Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2159
Har blitt tilbudt å kjøpe en en type psykoaktiv sopp som vistnok skal komme fra Barcelona. Den er blandet ut i sylte, for å få det over grensen går jeg ut ifra. Han som selger det vet bare at det er "sopp fra barcelona" og at de skal være "umulig å bad-trippe på den", noe jeg selvsagt tar med en klype salt. Like fullt frister det litt, så mitt spm er om noen her har hørt om noe lignende? Noen vet hvilket stoff/sopp det er snakk om?
Jeg har ikke hørt om noen spesiell type psykoaktiv sopp fra Barcelona, så personlig ville jeg tippet at det er en psilocybinholdig sopp.

At det skal være umulig å bad-trippe på den tror jeg ikke noe på.
Du kan badtrippe på alt som radikalt endrer sinnstilstanden din er min erfaring.

Følg vanlige forsiktighetsregler for tripping du, og prøv å finne ut litt mer om hva slags type sopp det er.
At den kommer fra Barcelona trenger ikke bety noe for typen da hvem som helst i hvilket som helst land kan dyrke hva som helst med det rette utstyret.
Til sist vil jeg fraråde deg å spise noe du ikke vet hva er, så gjør grundig research!
Det er nok en form for Psilocybe sopp. Tipper på Psilocybe Cubensis, evt. noen form for "trøfler"(vitenskapelig korrekt betegnelse: sclerotia). Kan også være Amanita Muscaria(Rød fluesopp), men tviler.
Med mindre du har mere detaljer er det UMULIG og identifisere soppen du har! Men alle kan komme med ymsing, noe som kan gi ett dårlig utfall.

En ting jeg kan fortelle deg med sikkerhet at det finnes ingen psilocybin innholdig sopp som er "umulig" og bade på.
Det er ikke soppen som får deg til og ha en bad tripp, men heller hvordan din mentalitet takler den nye informasjonen som blir gitt, eller hvordan du reagerer på omgivelsene og settingen rundt deg.

Til Ymsingen: Mye sopp som blir solgt i Barcelona, Thailand og andre beach party plasser pleier og være mere sosial shrooms enn heavy brain high noe som ofte tilsier at det er Mexicans eller Thai shrooms. Men igjen og tippe noe sånnt blir som og vinne i Lotto.
Sist endret av Sigurd4u; 3. juni 2011 kl. 20:27.
Sikker på at det ikke var overdose som var umulig? Cubensis er ikke spesielt giftig, LD50 for psilocybin er ca. 1.7kg tørket sopp, eller 17kg fersk.

Man mister bakkekontakten etter bare noen gram, og hvorvidt trippen blir bra eller dårlig kommer nok helt an på personen.
Mulig sjansen for bad trips kan reduseres ved å tilføre litt euforiske stoffer eller noe sånt, dog..? Men i så fall bør det jo ikke selges som sopp..
Sist endret av gorm; 3. juni 2011 kl. 20:36.
Trådstarter
55 8
Forstår naturligvis at det er umulig å identifisere type osv uten noen andre opplysninger, men tenkte bare jeg skulle høre om noen hadde vært borti noe som ble "markedsført" på samme måte tror nok uansett ikke jeg går for å prøve noe jeg ikke vet helt sikkert hva er
Hope for the best, prepare for the worst

Er vel beste rådet jeg kan gi
Sopp som er umulig å bad-trippe på? Blandet ut i "sylte" som i "julesylte"? xD bwahahaha be han dra til helvete og finn deg en annen kontakt.
Helt enig med deg ^^ Har forresten hørt om noe sånt fra folk før jeg å.
Men det var vist noe de kalte "lættis sopp"... de trippa ikke på noen som helst måte på det, men de hadde kun sitti igjen med en syk lættis i mange timer, men å benekta hardt at man kunne få en dårlig opplevelse på det... Noe jeg er veeeldig skeptisk til. Så tenk på det jeg sa i forrige post (til TP)
Sist endret av selvmord; 6. juni 2011 kl. 03:24.
Når det høres så suspekt ut som det her bør du klare å styre unna. Ingen vil kjøpe dop som ligger i sylte
Sitat av Meowen Vis innlegg
Har blitt tilbudt å kjøpe en en type psykoaktiv sopp som vistnok skal komme fra Barcelona. Den er blandet ut i sylte, for å få det over grensen går jeg ut ifra. Han som selger det vet bare at det er "sopp fra barcelona" og at de skal være "umulig å bad-trippe på den", noe jeg selvsagt tar med en klype salt. Like fullt frister det litt, så mitt spm er om noen her har hørt om noe lignende? Noen vet hvilket stoff/sopp det er snakk om?
Vis hele sitatet...

