyllingene blir bola på wondernæring så dem vokser unaturlig, sikkert et veldig godt kort liv... not
Husker å ha sett en dokumentar om den amerikanske mat industrien, hvor kyllingene levde i store lagerrom. De fikk ikke sollys fordi det hemmet veksten, de fleste av kyllingene ble så feite de ikke kunne stå. Og hver dag gikk bonden inn å plukka(no pun) opp døde kyllinger. Syke greier
Sist endret av Lonelycrab; 22. oktober 2012 kl. 22:55.
30 dager, og på de dagene rekker beina å råtne opp innvendig, samt at de står tettpakka og hakker på hverandre hele tida.
Jeg vil gjerne se hele "kyllingen" slik at jeg vet hva jeg ikke
skal spise. Det der må være en sumo-variant. Hva de propper de
stakkars fjærkréene med aner jeg ikke, men er det ikke sunt for
dyret tenker jeg det heller ikke er sunt for den som spiser kjøttet.

Jeg skjønte nå enda bedre hvorfor jeg foretrekker lammekjøtt.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Jeg vil gjerne se hele "kyllingen" slik at jeg vet hva jeg ikke
skal spise. Det der må være en sumo-variant. Hva de propper de
stakkars fjærkréene med aner jeg ikke, men er det ikke sunt for
dyret tenker jeg det heller ikke er sunt for den som spiser kjøttet.

Jeg skjønte nå enda bedre hvorfor jeg foretrekker lammekjøtt.
Vis hele sitatet...
Fordi du tror at lam er et utelukkende økologisk alternativ? Er nok mye drit der også.
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
Husker å ha sett en dokumentar om den amerikanske mat industrien, hvor kyllingene levde i store lagerrom. De fikk ikke sollys fordi det hemmet veksten, de fleste av kyllingene ble så feite de ikke kunne stå. Og hver dag gikk bonden inn å plukka(no pun) opp døde kyllinger. Syke greier
Vis hele sitatet...
Slik er det i Norge og, men de har det helt klart bedre enn i USA. Norske kyllingbønder må også gå hver dag og plukke døde kyllinger som ikke klarer å overleve. De får også kunstig døgnrytme slik at de kan vokse raskere, men de får ikke samme "boler" kraftforet som i USA. Det er om å få de til å vokse raskest mulig for å dekke opp det ekstreme kjøttbehovet til nordmenn. Skyld på dere selv at industrien må utnyttes fullt ut for å lage nok mat til dere. Når de ikke klarer det, så klager dere på de, og når de klarer det så klager dere på dårlig dyrehold, noe de må gjøre for å effektivisere alt. Hadde nordmenn klart seg på litt annen mate enn store mengder kjøtt så hadde ikke dyrene måtte lide for at dere skal få alt kjøttet dere må ha.

Samme så man når under smørkrisen, dette skyldes at landbruket ikke er industrialisert som i andre land (takk og lov), men heller har godt dyrehold der dyrene har det bra. Vennligst ikke kom hit og si at storfe har det dårlig i Norge, jeg vet hvordan de fleste har det. Storfe er dyr som har et ganske bra liv, når man tenker på at de faktisk er noe vi spiser. Man ser det raskt på dyrene når de ikke har det bra, og jeg har aldri sett en gård der dyrene mistrives og blir mishandlet som i motsetning til andre land i vesten.

Hilsen nordmann som spiser alt for mye kjøtt med god samvittighet.
Sitat av Lonelycrab Vis innlegg
Husker å ha sett en dokumentar om den amerikanske mat industrien, hvor kyllingene levde i store lagerrom. De fikk ikke sollys fordi det hemmet veksten, de fleste av kyllingene ble så feite de ikke kunne stå. Og hver dag gikk bonden inn å plukka(no pun) opp døde kyllinger. Syke greier
Vis hele sitatet...
Food Inc hvis jeg ikke tar helt feil. Bra dokumentar.

IMDB


Edit: La til IMDB link
Hvem vet hva de gir dyrene, eller hvor mye, og for alt vi forbrukere vet så kan dette være stoffer som påvirker oss svært negativt. Sunne kan de vel neppe være. Når jeg ser dette, så synes jeg ikke det er så rart at folk stadig blir tjukkere.
Selvom det ser ut som en veldig stor klo, så ser det også ut som en liten hånd. Stoler uansett ikke på at kjøttindustrien er så snill som den utgir seg for å være!

Å vis gjerne et bilde av en 200 kg kylling!
Sist endret av KjellFresh; 23. oktober 2012 kl. 05:13. Grunn: spiser kylling
Når vi først er inne på tema, andre som har lagt merke til helt syke størrelser på kyllingbryster fra Prior? Jeg har veldig lyst og se kyllingene de er tatt fra, altså.
Cookie Monstah ^_^
urrk... føler magen vrenger seg etter at jeg så den kylling foten(kloa?)