Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 8781
Go' skoa har blitt herpa av flere timer på dansefoten i fadderuka...
Så inntill skomakern' får fiksa dem, tenkte jeg tiden var inne for å skaffe seg et par billige army-boots som æ kan benytte til UE og turer i fjellet.

Noen billige utsalgsteder for army-stuff i oslo s som åpner relativt tidlig?
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Go' skoa har blitt herpa av flere timer på dansefoten i fadderuka...
Så inntill skomakern' får fiksa dem, tenkte jeg tiden var inne for å skaffe seg et par billige army-boots som æ kan benytte til UE og turer i fjellet.

Noen billige utsalgsteder for army-stuff i oslo s som åpner relativt tidlig?
Vis hele sitatet...
Army boots (M77) i butikker ligger på ca 700kr ish. Er det billig eller dyrt for deg?
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Army boots (M77) i butikker ligger på ca 700kr ish. Er det billig eller dyrt for deg?
Vis hele sitatet...
Dersom dette er boots jeg kan bruke også utenom eventyr i naturen, så vil jeg si det er en helt fair pris.

Tanken var å kjøpe noe fra overskuddslager eller lignende til 400kr ish som jeg kan bruke som tursko og nå mens favorittfottøyet er på verksted...

Om ikke fretex er langt unna sentrum, tar jeg turen innom der også lissom.
Hvilken størrelse har du? Jeg sitter på noen slike jeg har til overs. Såvidt brukt.. Ta kontakt hvis du vil ha ^^,
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Handyman88 Vis innlegg
Hvilken størrelse har du? Jeg sitter på noen slike jeg har til overs. Såvidt brukt.. Ta kontakt hvis du vil ha ^^,
Vis hele sitatet...
Bruker 43, dersom støvlenes stand matcher ønsket pris, er jeg veldig interessert om du er i sentrum i morgen tidlig.
Jeg er ikke i sentrum i mårra tidlig, men på fredag ettermiddag. Jeg kan godt ta noen bilder hvis du vil ^^,
Anbefaler ikke de gamle militærstøvlene. De er langt fra tette, behagelige, og varme. Finnes langt bedre skotøy på markedet.
Pentagon ligger i brugata, altså buss/trikkestoppet rett etter jernbanetorget når du skal oppover mot løkka/torshov der. Der har de veldig bra utvalg av alt. Litt stive priser, men det funker. Åpningstid 10-18.

www.pentagon.no
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Handyman88 Vis innlegg
Jeg er ikke i sentrum i mårra tidlig, men på fredag ettermiddag. Jeg kan godt ta noen bilder hvis du vil ^^,
Vis hele sitatet...
Hm, vel... dersom jeg av en eller annen grunn ikke finner noe før da, tar jeg kontakt.

Sitat av Serpentor Vis innlegg
Anbefaler ikke de gamle militærstøvlene. De er langt fra tette, behagelige, og varme. Finnes langt bedre skotøy på markedet.
Vis hele sitatet...
Jeg er åpen for forslag!

Sitat av Supra Vis innlegg
Pentagon ligger i brugata, altså buss/trikkestoppet rett etter jernbanetorget når du skal oppover mot løkka/torshov der. Der har de veldig bra utvalg av alt. Litt stive priser, men det funker. Åpningstid 10-18.

www.pentagon.no
Vis hele sitatet...
Nice, bare synd de ikke har "Jungle boots" i min størrelse, og "Marsjstøvel" ble i dyreste laget.
http://www.topsecret.no/ds_product_i...oducts_id=1855

vet dessverre ikke om de fortsatt har butikk vis a vis gamezone.
Men de har rask levering! (hvertfall for 4 år siden, høhø)

Så ikke før nå at du brukte 43... men de kan jo være store i størrelsen eller de kan ha noe annet du liker der.!
Sist endret av Supra; 24. august 2011 kl. 21:45.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Supra Vis innlegg
http://www.topsecret.no/ds_product_i...oducts_id=1855

vet dessverre ikke om de fortsatt har butikk vis a vis gamezone.
Men de har rask levering! (hvertfall for 4 år siden, høhø)
Vis hele sitatet...
hehe, k, skal sjekkes ut.
De har forøvrig, black jungle boots på neste side, men dog kun i størrelsene 42 og 44.

http://www.topsecret.no/ds_product_i...roducts_id=542

lykke til
Sist endret av Supra; 24. august 2011 kl. 21:48.
Anbefaler å stikke innom et militært overskuddslager, der får du godt utstyr til en billig penge.


