Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 741
Hei,

Fikk i dag overta hjemmekinosystemet til foreldrene mine, og sitter nå og kløner med å få alt til å fungere.

Systemet er av typen Samsung HT-BD1252, og er koblet til en Samsung LE40F86 40".

Nå har det seg sånn at jeg har også koblet en Apple TV til TV-en. Om jeg spiller av DVD-er med Blu Ray-spilleren som følger med i hjemmekinopakken får jeg lyd ut gjennom hjemmekinohøyttalerne, samt TV-en.

Spiller jeg derimot av musikk fra Apple TV-en (som er på en annen HDMI-inngang, så klart) kommer det kun musikk ut av TV-en om Blu Ray-spilleren er avslått, ellers er det helt stille. Prøver å endre på volum med mengden av forskjellige kontroller, men ingen ting funker. Går jeg inn i "Menu" -> "Sound" på TV-en, er alt "grået ut", så man får ikke endret noe (dette skjer om jeg bruker Apple TV-en mens Blu Ray-spilleren står på).

Har noen forslag om hva som kan gjøres? Leste noe om at jeg kanskje burde kjøpe en "optical sound cable", men mine foreldre sier at de har klart å få lyd fra vanlig Canal Digital ut på hjemmekinohøyttalerne tidligere, men vi finner ikke løsningen på det nå.
Kan virke som du ikke har riktig codec?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Som alle slike hjemmepissanlegg er det lite du får koblet til av eksterne enheter.

Dette systemet som de fleste andre har ingen annen input enn stereolyd, det optimale hadde vært å koble apple-tven gjennom systemet, men dette fungerer ikke.

Vil du ha lyd kan du helt sikkert få 2.0 ved å koble 2xRCA fra TV output -> systemet og apple-tv via HDMI til TVen.

Men om det er garantert å fungere ? Nei, får du sourround ? Nei.