Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1792
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Hei!
Blir 16 år til sommeren (født i 1996) og har tenkt litt på å søke sommerjobb. Burde jeg søke, og hvor burde jeg søke? Takk for svar!!
Selvsagt burde du søke. Hvor skal du søke? Over alt der du kan søke og føler at du vil jobbe.
Ja, du kan søke sommerjobb :P

Kan vel begynne med noe smått som: bensinstasjon, dagligvarebutikk og lagerarbeid --> Tenker da på vareopptelling.
De av kompisene mine som har det artigst i sommerjobben sin er de som jobber på trelastlager ol. Kanskje verdt å sjekke ut?
Det kan være greit med sommerjobb. Alltid kjekt å ha ekstra penger. Jeg vet at sommerjobb innen helsesektoren har blitt meget populært de siste årene. Har selv hatt sommerjobb i helsesektoren de siste to sommerene, og tjente ca 55 000 hver ferie.

Snakk med NAV, og søk på finn.no
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Det kan være greit med sommerjobb. Alltid kjekt å ha ekstra penger. Jeg vet at sommerjobb innen helsesektoren har blitt meget populært de siste årene. Har selv hatt sommerjobb i helsesektoren de siste to sommerene, og tjente ca 55 000 hver ferie.
Vis hele sitatet...
Virker som en interessant sommerjobb, og i tillegg mer meningsfylt enn å vase rundt i butikk! Hva jobbet du som, helt konkret? Og hadde du noen kompetanse (skolegang el.) fra før av?
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Virker som en interessant sommerjobb, og i tillegg mer meningsfylt enn å vase rundt i butikk! Hva jobbet du som, helt konkret? Og hadde du noen kompetanse (skolegang el.) fra før av?
Vis hele sitatet...
Det er en veldig god sommerjobb. Jeg hadde ingen kompetanse fra før av, kun VGS. Jobber som assistent på et gamlehjem. Det er en del som tenker " usj, tørke eldre i ræva hele dagen", men det stemmer ikke. Jeg gjør mer dagligdagse oppgaver i løpet av dagen min, enn å stelle folk, dagene går veldig fort. Dessuten tjener man fett. Helgetillegg, kveldstilegg, nattillegg, osv.

Så forresten ikke at du snart ble 16, tror man må være 18 for å jobbe i pleien.
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Så forresten ikke at du snart ble 16, tror man må være 18 for å jobbe i pleien.
Vis hele sitatet...
Har ei søster som va utplasert på gamlehjem, hun er 17 år. Etter utplaseringtida ringte de støtt å stadig å ville ha henne til å jobber ettermiddager osv
Så trenger nokk ikke å være 18 år
Sitat av Gromega Vis innlegg
Har ei søster som va utplasert på gamlehjem, hun er 17 år. Etter utplaseringtida ringte de støtt å stadig å ville ha henne til å jobber ettermiddager osv
Så trenger nokk ikke å være 18 år
Vis hele sitatet...
Utplassert med VG2 Helsearbeider? Der er litt forskjell på å ha en viss kompetanse og være helt ufaglært.
Søk nå, og søk overalt.
Ellers kan du glemme det. Ikke ha for høye forventninger.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Utplassert med VG2 Helsearbeider? Der er litt forskjell på å ha en viss kompetanse og være helt ufaglært.
Vis hele sitatet...
Skulle fram til at hun ikke var 18
Så er nokk ikke umulig
Sjekk ut studentsamskipnader, der trenger de ofte hjelp med vedlikehold om sommeren.

Jeg jobbet selv på en studentsamskipnad ifjor sommer, og tjente nesten 30 000 på det. I hovedsak var jobben å forberede hybler for nye studenter, male vegger utendørs, klippe plenen, og luke ugress i blomsterbedd.

Selv synes jeg det var en grei jobb, arbeidstiden er kanskje litt tidlig (07.30 - 15.30), men om du ser positivt på det, så har du masse tid på kvelden til å gjøre hva du vil.

Lykke til
Når du er 16 er det egentlig bare å glemme dagligvarebutikker og bensinstasjoner, siden de vil ha folk over 18 til kassearbeid (Tobakk og Alkohol).

Når jeg var 16 fikk jeg sommerjobb på trelastlager for Byggmakker, veldig grei jobb egentlig, og bra betalt. Det var bestillinger fra kunder, man skulle plukke plank og stable det på pall så det kunne kjøres ut. Arbeidsdag fra 7-3 i 5 uker. Kunne fått jobb videre, men da hadde jeg allerede fått enda et jobbtilbud fra høsten av som deltidsansatt, og hadde et luksusproblem hvor jeg måtte velge mellom 2 jobber.

Uansett, sommerjobb er et must, veldig greit å kunne skrive på CV senere i livet at du har jobbet fra du var 16. Lettere å få seg jobb, virkelig. Arbeidsgivere vil ha folk med arbeidserfaring.
Om du bor ved sjø og miljø for fiskebåter (vestlandet) så hør med de forskjellige båtene/rederiene om de trenger hjelp med maling, generelle småjobber.

Er du heldig og de liker deg kan det være du får være med på fiske.

En jeg kjenner gjorde dette - reiste en måned på fiske som 14 åring og satt igjen med 90 000. Det var sommeren det var slutt på lommepenger.
▼ ... over en uke senere ... ▼
tengte selv at jeg skulle søke i komunen :P slappeste plassen man kan jobbe i finnmark og godt betalt xD