Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1073
Hei!
På større doser så har jeg ofte opplevd en vill fantasi, i form av dagdrømming. Om jeg lukker øynene, så kan jeg fordype meg i en veldig kjent, men samtidig fremmedgjørende verden, som stikker dypt og føles transcendent. Jeg ser en blanding av kjente mønstre, farger og former, blandet med kreaturer og ukjente omgivleser. Rett og slett en drømmeaktig kafkastemning.

Noen andre som opplever dette, eller noe lignende? Jeg er glad i kafkastemning, men når jeg har røyket mye så ødelegger det litt av frykt for følelsen og den transcendente siden av det (eksistensielle spørsmål har lett for å dukke opp). Spesielt etter å ha tatt flein, så er store doser røyk mer utfordrende alene.
Til meg var det noe lignende i startet til toleransen går opp.
Anonym bruker
"Fiendtlig Spermhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det der føles spennende og spesielt ut de første åra men er tegn på at hjernen bombarderes av stimuli og thc. Å utsette hjernen for de enorme inntrykkene kan føre til psykose på sikt så pass på og røyke mindre mengder og ikke la deg blåse bort for ofte..
For meg ved en liten pause så kan det enten føles veldig euforisk, der ting kan føles litt nytt, men i det siste føles det veldig rart og nesten litt smånoia.
Men med store mengder etter jeg er innrøyka er det ikke mere enn en avslappende følelse.
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har kjent på det samme selv, det er stor sjanse for å få veldig sterk vare i Norge, kan bli veldig psykedelisk i store doser (på godt og vondt)
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Takk for svar! Da er det nok at jeg har fått noe sterkere saker enn jeg er vandt med. Jeg tar mindre i kveld, så får jeg se hvordan det føles.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har absolutt blitt virkelig fucka på cannabis noen ganger. Flyter inn i en egen verden med de vildeste tanketripper og ser verden på en forvridd måte. Det kan være en fantastisk opplevelse, andre ganger ganske noia. Er ikke mitt favoritt drug å trippe på.
jeg røyker en maks 1 gang i mnd, og det er høydepunktet å kunne se slike former og fasonger. blir ofte også sugd ned i ett hull med hvite store ark som detter over meg, de faller forterer og fortere, helt til det går så fort at jeg blir redd å må åpne øyene mine igjen.

det er som å være på den sykeste karusellen uten å måtte stå i kø, bare kjøre på nytt og på nytt i 3 timer. HELT MAGISK!

men ja ser en del mønster osv. som likner på ting jeg har sett før
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det der føles spennende og spesielt ut de første åra men er tegn på at hjernen bombarderes av stimuli og thc. Å utsette hjernen for de enorme inntrykkene kan føre til psykose på sikt så pass på og røyke mindre mengder og ikke la deg blåse bort for ofte..
Vis hele sitatet...
Ga KP, men skulle sitere for å påpeke at det er veldig mye vanligere med indre visjoner lignende de man får på ekte psykedelika enn psykoser ved inntak av større doser cannabis. Enten tåler man det eller ikke jfr. alle gamle stonere som fortsatt eksisterer.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
vet ikke om du er klar over dette eller ikke, men mange glemme ofte at cannabis er et psykedelika, og selv om det merkes mest med edibles så vil det fremdeles gi milde psykedeliske effekter når man røyker, og røyker man mye vil man merke mer av dette. cannabis kan også trigge det jeg har hørt folk kalle "trip flashbacks", det vil si at når de røyker cannabis så trigger det noe i hjernen som gjør at de hjernen av en eller annen grunn henter fram minner om psykedelika og 'spiller de av' på nytt slik at det for deg føles litt som å trippe!

nå er ikke jeg ekspert og dette er ikke no jeg kan garantere for, men har hørt mye om det og opplevd det selv.
Jeg er bare glad du ikke spør om varene er pensla med noe jeg, haha.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Jeg er bare glad du ikke spør om varene er pensla med noe jeg, haha.
Vis hele sitatet...
Ny til røyking er jeg ikke, på tross av at jeg opprettet tråden Jeg er heller ikke en anonym bruker som ikke bruker søkefunksjonen

Det er nok en ego-død på flein og grønt som har gitt det en ny dimensjon. Jeg vet godt at røyk kan være psykedelisk, men jeg vil fortsatt ikke klassifisere denne følelsen som nettopp det. Det er mer som en dissossiativ i mine øyne, som en blanding av flein (medhørende frykt og angst) og ketamin. Saken er avklart, takk for svar.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
cannabis kan også trigge det jeg har hørt folk kalle "trip flashbacks", det vil si at når de røyker cannabis så trigger det noe i hjernen som gjør at de hjernen av en eller annen grunn henter fram minner om psykedelika og 'spiller de av' på nytt slik at det for deg føles litt som å trippe!
Vis hele sitatet...
Har opplevd det flere ganger etter sopp eller LSD, og det kan bli ganske heftig. Sist ble jeg så trippa at jeg ble overbevist om at hele verden var fake. Trodde seriøst det hadde klikka for meg og at jeg var trippa for alltid, var ganske guffent. Det ga seg etter et par timer, og det skal sies at jeg hadde røyka mye (en hel joint alene med kun sterk weed). Jeg ville få flashback med vilje, men det ble for mye den gangen, hehe.
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det var den opplevelsen/følelsen som fikk meg til å fortsette å røyke cannabis, men følelsen kom aldri tilbake etter de første gangene så jeg begynte å røyke ganske mye for å prøve å få tilbake den ubeskrivelige og uvirkelige følelsen(begynte også med amfetamin på det tidspunktet) og det endte opp med psykose som varte i 1 uke og den psykiske helsen min er fortsatt relativt "skadet" vil jeg si. Jeg anbefaler deg virkelig å ikke å ta noen form for psykedeliske stoffer. Psykose er ikke noe å kødde med.