Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 733
Hallois.

Jobber med et program i Adobe Flash CS5, et Adobe Air-program. Saken er den at jeg har en database lokalt på MAMP som inneholder feltene "id", "navn", "tittel" og "email". Jeg ønsker å kunne fylle inn informasjon i disse feltene gjennom phpMyAdmin, for så å kunne populere et tekstfelt/liste i Flash med denne informasjonen gjennom en databasetilkobling (PHP, regner jeg med). Nå har jeg prøvd forskjellige tutorials og lignende, men det meste funker ikke slik jeg ønsker.

Grunnen til at jeg vil bruke Adobe Air er at jeg utvikler på Mac, og jeg ønsker ikke å bruke xCode eller laste ned Visual Studio eller lignende for å gjøre programmene kompatible for flere plattformer.

Nå, har noen jobbet med noe lignende før? Veldig frustrerende at dette ikke funker.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Det er altså ingen som vet en effektiv måte å gjøre dette på?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg har ingen kunnskaper overhodet om Adobe Air, men dersom det er noen lunde som jeg tror er det vel bare å kjøre en http request mot localhost (serveren) og la php parse innholdet i databasen utifra query i uri?