Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  62 16765
Har i det siste sett på "Doomsday preppers". Mye rart disse skal beskytte seg mot. Men har begynt og tenkt litt og lurt på om dette faktisk kan skje i nærmeste fremtid. Siden vi har Ukraina, Nord-Korea, for ikke å glemme Syria, i tillegg til branner og andre naturkatastrofer. Kan det faktisk skje noe som gjør at samfunnet braser sammen?
selvfølgelig kan det det. Om det gjør det, det er en annen sak
Flere ganger i jordas historie har kometer eller asteroider utslettet store deler av livet på planeten. Det vil skje igjen. Det er bare et spørsmål om når.
The planet is fine, the people are fucked - George Carlin
Ingen vet, ingen kan vite det..derfor Doompreppers
Voff
Trådstarter
Sitat av thundercat Vis innlegg
Ingen vet, ingen kan vite det..derfor Doompreppers
Vis hele sitatet...
Hm kanskje en må bli med den gjengen

Jeg tenkte egentlig om det kunne skje i dag? tomme oljebrønner, tsunamier, atomkrig osv.
Sist endret av eltev321; 28. februar 2014 kl. 23:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Et spørsmål mange millioner lurer på, mange titusener frykter, tusenvis forsker på mens 0 vet svaret.
Sist endret av RandomNykter; 28. februar 2014 kl. 23:51.
Doomsday Preppers er det dummeste jeg har sett på lenge.
De som holder på med dette gjør det fordi de _liker_ tanken på at verden går under. De er genuint interessert i dette.

Jeg velger heller å bruke min dyrebare tid på å leve livet. Vi lever i rundt 70-90 år og det er ikke mye sett med store øyne. En katastrofe kan komme om 500 år, 1000 år.. who the hell knows. Jeg vil uansett ikke leve på denne jordkloden om naturkatastrofer utsletter menneskeheten mens jeg sitter i en undergrunnsbunker og spiser spagetti fra blikkboksen min.
Voff
Trådstarter
Eneste faren for et eller annet sånt skjer, er om Nord-Korea eller Russland ypper til krig, vet uansett aldri hvordan forholdet mellom Obama og Putin blir.
Sist endret av eltev321; 28. februar 2014 kl. 23:59.
Jeg tror Putin er den typen som fort kunne ha startet en 3. verdenskrig. Tror det er en større trussel fra Russland enn Nord-Korea og landene fra midt-østen.
Voff
Trådstarter
Vet jo aldri hvordan OL preger Russland.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
planeten vil nok fortsette å eksistere en stund, men livet vårt på jorda vil bli mer og mer kaotisk. Klimaforandringer og effektene det har på menneskene som bor på kloden. Folk blir stressa, så stresser de seg selv, og planeten de bor på, så går inn i en katastrofal spiral og ting begynner på nytt
CTD

ikke for å være pessimist
Sist endret av Bothrops; 1. mars 2014 kl. 00:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Voff
Trådstarter
Hehe det blir nok bare en stor katastrofe helt av seg selv til slutt.
Selvfølgelig kommer det til å skje en gang. Spørsmålet er bare 'når'.
Voff
Trådstarter
Det bør vel komme noe slags forvarsel først.
Ja, men om det er en asteroide på vei mot jorden, som er veldig stor vil man så klart se denne først. Slik som skjedde med dinosaurene, er jo en forvarsel, men er ikke så mye man får gjort.
Russland er jo så klart en større trussel en NK og Midtøsten, det er jo den makta som er nærmeste USA.
Sist endret av Oatre; 1. mars 2014 kl. 01:08.
Det programmet der virker bare helt falsk. Reality tv er bare tull.
Heisann :')
25 6
Sitat av eltev321 Vis innlegg
Det bør vel komme noe slags forvarsel først.
Vis hele sitatet...
Om så var ville jeg solgt alt jeg eide og bestilt en av de dyre sightseeing turene ut i rommet!
Sitat av eltev321 Vis innlegg
Eneste faren for et eller annet sånt skjer, er om Nord-Korea eller Russland ypper til krig, vet uansett aldri hvordan forholdet mellom Obama og Putin blir.
Vis hele sitatet...
Tror heller at USA og Russland kommer til å bli allierte om en tredje verdenskrig bryter ut. Kina er vel den stormakten alle frykter mest. Og dessuten, Russland har mer nytte av å angripe Kina enn Amerika. Hvorfor? Jo ganske enkelt fordi det er lettere å ekspandere landegrensene på samme kontinent enn på et helt annet. Ser også for meg at om en tredje verdenskrig bryter ut blir det mye nasjonalisme igjen og da teller rase en god del.
Om ikke verden, så vil hvertfall det pengebaserte samfunnet vårt gå i dass. Økonomisk vekst fører til at gapet mellom rike og fattige øker, arbeidsledigheten øker, færre blir gode borgere, og til slutt sier det pang! (on going..)
Voff
Trådstarter
Sitat av reservepiloten Vis innlegg
Om ikke verden, så vil hvertfall det pengebaserte samfunnet vårt gå i dass. Økonomisk vekst fører til at gapet mellom rike og fattige øker, arbeidsledigheten øker, færre blir gode borgere, og til slutt sier det pang! (on going..)
Vis hele sitatet...
Så det vil bli som i USA på slutten av 20-tallet da, bare mer ekstremt siden vi er flere folk osv?

