Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  105 15592
Heihå
Jeg håper at denne tråden ikke er helt teit plasert. Grunnen til at jeg poster her er at jeg føler at jeg tilhører en ekstrem minoritet. Om moderator(er) syns det er en bedre plass for topicen så er det bare å flytte den.

Over det siste halve året så har livet mitt blitt veldig fokusert på trening og sunt kosthold, og elsker denne forandringen.

En av de tingene som jeg har endret på er å slutte å drikke alkohol, med unntak av et glass vin kanskje til maten. - Ikke noe negativt ment for de som drikker, men har konkludert at jeg liker aller best å ikke drikke.

- Til poenget.
Sosialt har ting endret seg litt. Mest for det bedre, men noen ting blir litt rare.
Jeg liker meg ikke på byen, siden jeg ikke drikker, og Jeg liker ikke pop/techno/rap/club/danseband/country musikk
Jeg orker ikke være i rom hvor folk røyker.
Jeg har super kort lunte for fulle folk som er irriterende.


Helgene appelerer mindre. Alle vennene mine drar på fester osv. Selvfølgelig er jeg invitert. "fy faen det skal bli gøy å drekkeeeeeee" "åå grisefyllaaa" Nei.
Men jeg er da en mann i de unge 20 årene, frisk og rask og ingenting i veien med utseendet. Damer er alltid interessant, nye mennesker generelt er alltid morsomt å møte.

Hva faen kan være et slags alternativ til helge fylla? Har vært på et par fester og ikke drukket noe, det var ikke noe gøy. Har vært på fester og drukket vann og sagt at det var alkohol, for å unngå den "Hæææææææ drekkerukkeeeeee?" diskusjonen. Samme resultat. Virker nesten som om damene blir mere redde også, når de vet du ikke er full. Er som et slags sikkerhetsnett blir fjernet.

Hovedfokus er å møte jenter og damer osv. Føler at selvom alkoholfrie byturer og fester kan funke helt ok til å møte damer, så er det veldig skjelden at noen av de er av mere interesse enn en kvelds morro, noe jeg ikke er så veldig interessert i. Er mere interessert i alvorlige forhold, og jeg har problemer med å forestille en kjæreste som har det standard helg-fyll programmet som de fleste har.

Er jeg dømt til å dø ugift uten barn?
Takk for svar.
Til svar på spørsmålet. Håper ikke så.

Men du kan jo prøve å finne noen alkoholfrie fester, og kansje få en del nye venner som ikke drikker så mye.
Du kan begynne med narkotika sånn som alle oss andre kule kids, og åpne øynene dine for litt ny musikk, ikke vær så forbanna trangsynt. Drita full er ikke en god start for et forhold og vil heller aldri bli det, tenk på alle oss som heller ikke trives rundt pærefulle kvinnfolk, ja, det finnes nok av oss, og vi finner damer en plass uansett.

De spiller forresten svært lite techno på utesteder. Jeg regner med at du mener "elektronisk musikk". "Techno" er ikke en beskrivelse på dette.
Gå på dansekurs.
Fysisk kontakt og mange søte jenter.
Dessuten liker pikebarn at unge herrer mestrer dansegulvet.
Meld deg inn i ett eller annet. Kristen organisasjon, kor, turistforeningen, klatring, basehopping, eller noe annet som appelerer til deg. Sørg bare for at aktiviteten medfører reising! Turer på hytter, i telt eller noe som gjør at man med gjevne mellomrom drar bort ei helg sammen med andre. Naturligvis en fordel at det er en aktivitet hvor man finner mennesker av begge kjønn.
Profit!
Problemet ditt har ikke noe å gjøre med alkohol, det har noe å gjøre med at vennene dine suger. Hvis festen suger hvis du ikke drikker så suger festen i utgangspunktet. Punktum. At man må bedøve seg fra sans og samling for å i det hele tatt tolerere menneskene man tydeligvis assosieres med er et langt større problem enn noe som kan løses med seks tuborg.
Hei, takk for svar.

Må vel prøve å ta litt initiativ til å få til noe sånt.
Er ikke bare bare å bli kjent med nye folk alltid. Når man er i fast arbeid osv. Blir ofte bekjente av bekjente type relasjoner.

Når man en skjelden gang får til den forbindelsen med en ny person i en uvanlig sammenheng som f.eks matbutikken eller noe sånt, så blir det ofte til at avtalen går noe som "ja, vi kan jo finne på noe til helgen, jeg skal sånn og sånn blabla" også har du hele byliv/fest/drikke situasjonen en gang til.



