Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3378
I det siste har jeg jeg vært så sulten at jeg må kaste opp når jeg våkner på morgenen. Det er skikkelig ubehagelig og går såklart bort med engang jeg får spist. Men det er jo ikke alltid jeg rekker det med engang jeg står opp. Er ikke spesielt behagelig å brekke seg uten noenting i magen heller.

Noen som har noen ide på hvorfor det kan være sånn? Iogmed at jeg spiser helt normalt utover dagen, og før jeg legger meg.
Superforbrenning ?
Hva spiser du før du legger deg?
Preggers?

Når legger du deg, når står du opp, og hvor tett innpå leggetid spiser du siste måltid? Og hva er det siste du spiser?
Snodig..jeg har det helt omvendt..klarer ikke spise noe før lunsjtid:P
Spis en hard kveldsmat kanskje...fiber og havregryn ?
Høres ikke helt normalt ut ihvertfall, med tanke på spyinga! Ta deg en tur til legen og forhør deg med h*n.!
Super-Freak
Tommen_'s Avatar
de gangene jeg har hatt samme problem, har jeg spist for mye rett før leggetid.

mao ikke spis "middag" sent på kvelden :P kjøtt deriblandt er vel tungt fordøyelig, og når du sover bruker kroppen lang tid på å fordøye ferdig maten (om du har spist sent.)

da vil du våkne og få smerter \ føle deg kjempesulten fordi kroppen har fordøyd ferdig maten mens du sov, og når forbrenninga starter igjen på morgenen er det ikkeno å fordøye (min teori) og du blir dertil mer sulten \ tørst.

samme problem når du drikker mye før du legger deg. da må du skikkelig på do når du våkner.


btw, har ikkeno kilder på dette, basert på egne erfaringer.

spis ca. 1-2 timer før du legger deg. ikke for nærme leggetid.
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Jeg har prøvd forskjellig, spise rett før, spise en time eller tidligere før. Akkurat det samme!

Spiser stort sett sundt utover dagen, havregryn til frokost, egg til lunsj, ordentlig middag med mye grønt ved siden av. Spiser knekkebrød, havregryn eller salat til kvelds.

Det virker ikke som om det har noe med hva/hvor mye jeg spiser egentlig.

Varierer veldig på når jeg legger meg og står opp, men sover rundt 8 timer
Sist endret av 0bs; 6. mai 2010 kl. 12:07.
Hvis du faktisk kaster opp om morgenen, vil jeg også anbefale et legebesøk.

Hvor lenge har dette vedvart, og skjer det hver eneste dag?
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Klarer jo ikke kaste opp skikkelig, da jeg ikke har spesielt i magen som kan komme. Men brekker meg med engang jeg våkner.

Det skjer nesten hver dag og har vel pågått i litt over en mnd.

Kan dexedrine ha noe med saken å gjøre? Eneste jeg kan tenke meg.
Høres ut som om du er gravid
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Vel, gravid er jeg ikke
Har opplevd det samme, men for meg har det hjulpet å spise en solid kveldsmat. Pleier å bestå av flere brødskiver, og egg
Sitat av 0bs Vis innlegg
Jeg har prøvd forskjellig, spise rett før, spise en time eller tidligere før. Akkurat det samme!

Spiser stort sett sundt utover dagen, havregryn til frokost, egg til lunsj, ordentlig middag med mye grønt ved siden av. Spiser knekkebrød, havregryn eller salat til kvelds.

Det virker ikke som om det har noe med hva/hvor mye jeg spiser egentlig.

Varierer veldig på når jeg legger meg og står opp, men sover rundt 8 timer
Vis hele sitatet...
Når jeg ser på kostholdet og de strukturerte måltidene er det nærliggende å tro at du trener?
Søvnrytmen din er jo temmelig fin med tanke på en god restitusjon.

Jeg opplever ofte dette når jeg har trent eller jobbet hardt.
Altså dagen etter.
Det er sjeldent jeg brekker meg, men det føles hele tiden som om jeg skal gjøre det før jeg slipper grådigheten løs og stapper i meg mat.
Sitat av 0bs Vis innlegg
Kan dexedrine ha noe med saken å gjøre? Eneste jeg kan tenke meg.
Vis hele sitatet...
Går du på Dexedrin fast?

Fant dette på Wikipedia, muligens relevant:
Sitat av Wikipedia
Withdrawal symptoms from dextroamphetamine primarily consist of mental fatigue, mental depression and an increased appetite.
Vis hele sitatet...
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Jeg har ikke trent på en stund, men trente mye og har begynt å trappe opp igjen treningen nå

I det siste har jeg egentlig ikke gjort annet enn å slappe av siden jeg er sykemeldt, så kan ikke tro at det har noe med hvor hardt jeg har trent/jobbet akkurat nå :P

Men får vel ta en tlf til legen å høre hva hun sier, og kanskje ta en graviditetstest for sikkerthetsskyld, selvom jeg er ganske sikker på at det ikke er noe der. Hehe ;P

Edit: Jeg tar dexedrine to ganger omdagen. Mista matlysten en stund men spiser jo normalt igjen nå. Men kanskje det er det ja. At kroppen er mer sulten en hodet.
Sist endret av 0bs; 6. mai 2010 kl. 12:41.
Sitat av 0bs Vis innlegg
Jeg tar dexedrine to ganger omdagen. Mista matlysten en stund men spiser jo normalt igjen nå
Vis hele sitatet...
Jeg regner med du ikke tar siste pillen rett før leggetid, det ville vel blitt problematisk å få sove? I så fall kan det kan det jo tenkes at du opplever de første abstinensene allerede morgenen etter?
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Nei siste tar jeg vel 7-8 timer før jeg sovner, hender jeg må bruke innsovningsmedisiner i tillegg da jeg blir ganske våken av dexedrinen.

Men er det da sånn at når virkningen går ut så blir man sulten igjen? For jeg har liten matlyst PÅ medisinen hvertfall. Eller kroppen er jo sulten og jeg spiser. Men har liten sultfølelse
Sitat av 0bs Vis innlegg
Men er det da sånn at når virkningen går ut så blir man sulten igjen?
Vis hele sitatet...
I flg. Wikipedia er øket matlyst et "abstinens-symtpom" for amfetaminer, ja.

Jeg vet dog ikke så mye om amfetaminavhengighet. Jeg vet ikke hvorvidt 16 timer uten stoffet vil fremkalle denne typen effekter.
0bs
0bs's Avatar
Trådstarter
Jeg hadde det ikke sånn da jeg gikk på amfetamin hver dag i hvertfall, det tok jo flere uker før jeg klarte å være sulten igjen. Nei tar å ringer legen jeg