Forsvarets Matriell Utsalg Oslo
Adresse: Østre aker vei 243 inngang H
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Anbefaler ikke de gamle militærstøvlene. De er langt fra tette, behagelige, og varme. Finnes langt bedre skotøy på markedet.
Vis hele sitatet...
Mine m-77 er blitt brukt i 2 år, vært med i felt(naturlig nok) og opplevd gode og onde dager. De funker ennå de. Veit ikke hva du har, men mine er i all fall varme, behagelige og vanntett etter 2 års bruk. Sitter faktisk med de nå
Sist endret av mo3; 25. august 2011 kl. 02:09.
Sitat av Serpentor Vis innlegg
Anbefaler ikke de gamle militærstøvlene. De er langt fra tette, behagelige, og varme. Finnes langt bedre skotøy på markedet.
Vis hele sitatet...
Brukerfeil og dårlig vedlikehold.
Bruker dere feltstøvlene (m-77) til vanlig ? Jeg kan dra fram mine om jeg skal til fjells. Men det blir heller sjelden, da jeg foretrekker nyere modeller fra Alfa som har demping og foring. Som f.eks Alfa Bever.
M-77 varer tilnærmet evig så lenge de blir rengjort og pusset bra.
Jeg vil ikke anbefale å kjøpe disse brukt, da læret er formet etter en annen fot, og det vil bli vanskelig å få en god passform ut av dette. På befalsskolen måtte vi bade med m-77 skoene, for så å marsjere tilbake til leir som var ca 15 km unna. Dette for at skoene skulle tilpasse seg foten på en bra måte.
De siste feltstøvlene jeg hadde overlevde 7 lange år med så og si daglig bruk før de måtte byttes! Ble erstattet med flunkende nytt par av samme modell. 7 nye år?
Sist endret av nZaal; 25. august 2011 kl. 10:49.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Har nå to valg:

1. Kjøp et par billige sko + send nåværende sko på skomakeren
2. Kjøp et par nye sko som ligner på nåværende sko: ROOTS mod. 467

Setter budsjettet til 1200, noen som har peil på hvor mye det vil koste for å fikse et hull i en lærsko på random skomaker i oslo s?
Har aldri benyttet meg av skomaker før...

Dersom skomaker koste like mye som nye sko, går jeg helle for nye sko.
Det har ikke falt deg inn å besøke en sportsbutikk med egen friluftsavdeling? Det finnes så utrolig mange gode fjellstøvler der ute, i alle prisklasser. Det de selger på Top Secret er enten overpriset juggel fra Kina eller overpriset kvalitetessko, nesten umulig å si, det blir litt som å gamble. Du må gjerne opp i minst en tusing for en god turstøvel, men da får du hvertfall demping og delvis vantette sko. Invester gjerne i noen gode Sealskinz-sokker, så er du helt tørr på beina uansett hva du skulle finne på!

(Selv bruker jeg M-77 med innleggsdemping, teknisk sokk, sealskinz vanntett sokk og en grå ullsokk over det, det fungerer helt greit, men prisen blir akkurat samme totalt sett for hele pakka som å kjøpe en god sko til å begynne med.)
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Noen som vet om det står noe spesielt på m77'ene? Slik at man kan se om de er ekte?
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det har ikke falt deg inn å besøke en sportsbutikk med egen friluftsavdeling? Det finnes så utrolig mange gode fjellstøvler der ute, i alle prisklasser. Det de selger på Top Secret er enten overpriset juggel fra Kina eller overpriset kvalitetessko, nesten umulig å si, det blir litt som å gamble. Du må gjerne opp i minst en tusing for en god turstøvel, men da får du hvertfall demping og delvis vantette sko. Invester gjerne i noen gode Sealskinz-sokker, så er du helt tørr på beina uansett hva du skulle finne på!

(Selv bruker jeg M-77 med innleggsdemping, teknisk sokk, sealskinz vanntett sokk og en grå ullsokk over det, det fungerer helt greit, men prisen blir akkurat samme totalt sett for hele pakka som å kjøpe en god sko til å begynne med.)
Vis hele sitatet...
Har allerede et par digre fjellsko med goretex lufting til nesten 2 laken som jeg har brukt et par år, nå tenkte jeg egentlig på om army-boots var såpass billige at de kunne brukes som sommersko og midlertidige hverdagssko mens jeg sender skoa mine på reperasjon...

Tror jeg investerer i M-77 senere dersom det blir dyrere å reparere, så kjøper jeg et par skikkelige hverdagssko nå isteden.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Go' skoa har blitt herpa av flere timer på dansefoten i fadderuka...
Så inntill skomakern' får fiksa dem, tenkte jeg tiden var inne for å skaffe seg et par billige army-boots som æ kan benytte til UE og turer i fjellet.

Noen billige utsalgsteder for army-stuff i oslo s som åpner relativt tidlig?
Vis hele sitatet...
Er inne i garden nå og sitter på et ekstra par hva er størrelsen din?

Det som er karakteristisk med m-77 er jo sporet til å feste skibindingen.
Har et par 43 M77 (forsvaret standard) i Oslo, send pm om interesse. Går billig
Sitat av Fleff Vis innlegg
Noen som vet om det står noe spesielt på m77'ene? Slik at man kan se om de er ekte?
Vis hele sitatet...
Se etter byttemerke på sålen. Ser ut som omrisset av et skjold mellom helen og tåballen.
googlejunkie
Turbolego's Avatar
Trådstarter
Ble vist et par "lookalikes" til en tusenlapp fra ROOTS på "DNA" ved oslo s, gitt...
Måtte ha dem til i kveld, det går hardt for seg på Luux om dagen og kanke' danse hardstyle uten vanntett fottøy...

Takker for alle henvendelser!
▼ ... flere år senere ... ▼
På armyshop er m-77 1000kr, m-77 er nok de kuleste militær bootene ute der, men hvis du ikke har så mye penger har de amerikanske army boots på topsecret.no, koster 250kr nå