Sitat av Rottegift
Du kan begynne med narkotika sånn som alle oss andre kule kids.
Vis hele sitatet...
Har prøvd cannabis, og likte det ikke.

Sitat av Rottegift
og åpne øynene dine for litt ny musikk, ikke vær så forbanna trangsynt.
Vis hele sitatet...
Hæ?
Liker kjempe masse musikk. Bare mindre mainstream drit som de spiller på utesteder.

Sitat av Rottegift
Drita full er ikke en god start for et forhold og vil heller aldri bli det, tenk på alle oss som heller ikke trives rundt pærefulle kvinnfolk, ja, det finnes nok av oss, og vi finner damer en plass uansett.
Vis hele sitatet...
Har aldri sagt det var en god start på et forhold, og det var vel en solid porsjon av poenget med første posten også.

Sitat av Rottegift
De spiller forresten svært lite techno på utesteder. Jeg regner med at du mener "elektronisk musikk". "Techno" er ikke en beskrivelse på dette.
Vis hele sitatet...
Sitat av spinatsalat
Jeg liker ikke pop/techno/rap/club/danseband/country musikk
Vis hele sitatet...


------------------


Sitat av ivioynar Vis innlegg
Problemet ditt har ikke noe å gjøre med alkohol, det har noe å gjøre med at vennene dine suger. Hvis festen suger hvis du ikke drikker så suger festen i utgangspunktet. Punktum. At man må bedøve seg fra sans og samling for å i det hele tatt tolerere menneskene man tydeligvis assosieres med er et langt større problem enn noe som kan løses med seks tuborg.
Vis hele sitatet...
jævlig mange som svarte i et lite tidsvindu da

Her har du nok et veldig godt poeng også.

___________________________


Sitat av miles Vis innlegg
Gå på dansekurs.
Fysisk kontakt og mange søte jenter.
Dessuten liker pikebarn at unge herrer mestrer dansegulvet.
Vis hele sitatet...

Hater virkelig å danse. Inmari. (blir enkelt dette her)
Sist endret av spinatsalat; 22. november 2008 kl. 01:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan du ikke prøve å f.eks. invitere noen av vennene du faktisk vil ha som venner til en middag eller lignende? Ta det på en ukedag, så blir det ikke fyll, men sørg også for å legge ned litt arbeid i å finne ut når folk kan og hva de er interessert i. Mat er minst en like god katalysator for sosiale situasjoner som alkohol og det kreves ikke allverden for å produsere noe spisbart...
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Kan du ikke prøve å f.eks. invitere noen av vennene du faktisk vil ha som venner til en middag eller lignende? Ta det på en ukedag, så blir det ikke fyll, men sørg også for å legge ned litt arbeid i å finne ut når folk kan og hva de er interessert i. Mat er minst en like god katalysator for sosiale situasjoner som alkohol og det kreves ikke allverden for å produsere noe spisbart...
Vis hele sitatet...
Nok et godt forslag, og er faktisk en ganske brukbar kokk også har jeg hørt. ( AV MEG SELV)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
spinatsalat:

skjønner deg godt jeg.

tror du bør skaffe deg en ekstra omgangskrets med de samme interesser som deg, det er ikke så vanskelig..
bli med på ettellerannet arrangement, friluft, ut i bakkar og berg, skaff deg en hobby, hva som helst.

det gjelder ikke å ditche vennene dine fordi de drikker, de er ikke dårlige venner fordet, men jeg tror du kan nyte godt av å ha en variert omgangskrets.

og en ting du må legge fra deg, ikke gå på en fest med innstillingen at "fulle folk er teite".
man må ha litt mer toleranse for litt teite kommentarer og noen håpløse diskusjoner, når man er eneste edru på fest.

istedet for å tenke "faen så teite de er, kaste bort tid på å svi av hjerneceller", bør du rette deg mot "haha, morsomme folk, faen så mye piss de prater ".

det sier seg selv, om du har en negativt innstilling mot alkohol eller fyll, så blir ikke festen bra uansett hvor mye man prøver. er du ikke interessert, så vet du og at du ikke tolererer å være der.
du drar ikke på en syklubb og blir irritert for at de bare syr klær.

mye svada fra meg her nå, men tenk seriøst på å joine en form for klubb, det finnes garantert noen som appellerer til deg.
Sitat av spinatsalat Vis innlegg
Men jeg er da en mann i de unge 20 årene, frisk og rask og ingenting i veien med utseendet. Damer er alltid interessant, nye mennesker generelt er alltid morsomt å møte.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du skal vise oss et bilde av deg selv, slik at vi kan bedømme om du må gjøre noe med utseendet. Videre så må jeg få påpeke at det er greit at du er interessert i damene, men spørsmålet er om de er interessert i deg. Ellers kalles det voldtekt/sextrakassering.
Godt med smør
Ser att narkotika var foreslått.

