Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1070
Jeg kjenner en som har en muskelsykdom som hinderr personen med daglidagse gjøremål som klesvask, matlaging med utstyr som gryter o.l. gulvask. Det eneste den personen får av hjelp er en hjemmehjelp 2 timer i uken. Eneste hjelpemidlene den personen har fått er 2 rullestoler(en av de til bruk i terreng) en gåstol til trening, en ombygd kassebil og døråpnere i huset. Hun er også aktiv med hundesport men får ikke drevet med dette hvis ingen er med og hjelper til med dette. Denne personen har fått trusler ledelsen fra hjemmehjelpen at hvis ungene hjelper henne innimellom så mister hun det lille hun har av hjemmehjelp.
Jeg synes dette er helt sykt for og være ærlig. Er det noen som kjenner til hva slags rettigheter denne personen har til hjemmehjelp og hjelpemiddler?

Takk på forhånd
Hun har krav på masse!

Fastlege må nå (og dette skulle han allerede ha visst at han må gjøre)
ta kontakt med kommunen, som igjen setter inn et innsats-team for å kartlegge hennes situasjon og behov for hjelp.
Deretter skal det på bakgrunn av dette lages en Individuell Plan (IP) som sier hva, hvem, hvor og hvordan,
pluss at hun ved den skal få Èn kontaktperson å forholde seg til.

I.o.m. hennes ønsker om å fortsette med mange aktiviteter hun gjorde før,
og uansett,
bør hun også være en Utmerket kandidat til å bli innvilget Brukerstyrt Personlig Assistanse (BPA)

Jeg er veldig sliten nå, og klarer ikke finne frem linker til deg, men du har fått litt å søke etter selv ihvertfall.
La meg ta opp tråden igjen i morgen med forhåpentligvis mere krefter

Hils henne fra meg!
Du tar feil
The Rebel's Avatar
Trådstarter
Tusen takk gleder meg til og høre fra deg i morgen.

Mvh The Rebel
Hei Rebel

Jeg har problemer med min pc, som Skal bli løst til i morgen.

Jeg gleder meg til å snakke mer med deg også,
og du skal vite at detter er noe jeg virkelig brenner for.
Jeg håper jeg vil kunne være til litt hjelp for dere.

Men som sagt jeg kan ikke før i morgen.

Sender deg forresten en PM.

<3
Du tar feil
The Rebel's Avatar
Trådstarter
Tusen takk, din hjelp kommer til og glede en hel familie, pluss mange flere
god dag rebel

her kan du/dere lese litt om det hun kanskje først og fremst bør få:
Individuell plan

Og her kan du/dere lese litt om den BPA-ordningen jeg mener hun bør være en Utmerket kandidat til å bli innvilget:
Rett til personlig brukerstyrt assistanse

Ekspertene på BPA er ULOBA, som jeg absolutt anbefaler å lese om og kanskje snakke med

Jeg må på legevakta, pga mine sterke nervesmerter som jeg ikke får adekvat behandling for it sux to b sick!

Venter på svar på siste PM.

klem
Du tar feil
The Rebel's Avatar
Trådstarter
Jeg har god tid så det er ikke noe problem. Du får ha lykke til med og få en god behandling, føler med deg.

Mvh The Rebel