Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1340
Hei! Jeg er veldig fan av å danse og vibe til musikk, men er nesten ingen steder i oslo som spiller musikk som jeg virkelig liker. The Villa er etter min smak det beste alternativet i Oslo, som jeg vet om i hvert fall.

Jeg kunne tenke meg i første omgang å arrangere en kveld med musikk av typen "wave". Det er stemningsfull og emosjonell dansemusikk. Er usikker på hvor stor interesse det er for dette i Oslo området, men vil tro det er interessant for en del, noe utenom det vanlige? Noen artister å sjekke ut for å få en føelse av hva det er: Kareful, Whispa, Foxwedding, Plastician, Skit. Silk Road Assassins, Five Suns.

Så til det mer praktiske:
Hvor kan man leie lokale og hva koster det? Lurt å leie et sted med lydanlegg fra før av, eller ordne det selv? Hva med skjenkebevilgning på stedet? Noen steder som leier ut med bartender og det hele? Jeg ønsker kun å spre musikk litt utenom det vanlige, men kostnad er selvfølgelig svært viktig da jeg ikke er ute etter å tjene penger på dette

Edit. Har en følelse på at det kan bli veldig dyrt om man vil gjøre det så arrangert som jeg hadde i tankene. Om det skulle vise seg, noen som har erfaring med å hoste litt mindre lovlig underground arrangement?
Sist endret av sinkpad; 10. november 2017 kl. 21:39.
Hvis det ikke må være lørdag/søndag, hvorfor ikke bare leie en bar hvor baren driftes som normalt, men du styrer musikken? Burde være enkelt å velge en stille dag bare for å teste det ut. Da har du lydanlegg, skjenkebevilgning og bartender allerede.
Synkende
sinkpad's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvis det ikke må være lørdag/søndag, hvorfor ikke bare leie en bar hvor baren driftes som normalt, men du styrer musikken? Burde være enkelt å velge en stille dag bare for å teste det ut. Da har du lydanlegg, skjenkebevilgning og bartender allerede.
Vis hele sitatet...
Ikke dumt, må bare finne ut av pris på noe slikt.
Sitat av sinkpad Vis innlegg
Ikke dumt, må bare finne ut av pris på noe slikt.
Vis hele sitatet...
Hvis det er en sjanger mange liker så kan det jo fort gjøres til et arrangement med en liten inngangspris og da kan du jo både gå i null og pluss avhengig av hvor mange som kommer.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Hvis du har tenkt til å ha en DJ vet jeg man kan leie verkstedet bar for 3000kr ellerno. Så tar du det du måtte ønske i inngang. Alt over får du vel selv.