Joda, opner deg virkelig opp, hasj t.d er meget fint som erstatning for alkohol. Problemet er att du må antageligvis ha deg nye venner, vist ikke du skal få dine tidligere vennekrets til å dele ditt syn angående alkohol, og for å få nye venner, som ikke trenger alkohol for å bli kjent med folk er ikke narkotika en fin substitutt.

Min mening vertfall, er att de som selger til meg (les: min erfaring) er stort sett idioter, de som røyker hasj og har brukt psykadelika som er venner av meg, venner edru og beruset, har jeg ikke møtt via en dealer, gjerne via utdanningen min, skolen, og felles kompiser. Viser seg att flere en jeg trodde deler lidenskapen min.

Så å oppsøke narkomiljø for likesinnede venner er feil vei for deg, mener jeg.

Misforstå meg rett. Jeg trener selv nå, har drukket 2 flasker bacardi, og 10- pils fordelt på vell 4 måneder, de 2 flaskene var på ei helg, 10 pils fordelt utover 4 måneder.
Holder meg stort sett bare til hasj. Men har litt erfaring under beltet med rusmidler, selvom jeg er relativt ung.

Var ikke ment å "bashe" deg nå rottegift, men vist personen skal få venner via narkotika, så må det nesten komme frem en liten guide, siden narkotika er ganske tabu og er ikke bare bare å finne venner i det miljøet. Skikkelige venner.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
og forresten, en ting som du og kan gjøre:

du sier du drikker alkohol til mat, og et par øl eller et par glass vin er ikke usunt.
å dra til en kompis (merk, ÈN), å ta et par pils og prate sammen uten å bli full, kan gi deg mye.
med en gang ALLE samles, så blir det fylle-stemning med en gang, det vet du, så prøv å "ta en om gangen" istedetfor

som nevnt, du liker å lage mat (som meg), inviter en kompis over til middag.
trenger jo ikke være überhøytidelig, send en SMS og si du har plenty mat om han/henne vil joine.

Sitat av Rottegift Vis innlegg
Jeg synes du skal vise oss et bilde av deg selv, slik at vi kan bedømme om du må gjøre noe med utseendet. Videre så må jeg få påpeke at det er greit at du er interessert i damene, men spørsmålet er om de er interessert i deg. Ellers kalles det voldtekt/sextrakassering.
Vis hele sitatet...
håper det der var en spøk.
Sist endret av somnium; 22. november 2008 kl. 01:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av apatisk Vis innlegg

og en ting du må legge fra deg, ikke gå på en fest med innstillingen at "fulle folk er teite".
man må ha litt mer toleranse for litt teite kommentarer og noen håpløse diskusjoner, når man er eneste edru på fest.

istedet for å tenke "faen så teite de er, kaste bort tid på å svi av hjerneceller", bør du rette deg mot "haha, morsomme folk, faen så mye piss de prater ".

det sier seg selv, om du har en negativt innstilling mot alkohol eller fyll, så blir ikke festen bra uansett hvor mye man prøver. er du ikke interessert, så vet du og at du ikke tolererer å være der.
du drar ikke på en syklubb og blir irritert for at de bare syr klær.
Vis hele sitatet...
Heisann, takk for tips.

Tror du har misforstått hva jeg mente, mest sansynlig pga dårlig forklaring fra min side.

Når jeg sier at jeg har "lav toleranse fra fulle folk som er irriterende" Mener jeg de som lager kvalme i fylla, altså søler drikken sin eller dulter borti deg osv.
Har ikke noen hat for noen bare fordi de er fulle.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av spinatsalat Vis innlegg
Heisann, takk for tips.

Tror du har misforstått hva jeg mente, mest sansynlig pga dårlig forklaring fra min side.

Når jeg sier at jeg har "lav toleranse fra fulle folk som er irriterende" Mener jeg de som lager kvalme i fylla, altså søler drikken sin eller dulter borti deg osv.
Har ikke noen hat for noen bare fordi de er fulle.
Vis hele sitatet...
da misforsto jeg deg nok litt, beklager, var nok like mye min feil
Sitat av Rottegift Vis innlegg
Jeg synes du skal vise oss et bilde av deg selv, slik at vi kan bedømme om du må gjøre noe med utseendet. Videre så må jeg få påpeke at det er greit at du er interessert i damene, men spørsmålet er om de er interessert i deg. Ellers kalles det voldtekt/sextrakassering.
Vis hele sitatet...
Sitat av Rottegift
Du kan begynne med narkotika sånn som alle oss andre kule kids
Vis hele sitatet...
Takk for gode bidrag. Hils de kule vennene dine.
Dette er et helt seriøst forslag.

