Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1034
Vet vi har veldig mange slike tråder jevnlig - så kunne kanskje klart å pusle sammen noe ved å bare se på de andre trådene. Men følte meg litt usikker på ulike komponeneter så tenkte det var bedre å spørre om hjelp for å være på den sikre siden.

Har klart å ødelegge en god del av delene i den stasjonære maskinen min, og den må da byttes. Det eneste som ser ut til å ikke ha tatt skade er hardiskene, da de lå relativt mye bedre beskyttet.

Oppsummert trenger jeg følgende:
- Hovedkort
- CPU
- CPU kjøler (med mindre den som er stock er relativt stille)
- Skjermkort
- Strømforsyning (stor nok til å kunne dra 2SSD + 1DD), helst modulær
- Minne (minst 8GB, men helst 16GB)

Bruksområde er normalt kontorbruk, med programmering hvor jeg gjerne drar opp et par virituelle maskiner. (derav ønske om en del tilgjengelig minne). I tillegg skal den brukes til å spille spill som Diablo 3, Eve Online og Cities Skyline.

Jeg ønsker helst å kjøpe alt fra en av samme leverandør for å gjøre det enklere ved eventuelle reklamasjonssaker. (så slipper jeg med å styre med å finne ut hvilken leverandør jeg kjøpte hvilken del fra). Helst DustInhome eller komplett, med mindre jeg kan få det vesentlig billigere ved å handle fra andre aktører.

Maks-prisen er satt til 7000, dette skal da inkludere hjem-levering (men ikke innbæring).
6600 uten harddisk: http://www.prisjakt.no/list.php?l=155697&view=c
5200 uten harddisk: http://www.prisjakt.no/list.php?l=159583&view=c

Noen eksempler.
Sist endret av Fekillix; 15. mars 2015 kl. 12:32.
The Maelstrom EU
kribw's Avatar
Satt sammen en pc inkludert støydempet kabinett. Gjorde dette fordi jeg ikke var sikker på om du hadde det fra før av og for å slippe ekstra cpu kjøler. Hvis du ikke trenger kabinett er det mulig å oppgradere til i7 prosessor i stedet for i5.