Sopp blandet i sylte. Fra Barcelona. Umulig å bad-trippe.

Høres ut som han kontakten din har heller lite peiling. Anbefaler å vente med å prøve deg på en trip til du kommer over en mer troverdig kontakt som kan gi deg litt mer spesifikk info om hva du kjøper.
Har du forresten spst sopp før? (Til tråd starter)
Noen sopper kan kanskje inneholde beroligene midler som gjør det vanskelig å "Bad-trippe". Hvem vet? Sopper inneholder hundrevis av stoffer.

Men vent heller til høsten og plukk dine egne sopp. Denne kontakten hørtes en smule vrengt oppi hodet.
Sist endret av Mexxy; 6. juni 2011 kl. 23:11.
Jeg kan si med 99% sikkerhet at dette er tull.

Etter å ha opplevd skrytetryner i alle former og farger, spesielt tidligere i min ruskarriære da jeg virket helt grønn, så har jeg etterhvert lært å se at slike utsagn som dette her er total bullshit. Hadde en dealer en gang i tiden som satt sånn på telefonen til alle mulige slags rare folk og skrøt i alle retninger om hvor bra produktet var og hvor mange ganger det var inn og ut av Amsterdam før det kom til Norge og store faen++ blabla.

Soppen er sikkert bare smuglet fra barca, en eller annen storprodusent som gror der, ellers er det markedsføringstull... Som nevnt så kan det godt være at de har tilsatt noe annet i sausen for å minke sjangsen for dårlige turer, diazepam, mdma, whatever. Sopp som ikke er i sin orginale form og forsvarlig tørket bør egentlig ikke kjøpes etter min mening, da koster det deg så uendelig mye mindre å skaffe et growkit og vente noen uker for den store lille ekstra tryggheten av å få i seg en av naturens mange under på sikrest mulig måte
Sitat av Muradi Vis innlegg
Noen sopper kan kanskje inneholde beroligene midler som gjør det vanskelig å "Bad-trippe". Hvem vet? Sopper inneholder hundrevis av stoffer.

Men vent heller til høsten og plukk dine egne sopp. Denne kontakten hørtes en smule vrengt oppi hodet.
Vis hele sitatet...
Nei dette stemmer ikke. Trenger ikke engang og dra fram informasjon for og bevise det. Ingen psilocybin innholding sopp innerholder noen beroligende midler som gjør det vannskelig og bad trippe. (Alle som har interesse og leser om sopp vet)

Selvmord, de intok en lav dose og beskrev "soppen" ut av den effekten. Hadde de inntat større mengder hadde de fått en tripp. Latter stadie er ett tegn på at ting begynner og skje og du er på tur og bryte gjennom eller har inntatt for lite og ikke oppnår mere effekt
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Sitat av Sigurd4u Vis innlegg
Nei dette stemmer ikke. Trenger ikke engang og dra fram informasjon for og bevise det. Ingen psilocybin innholding sopp innerholder noen beroligende midler som gjør det vannskelig og bad trippe. (Alle som har interesse og leser om sopp vet)
Vis hele sitatet...
Da vet jeg det
soppen er nok bare lagt i sylte for å beholde sine virke stoffer, Psilocin er veldig ustabilt og oksideres fort i kontakt med luft. så vist det skal lagres i lengre tid er det vanlig å legge soppen i honning eller fryseren. der jeg bor selges det en del cubensis sopper å den er ofte blandet ut i honning for langtids lagring
Sopp i sylte,hehe. Kanskje du blir "grisestein"..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg synes ikke man skal kimse av denne kontakten pga sylten. Det er jo faktisk en ganske grei måte å kamuflere og oppbevare soppen relativt trygt på. (til tross for at det er litt komisk) og det med at "det er umulig å badtrippe" på soppen ligger nok veldig i typen sopp.

Forskjellige typer sopp inneholder forskjellige mengder av diverse stoffer med forskjellige psykoaktive effekter. Det er ikke bare psilocybin det er snakk om.
Jeg regner med at fyren har en type sopp som er kjent for å ha en relativt "vennlig" rus. (lite mindfuck f.eks) Virker som om et par bra opplevelser med de har stoked han litt.
Det er nok ingen umulighet at man badtripper, og det var nok en overdrivelse, men jeg ville anntatt at dette bare er en fin type sopp. (tviler sterkt på at det er tilsatt noen andre euforiske stoffer, ingen gjør sånt)

Jeg vil ikke anbefale deg å bryte loven, men go for it. Sånn rent teoretisk.
Sist endret av Ziggomatic; 7. juli 2011 kl. 18:21.