Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1826
Hei.
Neste helg blir det tur på meg til en innsjø
Der har jeg planlagt å leke veldig mye i vannet, snorkle ned og ta bilder på bunnen osv.

Jeg ønsker imidlertid å være under vann litt lengre. Har derfor tenkt på forskjellige løsninger for å kunne få luft under vann. Jeg tenkte på å kanskje forlenge snorkelen med en slange, men det tror jeg nok er farlig. Tenkte derfor på en powerbreather, som henter ned luft, og slipper ut i vannet. Jeg kan tenke for meg at å forlenge en powerbreather litt ikke er like farlig som med snorkel, men problemet er at jeg kanskje ikke rekker å motta powerbreatheren i posten før det er for sent.

Forslag til løsninger? Jeg trenger ikke være under vann i mer enn maks 2-3 minutter om gangen.
En lang snorkel blir veldig farlig. Du vil puste inn din egen co2
Ja, det er derfor jeg ikke skal gjøre det. Hvis du ser her, fins det et annet alternativ som kanskje kan være tryggere, en powerbreather, men det er ikke sikkert jeg rekker å få det levert før jeg skal dra. Derfor ser jeg etter andre eventuelle løsninger.
Sist endret av Stingray; 2. juli 2020 kl. 23:34.
Tren på å holde pusten det er mitt beste tips.
Sist endret av Malba; 2. juli 2020 kl. 23:34.
Vet ikke om dette er noe og satse på og aldri hørt om siden jeg linker til før men..
Du får kjøpt sånn reserve eller nøds oksygen tanker med munnstykke på 0,5L og 1L, kanskje andre størrelser også.
Kjøpte noen sånne på dykkersports butikken i nærområdet her en gang i tiden.
Mulig du kan svinge innom å sjekke om du har en sånn sjappe i nærheten.
Legger ved link til enheten :

https://m.banggood.com/no/DEDEPU-1L-...no-no-all-0303
De små 1L-flaskene vil ikke holde veldig lenge, og så er det jo ikke så enkelt å fylle dem opp igjen på stedet. For en dykker som ikke er kjempedreven, så holder en 15L 200 bars flaske i rundt 30-35 minutter.

Disse 1L-flaskene er 1L 200 bar, så da er det ikke mange minuttene den vil holde.

Hvis du har litt cash å svi av, så får du jo nå batteridrevne kompressorer med slange og munnstykke som flyter på vannet.

https://www.finn.no/bap/webstore/ad....kode=170463688
Hvis du skal ekperimentere med dette med hjemmemodifisert utstyr, så synes jeg du skal ha med deg noen.