BEGYNN Å DELTA I JESUSMØTER.

De har ekstremt mange pene jenter som lokker til seg idioter med et svakt sinn. På møtene er det mange digge jenter på scenen som synger samme refreng igjen og igjen, helt til de kommer i en transelignende tilstand og står og griner på scenen, og får publikum til å gjøre det samme.

Etter det spør "pastoren" på scenen om noen trenger å bli helbredet, og tilfeldigvis er det noen få som har "uhelbredelige plager" som labber opp på scenen, der pastoren legger hendene over dem og overfører über energi som Jesus ikke en gang hadde. I løpet at biblen helbredet Jesus folk noen få ganger, denne karen er så rå at han gjør det hver søndag. OG tilfeldigvis blir de helt bra igjen, og publikum og sidemannen din griner og lirer av seg uforståelige bønner og takker gud.

Til slutt avslutter de med en preken som hjernevasker deg enda mer.

Hvis du er heldig drar dere sammen med en gjeng med digge jenter etter møtet for å drikke kaffe og kose dere sammen.

Kl. 17.00 søndag. På høyre side av Karl Johan, et lite teatersted, når du går ut av nationaltheatheret t-bane stasjon.
Han vil være sosial, ikke henge med hjernedøde jenter og bli indoktrinert.
Det der høres ut som et forslag tatt rett fra "Dum og Dummere".
Sitat av Melodrama Vis innlegg
Dette er et helt seriøst forslag.

BEGYNN Å DELTA I JESUSMØTER.

De har ekstremt mange pene jenter som lokker til seg idioter med et svakt sinn. På møtene er det mange digge jenter på scenen som synger samme refreng igjen og igjen, helt til de kommer i en transelignende tilstand og står og griner på scenen, og får publikum til å gjøre det samme.

Etter det spør "pastoren" på scenen om noen trenger å bli helbredet, og tilfeldigvis er det noen få som har "uhelbredelige plager" som labber opp på scenen, der pastoren legger hendene over dem og overfører über energi som Jesus ikke en gang hadde. I løpet at biblen helbredet Jesus folk noen få ganger, denne karen er så rå at han gjør det hver søndag. OG tilfeldigvis blir de helt bra igjen, og publikum og sidemannen din griner og lirer av seg uforståelige bønner og takker gud.

Til slutt avslutter de med en preken som hjernevasker deg enda mer.

Hvis du er heldig drar dere sammen med en gjeng med digge jenter etter møtet for å drikke kaffe og kose dere sammen.

Kl. 17.00 søndag. På høyre side av Karl Johan, et lite teatersted, når du går ut av nationaltheatheret t-bane stasjon.
Vis hele sitatet...
Hahaha, har vært der selv mens jeg var skækk XD
Jeg kan bekrefte at det var mange fine jenter der...men det ble litt ekstremt med "biblebashing'en"
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Han vil være sosial, ikke henge med hjernedøde jenter og bli indoktrinert.
Det der høres ut som et forslag tatt rett fra "Dum og Dummere".
Vis hele sitatet...
Skjer med å ikke ta ironien a?

Anyway..
Eneste utvei er å skaffe deg en ny omgangskrets, jeg går på en kristen videregående skole (pga karakterene) Og skillet mellom de som drikker og de som ikke drikker er STOR..
Jeg har diskutert akkurat dette utallige ganger med ymse folk. Du er kanskje ikke mest interessert i å vite hva du skal gjøre på fredag og lørdags kveld uten å drikke, men heller hva du skal gjøre for å finne deg dame. Svaret på dette er at dersom du er ute etter et ordentlig forhold (ikke en one night stand) skal du ikke lete. Slike forhold finner deg når du minst aner det. Det er realiteten for stort sett alle jeg kjenner.

Men uansett, å melde seg inn i ulike grupper for å tilegne seg nye venner med samme mentalitet er ikke dumt. Jeg var bartender et år slik at jeg ikke var den som drakk, og de jeg jobbet sammen med drakk fint lite på jobb også. Samtidig møtte jeg kvinnfolk (av både edru og drita sort). Du kan også joine slike natteravner eller lignende tjenester. Da får du også henge ut med andre edru folk som er "er på jobb" men heller bedriver slack sjitprat enn å sjaue og svette hele dagen. I tillegg til at du oppnår det du ønsker er du en ressurs for samfunnet. Win win win win situation =)
Sitat av Melodrama Vis innlegg
Dette er et helt seriøst forslag.