Sitat av Nayroun Vis innlegg
Tror heller at USA og Russland kommer til å bli allierte om en tredje verdenskrig bryter ut. Kina er vel den stormakten alle frykter mest. Og dessuten, Russland har mer nytte av å angripe Kina enn Amerika. Hvorfor? Jo ganske enkelt fordi det er lettere å ekspandere landegrensene på samme kontinent enn på et helt annet. Ser også for meg at om en tredje verdenskrig bryter ut blir det mye nasjonalisme igjen og da teller rase en god del.
Vis hele sitatet...
Aha! Det tenkte jeg ikke på. Lurer bare på hvilken rase/farge det blir, hvit, svart, gul?
Sist endret av eltev321; 1. mars 2014 kl. 10:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Det er da mye mer en krig og asteroider å bekymre seg for.

http://www.cracked.com/article_19117...t-warning.html
kjedelig streiting
Blir spennende å se hva den gale hunden i Moskva nå finner på. Blir vel tvilsomt at det blir noen fullskalakrig, men en risikerer jo at forholdet mellom Russland og Vesten blir svært kaldt. En får bare håpe at noen kommer opp med noen diplomatiske løsninger.

Skal jeg gjette kommer verden til å gå under slik vi kjenner den i en eller annen menneskeskapt krise. Enten en atomkrig, eller en jævlig sykdom.
Sist endret av legalize_it; 1. mars 2014 kl. 18:29.
Voff
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Blir spennende å se hva den gale hunden i Moskva nå finner på. Blir vel tvilsomt at det blir noen fullskalakrig, men en risikerer jo at forholdet mellom Russland og Vesten blir svært kaldt. En får bare håpe at noen kommer opp med noen diplomatiske løsninger.

Skal jeg gjette kommer verden til å gå under slik vi kjenner den i en eller annen menneskeskapt krise. Enten en atomkrig, eller en jævlig sykdom.
Vis hele sitatet...
Det er jo blitt sagt av forskere at det vil komme en ny type svartedauen.
Nå er det mange sikkerhetsystemer og nødplaner, men om vi plutselig ikke har elektrisitet eller drivstoff, så kan fort ting gå riktig galt. Det antas at hvis vi mister disse resursene og ikke ser tegn til at det rettes opp i løpet av 24 timer, så vil folk starte plyndring. Og derfra synker moralen til folk, og voldelige ran vil bli mer og mer vanlige. Kort tid etter dette vil folk som har barrikadert seg i hjemmene sine føle at de må ut og komme seg til tryggere steder med vann og mat. Det KAN bli en stygg affære.
Voff
Trådstarter
Bare tenk om det skjer med USA da (!) det vil jo bli rene helvete.
Ser for meg en helt vanlig dag og under et par sekunder blir vi slukt at et sort hull. Ingen rekker å tenke over det engang. Har drømt dette et par ganger. Lite sannsynlig men hadde vært en grei måte å dø på

Vi er jo ikke 100% kloke på universet. Hva om.. man vet aldri. Fascinerende.
Mange ville nok argumentere for at verden allerede har gått under.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Kråkelefse Vis innlegg
Mange ville nok argumentere for at verden allerede har gått under.
Vis hele sitatet...
Vel, vi har en fungerende økonomi og infrastruktur, politisk system etc. (i hvertfall i store deler av verden), så jeg vil nok argumentere for at mange burde få litt perspektiv på ting, og slutte å sammenligne samfunnet i dag med sitt personlige, uoppnåelige utopia.

