Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 8408
Har ikke handlet på,black friday før. Lurte litt på ny tv for å korte ned vinteren. Helst samsung 65" qled. Er det verdt å følge med på tilbud denne dagen, har butikkene mye å gå på eller finner de noen gamle utgående modeller å selge? Eller kanskje ikke noe å hente på salg? Er denne dagen hypet opp og lureri?
Enkelt tilbud er gode ja.

Bare vær OBS på at enkelte leverandører som, Samsung, lg, Toshiba, Sony dvs lager EGNE TVer eller elektronikk kun til blackfriday som ligner dagens utgaver bare med dårligere innhold. Sjekk alltid det først!

F.eks, Samsung kan ha en TV modell som de selger idag som heter «serie 6000» og en som heter serie «5000». Under blackfriday lansere de da en egen versjon som heter «5500» slik at enkelte tenker det er lignende modell.
Også verdt å sjekke hva prisen var i lengre tid før BF.
Mye som ser ut som tilbud men som egentlig ikke er det i det hele tatt.

Aldri hørt om at noen lager egne modeller kun til BF slik han over her nevner men..
Som nevnt over så er det godt mulig å gjør et kupp, men vær obs på lureriene...

Vil anbefale å finne et knippe TVer *FØR* black-friday og så ser du om disse settes ned nok til at du vil slå til.

Prisguiden.no og prisjakt.no er gode alternativer for å se historiske priser og da kan du også se om det er et nytt og eksepsjonelt godt tilbud som dukker opp eller om det er et gjentakende tilbud som kommer en gang i måneden uansett....

Selv kjøpte jeg en OLED på denne måten for noen år siden og det tilbudet var kanonbra (nedsatt fra 40 til 25k) og det kom ikke tilbake på kjempelenge etter den ene dagen den var på black-friday tilbud.
Boikotter dette av prinsipp, spesielt i år. Uetisk opplegg i utgangspunktet. Kjøper brukt.



Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Aldri hørt om at noen lager egne modeller kun til BF slik han over her nevner men..
Vis hele sitatet...
Skulle ikke overraske meg da det allerede er standard praksis resten av året, så produksjonslinjene er klare. For kjedespesifikke, tjue tegn lange modellnavn sånn at vi forbrukere ikke skal kunne sammenligne priser og spesifikasjoner på en fornuftig måte.

/moralisme ferdig
Sist endret av funksjon; 5. november 2020 kl. 15:26. Grunn: Automatisk sammenslåing
Du må følge med hele uka samt mandagen etter. Også må du sjekke prisene nå alt og se på prishistorikken, feks på prisguiden.no

Man kan gjøre skikkelige røverkjøp på blackfriday. Men husk at de som eier og driver butikkene først og fremst er kremmere. De skal tjene penger. Og tidligere har jeg sett at noen jukser med førpris, slik at de egentlig selger et produkt til full pris men har satt på et skilt med feks halv pris. Derfor må du følge med på statistikken på prisene, slik at du vet når det dukker opp et godt kjøp også slår du til direkt og handler. Sett en limit og en plan feks.
Min erfaring er at de beste tilbudene er på fjorårets toppmodeller (30 00kr og oppover) som det hovedsaklig er entusiaster som kjøper. Disser faller fort i verdi når de havner i kategorien "fjorårets" og selges ofte unna på blackfriday.

Dette med egne modeller bare for blackfriday er nok en overdrivelse, i den laveste enden av prisnivået finnes det slike modeller hele året.

Men nå blir det jo ingen ordentlig blackfriday (om det i det heletatt noen gang har vært det) i år, så tilbudene begynner allerede nå.
Fjorårsmodeller? Vel ta en tur på på de store kjedenes sider og se på toppmodellene. Ganske sikker på at du vil finne at flere av modellene som selges som siste nytt faktisk er forrige års modeller. Vet både gamle expert og elkjop dreiv på slik tidligere i det minste. Pallekjøp fra fabrikk på forrige modell når nye lanseres, så frontes den som siste modell her. Ja nei blir sliten av slike kremmere jeg.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Fjorårsmodeller? Vel ta en tur på på de store kjedenes sider og se på toppmodellene. Ganske sikker på at du vil finne at flere av modellene som selges som siste nytt faktisk er forrige års modeller. Vet både gamle expert og elkjop dreiv på slik tidligere i det minste. Pallekjøp fra fabrikk på forrige modell når nye lanseres, så frontes den som siste modell her. Ja nei blir sliten av slike kremmere jeg.
Vis hele sitatet...
Det der er jo bare tull, i det øverste prissjiktet vet folk som regel hva de skal ha så de selger ikke gamle modeller og påstår de er de nyeste.

I den lave enden av prisnivået er det derimot mye rusk og kreative produktbeskrivelser.
Men, en fjor-års modell er vel ikke en dårlig tv? Med mindre det kom en finesse du absolutt må ha da.
Sitat av funksjon Vis innlegg
Boikotter dette av prinsipp, spesielt i år. Uetisk opplegg i utgangspunktet. Kjøper brukt.





Skulle ikke overraske meg da det allerede er standard praksis resten av året, så produksjonslinjene er klare. For kjedespesifikke, tjue tegn lange modellnavn sånn at vi forbrukere ikke skal kunne sammenligne priser og spesifikasjoner på en fornuftig måte.

/moralisme ferdig
Vis hele sitatet...
Fint og greit å kjøpe brukt men enkelte ting er det veldig dumt å kjøpe brukt i mine øyne. TV, forsterkere etc kan full garanti og reklamasjon være bedre enn en gammel tv.

Mot slutten der ang modellnavn så kunne jeg ikke vært mer enig. Liker måten LG har begynt og gi enkle modellnavn og heller putter på årsmodell isteden bak navnet