BEGYNN Å DELTA I JESUSMØTER.

De har ekstremt mange pene jenter som lokker til seg idioter med et svakt sinn. På møtene er det mange digge jenter på scenen som synger samme refreng igjen og igjen, helt til de kommer i en transelignende tilstand og står og griner på scenen, og får publikum til å gjøre det samme.

Etter det spør "pastoren" på scenen om noen trenger å bli helbredet, og tilfeldigvis er det noen få som har "uhelbredelige plager" som labber opp på scenen, der pastoren legger hendene over dem og overfører über energi som Jesus ikke en gang hadde. I løpet at biblen helbredet Jesus folk noen få ganger, denne karen er så rå at han gjør det hver søndag. OG tilfeldigvis blir de helt bra igjen, og publikum og sidemannen din griner og lirer av seg uforståelige bønner og takker gud.

Til slutt avslutter de med en preken som hjernevasker deg enda mer.

Hvis du er heldig drar dere sammen med en gjeng med digge jenter etter møtet for å drikke kaffe og kose dere sammen.

Kl. 17.00 søndag. På høyre side av Karl Johan, et lite teatersted, når du går ut av nationaltheatheret t-bane stasjon.
Vis hele sitatet...
Haha, humrer godt nå. Notert som backup plan

Godt poeng Dynamite, og du har nok rett til en viss grad. Saken er den at de andre mest seriøse forholdene mine i fortiden har kommet via fester. Ikke nødvendigvis relatert til fylla, men bare å være tilstede og bli kjent med en som er der.
For å treffe damer må man jo komme seg ut der det finnes damer. Jeg er forsåvidt enig i at seriøse forhold ofte innledes når man minst venter det, men det nytter jo ikke å sitte på ræva. Man må komme seg ut i situasjoner der det finnes damer og da må man finne en arena hvor dette er mulig. Jeg stemmer fremdeles på det å melde seg inn i noe eller få seg en hobby, som medfører helgeturer på hytter osv. Ingenting er så romantisk som det
Sist endret av Halalgeir; 22. november 2008 kl. 11:42. Grunn: leif
Sitat av miles Vis innlegg
Gå på dansekurs.
Fysisk kontakt og mange søte jenter.
Dessuten liker pikebarn at unge herrer mestrer dansegulvet.
Vis hele sitatet...
I can second that. Har danset swing i et år. Definitivt en god sosial ting å gjøre. Avhengig av klubben/gruppen så kan det være gode sosiale events utenfor kurset og.. muligens med litt alkohol inne i bildet, men sikkert ikke i like stor skala. Anyway, swing er kjempemoro. Anbefales. Jeg trodde jeg ikke likte det før jeg prøvde det.. All dans vi hadde på skolen var jo megagørr. Eneste andre jeg har litt erfaring med er gammeldans.. også litt moro, men ikke helt min greie. Men har hørt at Lindy Hop er bra, det ser ihvertfall gøy ut.

Ellers er alle andre fysiske aktiviteter som har sosiale events utenfor trening/øving/whatever bra. Kampsport kan jo være en mulighet.

Må også si meg enig i dynamite's utsagn. En god kjæreste starter gjerne med å være en god venninne.
Sist endret av Skyfex; 22. november 2008 kl. 12:38.
Jeg kan lett gå på fest uten å drikke og fortsatt ha det fantastisk gøy. Når alle rundt deg er beruset og har det fantastisk kommer man automagisk i den staten selv, og blir egentlig like oppstemt som dem.
Må si jeg synes dette er en av de mest interessante trådene jeg har sett noensinne.

Jeg har mange venner og er aktiv i et kristent miljø hvor det er minimalt, helst ingen, alkoholdrikking. Selv har jeg prøvd og testet ut alkohol for jeg er av den nysgjerrige typen og av den typen som liker å lære ved å gjøre feil og ikke bare få høre at det er noe jeg ikke burde gjøre blablabla. Og jeg må ærlig talt si at, ja, jeg har hatt det gøy noen ganger på fest når jeg er full, men når jeg ser tilbake på det i etterkant så er jeg veldig glad for at jeg har den alkoholpolitikken jeg har (drikker meg aldri full, men har ikke nulltoleranse).

Siden jeg har det synet på alkohol og veldig få av mine venner fra "ukristne miljø", med mangel på bedre ord, tenker jeg ofte over hva de skulle funnet på om det plutselig ikke fantes alkohol mer. Med all respekt for dere som liker å feste, så må jeg ærlig talt innrømme at jeg føler visse folk kaster bort mye av livet sitt når de drikker seg sørpe fulle hver helg og som oftest bare husker vorspielet når de våkner neste dag.