Jeg vil gjerne høre noen argumenter for at verden alt "har gått under".
(La oss tenke at) - Hvis Putin om noen dager/uker igangsetter et massivt blitz-angrep på Kiev og resten av vest-Ukraina, så _må_ nesten vestlige land og NATO reagere militært - og ikke bare politisk og med pjatt og fine taler i god Obama-stil. Deretter da, hvis det eskalerer til full krig mellom partene derfra, så _kan_ det gå rent til helvete.. Merk at jeg ikke sier det vil..


Forresten freakere, les igjennom denne meget gode og fyldige artikkelen fra NRK; "Derfor er Krim så viktig". Altså per d.d så har vi en potensiell internasjonal krig med verdens største atommakter som hovedaktører. Verden _kan_ gå under da, jeg sier ikke at det vil, men vi er vel ærlig talt nærmere en typ 3. verdenskrig enn på svært lenge.


Når Russland rasler med sablene, da fryser vannet til is.
Sist endret av aeon_illuminate; 2. mars 2014 kl. 05:49.
Som vanlig er det underlig å iaktta hvor ubekymret/likegyldig mange er, og hvor få som kommenterer det åpenbare i mediene, på samme måte som under Syria-krisen i sommer. Verden balanserer på randen: vi har ikke vært så nær en supermakt-konfrontasjon siden 1962. Denne situasjonen kan kun ende med at enten Putin eller Obama mister ansikt, et ekstremt farlig øyeblikk for hele menneskeheten. Vi får se hvem som blinker denne gangen ..
Sist endret av Grønnkål; 2. mars 2014 kl. 13:12.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Vel, vi har en fungerende økonomi og infrastruktur, politisk system etc. (i hvertfall i store deler av verden), så jeg vil nok argumentere for at mange burde få litt perspektiv på ting, og slutte å sammenligne samfunnet i dag med sitt personlige, uoppnåelige utopia.

Jeg vil gjerne høre noen argumenter for at verden alt "har gått under".
Vis hele sitatet...
Først må vi nesten definere at "verden går under". Er det når menneske står ovenfor en utslettelse? Eller er det allerede når vi med nokså god margin kan forutsi hvordan økonomi, infrastruktur og politiske systemer(som du nevner) vil være i fremtida? Eller en mellomting kanskje?

Vi har satt oss selv i en krise med tanke på hvordan vi utnytter naturen og utbytter mennesket.
Vi har et økonomisk system som ikke er bærekraftig. Et system som før eller siden går ad undas.
Fortsetter vi på samme kursen, vil "verden gå under".

Verden har vært på randen og kommet seg før. Så lenge
vi husker at massene er de virkelige heltene og ser igjennom illusjonene som blir konstruert, ser jeg en lysende fremtid for oss.
I nær fremtid klarer vi nok og utvikle et antimatter-våpen. Vi er bare ett skritt unna å få teknologien vi trenger, og når vi får det, skal det ikke mye til før vi har nok antimaterie til å sprenge jorda i biter. Hvis dette kommer i feil hender, er det kjørt. Jeg har en følelse at den teknologiske utviklingen kommer til å utslette oss.
Sitat av Choobe Vis innlegg
Det er da mye mer en krig og asteroider å bekymre seg for.

http://www.cracked.com/article_19117...t-warning.html
Vis hele sitatet...
#5 er litt teit da. Andromeda er på vei mot oss, men det tar jo mange mrd år. Resten av dem er ganske usansynlige, men det er mulig. Husk at jorda har eksistert lenge uten at noe av dette her har skjedd.
Voff
Trådstarter
Sitat av annern55 Vis innlegg
I nær fremtid klarer vi nok og utvikle et antimatter-våpen. Vi er bare ett skritt unna å få teknologien vi trenger, og når vi får det, skal det ikke mye til før vi har nok antimaterie til å sprenge jorda i biter. Hvis dette kommer i feil hender, er det kjørt. Jeg har en følelse at den teknologiske utviklingen kommer til å utslette oss.
Vis hele sitatet...
Om det f.eks blir en ny slags kald krig, så kan jo teknologien gjøre at vi også får større moderne fremskritt i tillegg til våpen.

