Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 867
[IMG]http://www2.picturepush.com/photo/a/6046555/640/6046555.bmp[/IMG]

Jeg har et lite problem ved veiing.

Funksjon: Jeg har 5 beholdere som er identiske, men de har noen småskader og bulker. Når jeg skal veie opp så nullstiller jeg vekten og får da et tall på hvor mye produkt jeg fyller opp i materialet. Jeg vet vekten på materialet før jeg flytter det over i beholder.

Problem: En av de 5 beholderene viser feil vekt hver gang uten unntak.

På bildet så er firkantene det som er veieceller det er 3 stk. De fire sirklene er føttene på beholderen. De føttene havner også på samme sted hver gang uten unntak pga braketter som gir kun en fast posisjon beholderen kan stå på. Over veiecellene så ligger det en plate som føttene står på.

Spørsmål: Hvordan er det mulig at en fast beholder viser feil hver eneste gang, som sagt så er det noen skader på beholderene, men de har blitt rettet opp tidligere uten noe effekt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hvis man skal følge Occams razor, altså den enkleste forklaringen, så kan det vel være at skade/etc av beholderne har ført til at de ikke veier det samme lengre.

Du sier ikke noe om størrelsesordenen på denne feilen, snakker vi relativt små eller store forskjeller?
Sitat av MrBlaine Vis innlegg
Hvis man skal følge Occams razor, altså den enkleste forklaringen, så kan det vel være at skade/etc av beholderne har ført til at de ikke veier det samme lengre.

Du sier ikke noe om størrelsesordenen på denne feilen, snakker vi relativt små eller store forskjeller?
Vis hele sitatet...
Jeg tror han her er inne på noe TS. om en av beholderene er bulket mer en de andre. Vil jo beholderen ikke være istand til å romme like mye medium som de andre.
Sist endret av skeptfisk; 28. juli 2011 kl. 12:06.
Volumet har jo forandret seg pga. skadene beholdren(e) har pådratt seg.

Ville tro det var ganske obvious?
Sist endret av phideph; 28. juli 2011 kl. 12:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Slik eg tolker det er det samme mengde materiale, og containeren veg det samme uavhengig av om den er skada eller ikkje.

Det er eit problem med vektceller. Dei vil ha ei bestemt kraftretning, og om du har anna kraftretning vil dei gi eit anna resultat for samme krafta. For å vite vekt må du difor vite registrert kraft (det gir lastcella deg) og retning. Retninga må du finne på anna måte, eventuelt sørge for at kun kan vere i ei retning.