Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1023
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Finnes det en gitar side der du oppgir hvilke grep du kan og deretter kommer sanger med kun disse grepene?
Det er nok heller tvilsomt at det finnes en så bra side, hvertfall gratis.
Du må nok google deg frem til sanger med grepene du kan.

Eventuelt lære deg flere grep?
Det finnes ikke en side lik dette som jeg vet om, men om du vet om en sang har det og det grepet, så kan du bare søke opp etter tabs og chords og allting på http://www.ultimate-guitar.com/ og lære dem. Jeg bruker den siden, og den er fantastisk innholdsrik
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Takk for svar
http://www.911tabs.com

Bruker selv denne siden her veldig mye.
Si hvem du kan, så kan vi komme med forslag
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Kan vel G, C, D, B11, A7, EM, D7, AM, G7, A
Hmm. En solskinnsdag og idyll er jo klassikere, men de kan du vel allerede. Hva vil du spille? Hva slags sjangere?
Sist endret av AndeMannen; 11. oktober 2011 kl. 19:00. Grunn: kommafeil :o
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Det er vel ingen spesiell sjanger, men kan vel legge til at jeg spiller akustisk.
Oasis - Wonderwall
Bob Dylan - Knocking on Heavens Door
Journey - Don't Stop Believing
Foo Fighters - Times Like These (acoustic)
Lær deg F og du kan spille Oslo Ess - Alt jeg trenger
Tom Petty - Free Falling
Nine Inch Nails - Hurt (anbefaler tho Johnny Cash sin versjon om du skal synge med)

Og det var vel egentlig de jeg kom på i farten som passer til akkordene du ramser opp. Litt usikker på Don't Stop Believing, kan hende der er en eller to akkorder du må lære. Men, det er en veldig artig sang, og enkel å synge til

EDIT: alle sangene er foresten veldig enkle å synge til. Var de jeg begyndte med for å lære meg det
Sist endret av McLovin; 11. oktober 2011 kl. 19:08.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Oasis - Wonderwall
Bob Dylan - Knocking on Heavens Door
Journey - Don't Stop Believing
Foo Fighters - Times Like These (acoustic)
Lær deg F og du kan spille Oslo Ess - Alt jeg trenger
Tom Petty - Free Falling
Nine Inch Nails - Hurt (anbefaler tho Johnny Cash sin versjon om du skal synge med)

Og det var vel egentlig de jeg kom på i farten som passer til akkordene du ramser opp. Litt usikker på Don't Stop Believing, kan hende der er en eller to akkorder du må lære. Men, det er en veldig artig sang, og enkel å synge til
Vis hele sitatet...
Tusen takk!!
Fingerspill er gøy. Anbefaler Stairway to Heaven og Fast Car.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Lær deg F og du kan spille Oslo Ess - Alt jeg trenger
Vis hele sitatet...
Lær deg barre/powerchords, så kan du spille alt i hele verden.
Det er ikke så vanskelig, bruker for det meste enten bare de 3 øverste, eller 3 nest øverste strengene.
Sist endret av olaPola; 11. oktober 2011 kl. 19:09. Grunn: fjernet ting fra quoten
Sitat av olaPola Vis innlegg
Lær deg barre/powerchords, så kan du spille alt i hele verden.
Det er ikke så vanskelig, bruker for det meste enten bare de 3 øverste, eller 3 nest øverste strengene.
Vis hele sitatet...
Han sier han spiller akustisk gitar. Du får ikke noen fin klang ved å bruke powerchords, det høres tvert imot veldig lite fint ut med mindre du druser på med vreng. Har begyndt å gå mer og mer vekk fra powerchords i gitarriffa til bandet, og mer og mer rene akkorder. Og, nei, vi har ikke en eneste sang me clean-parts