Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 782
Er på leting etter en bærbar pc som kan erstate min gamle stasjonære.

Jeg ønsker meg en bærbar som eg kan bruke til spilling, og som gjerne kan leve til det formålet en god stund.

Har funnet meg 2 som jeg liker, men har ikke så god peiling.

Jeg vil gjerne høre kommentarer om disse, og gjerne alternativer.
(PC er det eneste jeg vil ha, litt gammeldags kanskje.)

Hva mener dere er viktigst å fokusere på når man skal ha seg en bra bærbar spill PC (som også vil fungere i studiesammenheng) ?

Eventuelt, hva mener dere er levetiden på slike bærbare? (med tanke på ytelse og utvikling)

Dell XPS
Intel ® Core™ Duo Processor T2500 (2 GHz, 2 MB L2 cache, 667 MHz FSB)
Ekte Windows® XP Home Edition, SP2
1 År På-Stedet Service
17inch UltraSharp™ WUXGA skjerm med TrueLife™ (1920 x 1200 oppløsning) - widescreen
1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512)
80GB (5,400 rpm) Hard Drive
8X DVD+/-RW with Software (with Media)
XPS 256MB NIVIDIA7® GeForce™ Go 7900 GS
Intel® Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Duo Processors
Primært 9-celle 80 WHr batteri
No Security/Anti-Virus Software

16,115,-
Inkl. mva, miljøgebyr og frakt



FSC Amilo Xi1546

Takk for tilbakemelding
Sist endret av Emilas; 19. august 2006 kl. 02:06.
Jeg ville gått for dell. Kjøpte nylig pc derfra. Hvis du har penger nok kjøp XPS. Da kan du oppgradere så mye du vil. Personlig gikk jeg for en Inspiron 9400. Den oppgraderte jeg grundig slik at den ble bedre enn XPS´en og fant ut at de samme komponentene ble billigere i inspiron "pakken" enn XPS "pakken"

Hvis du finner en pc et annet sted som du mener er bra, og du liker. Gå på dell og prøv å konfigurere deg fram til de samme innstillingene. Så ser du hva som blir billigst. www.shg.no er også verdt en kikk
Jeg ville heller gjort som campod, prøvde nettopp, du får en bedre data med tv tuner til en billigere pris.
Tv kort(er vel det samme) koster 3-400 kr, så hva er spesielt med det?
Ingenting spess med det, men du får like bra data, enda billigere med enda litt mer. koster foresten 800 på dell.
så denne i stad http://itavisen.no/php/art.php?id=306250 skal jeg ha bærbar så skal det være den!
Den er syyk, sli kombinert, fyfader.
http://www.elprice.no/Product/Produc...18037&cid=5417

Der får du valuta for pengene.. Eneste er at bærbare pcer du kjøper i butikken er svake..
Vær forsiktig med den..

Jeg har sjekket, det der er det beste du får for under 15 tusen

Råeste bærbare prosessoren på markedet ca.. Masse RAM, Plass, Skjermkort.. Alt der der.

Lykke til med kjøp!
Trådstarter
35 5
Takk for alle svar.

tv tuner er jeg ikke interresert i å ha.

Merket at Dell ikke alltid var billigst, selv om de har kuttet mellomleddet...

Er dette et bra Grafikk-kort: ATI Mobility™ Radeon® X1600 128MB/512MB ?

Har på en måte falt litt for denne

Skal være en uke i felten nå, på evjemoen, så det vil ta litt tid før eg får gitt respons, men kom gjerne med flere innspill
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
35 5
Hei igjen!

Har sett litt på DENNE .

Er Grafikkortet bra, og hvor god generel kvalitet har HP ?

Hva syns dere om denne? vil den fungere som en bærbar spillemaskin en stund fremover?

takker for svar.

emil