Jeg vil bare ta opp Ukrania igjen, siden det er skjedd så mye det siste døgnet. Siden det er stor fare for krig akkurat nå. kanskje en må begynne å få tak i bunker? :P
Sist endret av eltev321; 3. mars 2014 kl. 17:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Så, hva er freaks tanker rundt Ukraina og Russland? Hva tror dere skjer om Ukraina ikke gir etter for ultimatumet? Folk begynner jo å bable i vei om 3. verdenskrig og alt mulig.
Sitat av Nayroun Vis innlegg
Så, hva er freaks tanker rundt Ukraina og Russland? Hva tror dere skjer om Ukraina ikke gir etter for ultimatumet? Folk begynner jo å bable i vei om 3. verdenskrig og alt mulig.
Vis hele sitatet...
Særlig om det kommer til å skje. Hvorfor skal USA bry seg om Ukraina? Er ikke mye olje der nei.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
hver gang jeg ikke får sove og mangler nattings så går min verden under
Voff
Trådstarter
Sitat av Xernox Vis innlegg
Særlig om det kommer til å skje. Hvorfor skal USA bry seg om Ukraina? Er ikke mye olje der nei.
Vis hele sitatet...
Problemet er at økonomien har gått ned i Europa (Norge også), aksjene har gått ned i pris. Det kan føre til børskrakk, Norge vil også kjenne at det blir dårligere tider.
Hva med overbefolkning? Begynner vel å bli litt mye folk litt for fort.
Siden antallet mennesker på planeten jorden øker for hver dag så kommer det før eller siden til å skje noe dramatisk når jordens smertegrense er nådd. Naturens måte å ordne opp i slike problemer er sykdom, men når det blir så mye folk så vil det også bli en enorm kamp om ressursene, både vann, mat og energi. Når den tid kommer så behersker vi muligens teknologi som gjør at vi kan befolke andre planeter slik at vi kan ødelegge dem også.

Mennesker er egoistiske, og det er dette faktum som er det store problemet.

Ja, det kommer til å bli skikkelig ille en gang og ingen vet når. I stedet for å bekymre seg for dette så ville jeg heller fokusert på å gjøre det beste ut av livet slik det er nå. Faren, Mora eller søstera di kan dø i morgen. Du kan selv dø når som helst. Nyt livet og unngå å bekymre deg for ting det er umulig å forutsi. Det kan gå bra i mange tiår, for ikke å snakke om hundreår enda.

Dersom du kjøper et tonn ris og preserverer på et egnet sted så stiller du mye sterkere enn de fleste andre hvertfall. Ikke er det spesielt dyrt heller. Og det finnes gode teknikker som kan preservere ris i mange mange år.

Jeg vurderer selv å "preppe" litt for å sikre barna mine, men har ikke gått til innkjøp enda, men det gjør jeg nok når jeg ser veldig svarte skyer på himmelen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Bluephoenix Vis innlegg
Naturens måte å ordne opp i slike problemer er sykdom, men når det blir så mye folk så vil det også bli en enorm kamp om ressursene, både vann, mat og energi.
Vis hele sitatet...
Naturen har ingen måter å ordne opp i slikt på. Naturen er ikkje ein medviten prosess. Sjukdom kjem stortsett av bakterier eller virus, og er utelukkande produkt av evolusjon, på linje med oss.

Om det er for mange for ein delt ressurs, så vil enkelte tape, og krepere av ressursmangel, ikkje sjukdom.
Sitat av Bluephoenix Vis innlegg
Ja, det kommer til å bli skikkelig ille en gang og ingen vet når.
Vis hele sitatet...
Skikkelig ille? Kvifor? Vi er i stor grad i stand til å handtere vår eigen situasjon, og er unike blant dyrelivet på jorda i at vi kan påvirke eigne sjukdomer i svært stor grad, og frakte ressurser over distanse - i motsetning til samtlege andre dyrearter. Det er ingenting prinsipielt i vegen for å dyrke mat frå t.d. naturgass heller - tar eg ikkje heilt feil har det vorte produsert fiskefor ved å mate bakterier med naturgass, og mate fisk med bakteriane som var resultatet.
Kom til å tenke på det her om dagen. Dette med å være det siste mennesket på jorden. Vel, for en eller annen, så kommer det til å skje. Om det er i noen timer eller i noen mikrosekunder, så vil en eller annen være det siste gjenlevende mennesket.

Det er jo en logisk selvfølgelighet, men likevel ble jeg litt forbløffet selv da jeg tenkte tanken.

Jeg vet ikke hvordan menneskeheten kommer til å gå under, men at det en gang skjer er jo helt sikkert. Om det så er om en milliard år, eller whatnot, når kosmiske begivenheter innhenter oss uansett hva slags teknologi vi har klart å trylle frem.

Dersom det, for eksempel, er en million år til apokalypsen, så har vel menneskerasen også utviklet seg til det nesten ugjenkjennelige, men vi har forhåpentligvis ikke blitt dummere enn vi er i dag, og er i så fall i høyeste grad bevisst på at dommedagen er nært forestående. For en kjip ting å vite.