Så nå ser jeg en person som har slutta å drikke og nå sliter med å finne på ting, fordi dine venner rundt deg ikke helt klarer å skille forskjellen mellom lørdagskveld og fest. Sett fantasien i sving, finn deg noen venner som ikke MÅ drikke hver helg og prøv å finne på noe du aldri har gjort før. Jeg lever veldig for å få et rikt liv. Det betyr at jeg f.eks. har bestemt meg nå at hver gang jeg går inn i en matbutikk skal jeg kjøpe noe jeg aldri har smakt før. Bare sånne helt enkle ting for å ikke gro fast i det samme gamle trygge. Lev livet!

Til dere som drikker hver helg: Se 2, 5 eller kanskje 10 år tilbake (alt etter hvor gammel du er) og se om du er fornøyd med hva du har brukt fritida di på, kanskje aller mest fredags- og lørdagskveldene. Vær ærlig med deg selv, du trenger ikke si noe her eller kommentere meg, jeg har FULL respekt for de som liker alkohol og festing. Det er tross alt en sosial aktivitet og skjønner at folk kan like det.

Og så til dere som har funnet ut at dere ikke er fornøyde, gjør noe med det. DENNE helga. Ikke om 2 uker, for da blir det 2 uker til neste uke også. Trust me. Få med deg noen venner, ta en alkoholfri roadtrip, telttur, lei ei hytte i fjellet, gå på en skiturdate, hva som helst.

Bare prøv å utnytte livet er egentlig det jeg vil si!
Hei igjen, kjempe masse bra svar, tusen takk.

En ting jeg glemte å føye til som også kan være en faktor er at jeg har studert i utlandet i en del år nå, så alle vennene her hjemme er gamle venner jeg har kjent i mange mange år. De "nyeste" vennene bor langt unna, og det har kanskje litt med situasjonen å gjøre.
Meld deg inn i et politisk ungdomsparti, samme hvilket. Ingen puler så mye som unge broilere.
Sitat av Lunicks Vis innlegg
Han vil være sosial, ikke henge med hjernedøde jenter og bli indoktrinert.
Det der høres ut som et forslag tatt rett fra "Dum og Dummere".
Vis hele sitatet...
Ser ut som om noen ikke skjønner dette helt.
http://no.wikipedia.org/wiki/Ironi

Helt til nå virker ideen om dansing som den beste for å møte mennesker .

Stusser litt over noen som sier at man ikke trenger å lete etter damer, og at de dukker opp av seg selv. Dette kan stemme for noen få, men det mest logiske er jo at jo flere damer du møter, jo større er sjansen for at du finner en du liker. Du må desverre ut
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Nimrad Vis innlegg

Til dere som drikker hver helg: Se 2, 5 eller kanskje 10 år tilbake (alt etter hvor gammel du er) og se om du er fornøyd med hva du har brukt fritida di på, kanskje aller mest fredags- og lørdagskveldene. Vær ærlig med deg selv, du trenger ikke si noe her eller kommentere meg, jeg har FULL respekt for de som liker alkohol og festing. Det er tross alt en sosial aktivitet og skjønner at folk kan like det.
Vis hele sitatet...
orker ikke quote hele teksten, men KP til deg, reflektert og gjennomtenkt post, liker holdningen din.

mange gode poeng og råd her som kan tas til bruk.
Hvorfor ikke bare gå ut på dagen å møte jenter i byen ellernoe? Det funker for meg.
pokerkveld,invitert til middagstreff (flere folk),gå på kino,filmkveld,dra med folk på konsert,spill bowling,samle folk til og dra og bade (sommer).Mange ting man kan gjøre om man bare gidder og tenke litt.

Selv om noen av vennene dine drikker på poker kveld eller middags treff så drikker de nødvendigvis ikke like mye og blir like skadde som når de skal på hardfylla.
Har da mye du kan ta for deg av aktiviteter som ikke trenger alkohol inn i bildet.
Med damer kan jeg anbefale å lese deg opp litt rundt The Game (de som har lest, men ikke prøvd systemet i praksis kan vennligst la være å kommentere). Jeg finner det ekstremt underholdene å sjekke opp damer i edru tilstand, ikke nødvendigvis som mål for å få seg seg et ligg, men heller for anerkjennelsens skyld og underholdningsverdien damer ser i en. Respekt fra meg om jeg ser deg dra opp damer i edru tilstand.

