Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1343
Jeg har en mac med bootcamp på, hvor jeg ofte bruker windows. I OSX er det lett å skru på at den skal ignorere trackpaden når jeg har ekstern mus tilkoblet, men dette finner jeg ikke i windows 8.

På andre windowsmaskiner jeg har hatt har det vært et program som fulgte med driveren til trackpaden hvor jeg kunne aktivere dette - men dette finner jeg da ikke på macen.

Så spørsmålet mitt er, når man har en MacBook Pro med windows 8, er det et lettvint måte å aktivere/deaktivere trackpaden på (enten automatisk når mus kobles til, eller gjennom en hotkey)?
Ukjent
Trådstarter Donor
Den løsningen fungerer fint på asus-maskinen jeg har liggende, men på MacBooken ser den ikke ut til å klare å identifsere at det er en trackpad på den (det ser ut til å tro trackpaden er en standard mus), og viser derfor ikke det valget.
Har du prøvd og deaktivere den?
Ukjent
Trådstarter Donor
Sitat av partybrus Vis innlegg
Har du prøvd og deaktivere den?
Vis hele sitatet...
utover å gjøre det i device manager hver gang jeg kobler inn datamusen, finnes det måter å ghøre det på?
Jeg har ikke 100% oversikt over hva Trackpad++ gjør, men det er hvertfall en trackpad enhancement for Boot Camp, og jeg ser de lister opp «User-customizable option to ignore the accidental trackpad input when typing». Det kan jo kanskje hende enten det fungerer bra nok eller at de også har en option/hotkey for å skru av trackpaden på en enkel måte.

http://trackpad.powerplan7.com/
Ukjent
Trådstarter Donor
Den programmet hadde i det minste en "Disable trackpad until next restart or 5-finger-touch", som var relativt lettvint