Dersom det er 100 millioner år til det er over, så vil vi nok i alle fall være ugjenkjennelige, men likevel forhåpentligvis være lynskarpe, dog også da med den "ulempen" at vi vet at nå er det ikke mange dagene igjen.

En ting er en kollektiv totalutslettelse for et uvitende dyr, men tenk å ha kunnskapen om at det nå faktisk skjer. Det er jo ikke akkurat snakk om et spill som kan startes på nytt. Dette var den éne verdenen vi hadde. Som har brukt milliarder av år på å formes. Med alle de samfunn og teknologi og ting og tang det har ført med seg. Og nå er det slutt. Alt borte. Ingen som noensinne kommer til å se tilbake på det og forske på det heller. Alt er bare slutt. Borte. Ingen kommer noensinne til å lese gamle kjærlighetsbrev, eller finansrapporter, eller noenting. Alt forsvinner. Sporløst. I alle fall i den forstand at ingen kommer til å utnytte sporene. Noensinne. Ever.

Dersom vi lever så lenge at det er temperaturøkning på jorda som tar knekken på oss, for eksempel. Folk vil jo dø gradvis. Tenk å være en av de få siste som er igjen. Så utrolig kjipt. For en kjip tanke.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av slashdot Vis innlegg
Naturen har ingen måter å ordne opp i slikt på. Naturen er ikkje ein medviten prosess. Sjukdom kjem stortsett av bakterier eller virus, og er utelukkande produkt av evolusjon, på linje med oss.

Om det er for mange for ein delt ressurs, så vil enkelte tape, og krepere av ressursmangel, ikkje sjukdom.

Skikkelig ille? Kvifor? Vi er i stor grad i stand til å handtere vår eigen situasjon, og er unike blant dyrelivet på jorda i at vi kan påvirke eigne sjukdomer i svært stor grad, og frakte ressurser over distanse - i motsetning til samtlege andre dyrearter. Det er ingenting prinsipielt i vegen for å dyrke mat frå t.d. naturgass heller - tar eg ikkje heilt feil har det vorte produsert fiskefor ved å mate bakterier med naturgass, og mate fisk med bakteriane som var resultatet.
Vis hele sitatet...
Naturen har selvfølgelig ingen bevissthet, men det er et faktum at når det blir for mye mennesker på et lite område (folk lever for tett på hverandre) så vil det utvikle seg sykdommer. Det er en grunn til at sykdommer ofte kommer fra overbefolkede områder, og ikke indre valdres.

Ja, mennesket er i stand til å påvirke sin egen situvasjon, men dersom en skal forhindre store tragedier i fremtiden så krever det felles innsats, noe som viser seg å være svært vanskelig å få til i praksis, bare se hvor vanskelig det er å bli enige om felles klimatiltak. Når det er sagt så har jeg sett skriverier i det siste som mener at folken ikke kommer til å bli overbefolket, men det gjenstår å se. Jeg personlig tror det kommer til å bli mye verre før det blir bedre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Jeg trur at de vi egentlig balanserer litt på snor jeg, men med en grisegod fyr til å balansere...

Sitat av Bluephoenix Vis innlegg
Siden antallet mennesker på planeten jorden øker for hver dag så kommer det før eller siden til å skje noe dramatisk når jordens smertegrense er nådd. Naturens måte å ordne opp i slike problemer er sykdom, men når det blir så mye folk så vil det også bli en enorm kamp om ressursene, både vann, mat og energi. Når den tid kommer så behersker vi muligens teknologi som gjør at vi kan befolke andre planeter slik at vi kan ødelegge dem også.

Mennesker er egoistiske, og det er dette faktum som er det store problemet.

Ja, det kommer til å bli skikkelig ille en gang og ingen vet når. I stedet for å bekymre seg for dette så ville jeg heller fokusert på å gjøre det beste ut av livet slik det er nå. Faren, Mora eller søstera di kan dø i morgen. Du kan selv dø når som helst. Nyt livet og unngå å bekymre deg for ting det er umulig å forutsi. Det kan gå bra i mange tiår, for ikke å snakke om hundreår enda.

Dersom du kjøper et tonn ris og preserverer på et egnet sted så stiller du mye sterkere enn de fleste andre hvertfall. Ikke er det spesielt dyrt heller. Og det finnes gode teknikker som kan preservere ris i mange mange år.