Skaff deg et geekete vennekrets, er blant annet en liten community jeg og en kompis startet opp i Oslo for et par år siden. Startet kun med oss to, sittende i mørket, leende og spisende sjokolade, spillende sosiale partyspill. I den senere tid har dette utviklet seg til massive "jibbs" hos ham, med over 40 mennesker på de største jibbsene, jenter såvel som gutter. Ingen drikker, røykerne tar sitt utenfor, og generelt et utrolig avslappet samhold som ikke ser ned på det litt nerdete.

Ettersom jeg som student flyttet til Bergen, erstattet jeg fritiden min med medlemskap i diverse studentforeninger, både de mer teroretiske og sportslige, og mange av disse er heller alkoholfrie. Ingenting er som en laidback tur på Peppes Pizza, med chill atmosfære og Pepsi brusende i glassene. Når andre drikker, kan du heller stikke på biljard den samme kvelden, mange her som foretrekker det framfor det å bli wasted.
Hei igjen, takk for morsomme og brukbare forslag så langt.

Bare å komme med fler, sitter og vurderer hva å gjøre nå.
Hvorfor i faen må man møte søte jenter på fyllefester?

Dra på treningssenteret, sjekk opp dama på tredemølla og ta henne med danskekurs eller sånne greier.

Ikke vær så jævlig firkanta, det finnes tusenvis av måter å møte søte jenter på som ikke vil dra på fylla hver jævla helg.
Sitat av ivioynar Vis innlegg
Problemet ditt har ikke noe å gjøre med alkohol, det har noe å gjøre med at vennene dine suger. Hvis festen suger hvis du ikke drikker så suger festen i utgangspunktet. Punktum. At man må bedøve seg fra sans og samling for å i det hele tatt tolerere menneskene man tydeligvis assosieres med er et langt større problem enn noe som kan løses med seks tuborg.
Vis hele sitatet...
Wow, stalin! er du alltid like glad?

trådstarter: om du liker litt mer.. skal vi si 'alternativ' musikk, kan du bli straightedger. Ikke det at jeg kjenner noen, men de virker som en meget sosial gjeng som alltid har noe fore.
Sitat av HellToPay Vis innlegg
Wow, stalin! er du alltid like glad?

trådstarter: om du liker litt mer.. skal vi si 'alternativ' musikk, kan du bli straightedger. Ikke det at jeg kjenner noen, men de virker som en meget sosial gjeng som alltid har noe fore.
Vis hele sitatet...
Sånn som meg Det er forresten ikke alle straight edgere som er like sosiale, og jeg mener at det å være avholds ikke nødvendigvis må gjøre at man blir automatisk asosial. Det er mer hva man gjør det til selv.

Jeg må forresten si jeg er noe enig i hva trådstarter sier her. Min generelle oppfatning er at en god del ikke klarer å være sosiale uten å være rusa på ett eller annet.

Om jeg spør vennene mine om vi skal finne på noe, så er det ytterst få som klarer å komme opp med noe annet enn å dra på byen.
Sitat av Joshiwo Vis innlegg
Sånn som meg Det er forresten ikke alle straight edgere som er like sosiale, og jeg mener at det å være avholds ikke nødvendigvis må gjøre at man blir automatisk asosial. Det er mer hva man gjør det til selv.

Jeg må forresten si jeg er noe enig i hva trådstarter sier her. Min generelle oppfatning er at en god del ikke klarer å være sosiale uten å være rusa på ett eller annet.

Om jeg spør vennene mine om vi skal finne på noe, så er det ytterst få som klarer å komme opp med noe annet enn å dra på byen.
Vis hele sitatet...
Ja, nå tenker jeg mest på det "crewet" som er i oslo. hver gang jeg ser en av dem er det alltid 10-15 stykker til i nærheten.

Jeg og noen kompiser har forøvrig starta et bandlokale, hvor vi henger ut og jammer og chillern, som er et godt tilbud i seg selv.
Jeg tror at hovedgrunnen til at folk må ruse seg er for å ikke komme til punktet man slipper opp for umiddelbar spenning og såkalt "pinlig taushet" oppstår.
Når man er full er man enten ikke var over, eller har en god grunn til å ikke oppfatte når sånne ting skjer. man er jo tross alt full.
Jeg vil også tro at grunnen til hovedgrunnen rett og slett er medias store fokus på kjendiser, festene deres, hvor mye som SKJER hele tia, og alle fine motegreier, som setter sitt merke på folk. man blir jo til enhver tid påvirket av omgivelsene sine, og når omgivelsene til enhver tid roper "du er ikke spennende nok" rett i trynet ditt går det jo som det måtte gå.
folk innser det kanskje, og får utløp for sitt kjedelige hverdagslive gjennom insta-action gjennom fylla i helgene.
Bryt bånda dine, og være fri gresshoppe
Liten oppdatering:

Har ganske heftige planer for helgen, skal forklare og rapportere når det er gjennomført.


Kjøpt månedskort på t-banen og kjør samme ruta rundtog rundt en hel måned. Er mye bra babes på t-banen, plutselig er du i kontakt med de!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Poker er gøy
Spinatsalat du er en bra fyr ta også skaff deg variasjon i omgangskretsen, alle tjener på å ha forskjellige miljøer å ferdes i. Det er bra for den sosiale inteligensen.
Du kan jo begynne å spille World Of Warcraft >_<
Sitat av sertes Vis innlegg
Poker er gøy
Vis hele sitatet...
seconded

film og god mat med venner er også supert, synes da jeg i alle fall
Er jo også ulike sporter man spille med venner, fotball eller tennis eller hva som helst.
Begynn og spill data eller xbox, og kom i kontakt med andre som gjør det samme.
Volà, du har et sosialt alternativ i helgene: LAN!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjempeflott å se at også flere har gjort forandringer med tilværelsen sin. Jeg selv har minsket inntaket av alkohol til tre øl i helgene, sluttet med røyk, snus og vendt meg tilbake til min tidligere tro, Jehovas Vitner hvor jeg trives kjempegodt.

Jeg er enig med deg, det er lett å begynne å undre på hva man skal gjøre i helgene. Alle andre drar ut, drikker seg drita, tar stoff og gjør mye gærent. Men jeg har fylt livet med andre ting jeg trives med, av fritidsaktiviteter bruker jeg mye til med musikk. Jeg mixer electronica, og knoter med musikkprogrammet Reason.

Når det kommer til venner, så er det som tidligere sagt. Du er ikke problemet, det er nok de. Om helgen består kun av å dra ut og drikke seg full så sier det hvor sneversynt og ensformig helgen deres er. Selvsagt er det morro, men er det givende? Svært lite for min del. Dansingen og musikken derimot er givende, og dette kan man selvfølgelig kose seg med. Jeg danser fortsatt, drar litt ut på konserter og danser til alt fra hardstyle til trance. Alt ettersom.

Et tips kan være å prøve nye ting! Lær deg et nytt instrument, meld deg inn i aktiviteter, bli kjent med nye type mennesker. Du har ingenting å tape på det!

Lykke til med din positive nye tilværelse!
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av jorossv Vis innlegg
Begynn og spill data eller xbox, og kom i kontakt med andre som gjør det samme.
Volà, du har et sosialt alternativ i helgene: LAN!
Vis hele sitatet...
Tror interessen for LAN-party dabber av for mange over 20. Jeg syntes det var fantastisk i ungdommen, men jeg klarer liksom ikke å sitte inne en hel helg og bare spille lenger (med noen sjeldne unntak). Får følelsen av at jeg ikke gjør noe nytteverdig. Selv på The Gathering spiller jeg nesten nada.
I like turtles
Skyfex's Avatar
amylnitrat: Jeg vil nå si at Jehovas Vitner er minst like farlig som de fleste rusmidler :P
Før jeg flyttet hjemmefra hadde jeg og gutta en meget god tradisjon, nemmelig filmkveld. Hver fredag samlet vi oss, med snacks, historier og gode filmer. Vi koste oss langt utover natta, pratet og så på filmer for å så diskutere de. Dette ble en syykt god tradisjon som kommer til live igjen hver gang vi har ferie og er hjemme hos foreldrene

Når jeg flyttet ble dette derimot litt vanskeligere, har ikke funnet noen skikkelige filmpartnere som likte film på samme måte som oss gutta. Men har derimot funnet meg noen go folk og dra på byen edru med(av og til blir det jo såklart drikkings), vi har det drit gøy med prat, kaffe, cola og løping etter damer!

Gjelder bare å finne en ting du liker, finne noen som liker det samme og gjøre det! Lag en tradisjon så har dere noe å glede dere til hele uka... Husker at allerede på mandagen begynte gutta å planlegge hvilken film vi skulle se på fredagen.

Peace bro
fyttisatan så mange morsomme ide'er :P

prøv heller å finn deg et utested med mer din smak. evt. en brun pub eller noe.
tipper jeg har musikksmak noe i din rettning, så det å læxe på en brun bare med etpar venner og evt. pils/cola/iste/duserpoenget. kansje ikke helt dust å trene litt på å tolerere litt irritasjon. er ikke sånn at du kan unngå alt og alle som er irriterende til enhver tid

gudd løkk