Jeg vurderer selv å "preppe" litt for å sikre barna mine, men har ikke gått til innkjøp enda, men det gjør jeg nok når jeg ser veldig svarte skyer på himmelen.
Vis hele sitatet...
Tviler strekt på at vi kan slippe unna med romskip. Sånn det er nå, gir ikke politikerne våre klimaproblemene en eneste tanke sammenlignet med hva de MÅ. Skjer det ikke noe snart blir vel alle som ikke har fylt 30 ennå vitne til at verden går til helvete. Riktig nok vil ikke alt liv dø, men vi vil vel ikke dø vi?
Sist endret av Grisefett; 22. april 2014 kl. 19:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bluephoenix Vis innlegg
Siden antallet mennesker på planeten jorden øker for hver dag så kommer det før eller siden til å skje noe dramatisk når jordens smertegrense er nådd. Naturens måte å ordne opp i slike problemer er sykdom, men når det blir så mye folk så vil det også bli en enorm kamp om ressursene, både vann, mat og energi. Når den tid kommer så behersker vi muligens teknologi som gjør at vi kan befolke andre planeter slik at vi kan ødelegge dem også.
Vis hele sitatet...
Er så lei av den tullete holdningen der. Tar man utgangspunkt i at ingenting utvikler seg og det bare kommer fler og fler folk, selvfølgelig.

Vi utvikler oss stadig, og all over har folk det bedre enn på tusenvis av år. Middelklassen vokser, noe den knapt har gjort i hele historien, og demokrati og menneskeverd sprer seg.

Hvor var europa for 60 år siden? Vi hadde kriget i århundrer, om ikke tusener. Når var sist det var snakk om krig i europa, foruten borgerkriger? Med utvikling kommer fred, og med begge de to kommer teknologi og vilje til å skape bærekraftige løsninger for både 7, 10 og 20 milliarder.

Folk har snakket om verdens undergang siden tidenes morgen. Nok mas
Ja, verden vil gå under en dag. Om menneskerasen vil bli utslettet i denne prosessen er spørsmålet som kan få en til å tenke. Vi har teknologien til å lete etter andre planeter som er tilpasset våre behov, om vi finner dem i tide derimot kan kun tiden svare på.


Ser mange skriver om overpopulasjon i verden, vil bare legge til at epidemier vanligvis har kommet i tider hvor menneskearten har overpopulasjon for å kutte ned på populasjonen. Dette er vel grunnet at jo flere mennesker, jo kjappere smitter sykdom.
Sist endret av Rambofant; 23. april 2014 kl. 06:39.
Liker å gi KP
Grisefett's Avatar
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Er så lei av den tullete holdningen der. Tar man utgangspunkt i at ingenting utvikler seg og det bare kommer fler og fler folk, selvfølgelig.

Vi utvikler oss stadig, og all over har folk det bedre enn på tusenvis av år. Middelklassen vokser, noe den knapt har gjort i hele historien, og demokrati og menneskeverd sprer seg.

Hvor var europa for 60 år siden? Vi hadde kriget i århundrer, om ikke tusener. Når var sist det var snakk om krig i europa, foruten borgerkriger? Med utvikling kommer fred, og med begge de to kommer teknologi og vilje til å skape bærekraftige løsninger for både 7, 10 og 20 milliarder.

Folk har snakket om verdens undergang siden tidenes morgen. Nok mas
Vis hele sitatet...
Den store befolkninga er et kjempeproblem! Det er litt so, en sykdom. Årsaken er for mange mennesker, men symptomene doktor mars ser etter er: global oppvarming, massevis av skog som hogges, osv. Visste dere at I amerika er det masse bier som bare DØR, plutselig en dag. Kanskje noe drapsrevyen snart burde ta opp. Det er et problem folketallet altså, men å komme med en løsning er nesten umulig
Sitat av Oatre Vis innlegg
Ja, men om det er en asteroide på vei mot jorden, som er veldig stor vil man så klart se denne først. Slik som skjedde med dinosaurene, er jo en forvarsel, men er ikke så mye man får gjort.
Russland er jo så klart en større trussel en NK og Midtøsten, det er jo den makta som er nærmeste USA.
Vis hele sitatet...
Ahem...Du har ikke sett armageddon?
Verden kommer antageligvis til å gå under hvis det blir en ny verdens krig.
Flere og flere land begynner å få atombomber og hvis de begynner å fyre løs så er det bare å dra til Mars :-P
USA har jo også 300.000.000 kister klare til å grave ned sine egne :-D